[R/G] PZL-46 Sum MM 1/82
Moderatorzy: ModTeam, Sekretarz
[R/G] PZL-46 Sum MM 1/82
Modele wykonane: SMOK | RWD-4 i 5bis | SUM | SROKA | CZAPLA | PWS-54 | JASTRZĄB | PWS-10 | SLINGSBY | WILGA | WILK | JUNAK | WYŻEŁ | P.24 | RWD-22 | GACEK | An-2 | CWJ | WRONA | SKOCZEK | KOGUTEK | PWS-3 | KARAŚ | RWD-10 | PRZĄŚNICZKA | LEAPER | RWD-17 | TARPAN | CUB | ŻUBR | ANBO | M2 | ISKIERKA | RWD-2 | FOKKER F.VII | SM-2 | KOMAR | JEŻYK | GIL | MUCHA ST. | KOBUZ | LIS | BOCIAN | BŻ-1 | RWD-6 | MEWA | ORLIK II | FOKA 4 | SZCZE-2 | ZLIN 42
Technika: Jak zrobić drewniane śmigło | Taśmy w naciągach skrzydeł wielopłatów | Wykonanie żagli wypełnionych wiatrem | Klej - dozowniki | Retusz - TO PROSTE | Skórzane obrzeża kabin | Tłoczenie folii na oszklenia kabin | Jak sobie poradzić z "listkami"
GALERIA
Na płycie parkingowej przed hangarem:
W hangarze:
___________________________________________________________
RELACJA
Ponieważ już widzę koniec z erwudziakami, więc zaczynam nową relację. Tym razem będzie to PZL-46 SUM autorstwa Leszka Kamudy.
Oczywiście budowa tego modelu tak jak i dotychczasowych będzie prowadzona z oryginału. Karton już pożółkły jeszcze grubszy niż w erwudziakach został zagruntowany obustronnie kaponem. Ponieważ autor zaprojektował skrzydełka z jakimś dziwnym profilem z dzwigarami typu kesonowego a ja nie bardzo przepadam za tego typu usztywnieniem więc postaram się zaprojektować w AtoCad'zie szkielet (żeberka i dźwigary). Co z tego wyjdzie - zobaczymy. Taki zaprojektowany szkielet jest podany w moim poście na stronie 3 tej relacji.
Ciekawe kto tym razem będzie mi kibicował i trzymał kciuki?
Technika: Jak zrobić drewniane śmigło | Taśmy w naciągach skrzydeł wielopłatów | Wykonanie żagli wypełnionych wiatrem | Klej - dozowniki | Retusz - TO PROSTE | Skórzane obrzeża kabin | Tłoczenie folii na oszklenia kabin | Jak sobie poradzić z "listkami"
GALERIA
Na płycie parkingowej przed hangarem:
W hangarze:
___________________________________________________________
RELACJA
Ponieważ już widzę koniec z erwudziakami, więc zaczynam nową relację. Tym razem będzie to PZL-46 SUM autorstwa Leszka Kamudy.
Oczywiście budowa tego modelu tak jak i dotychczasowych będzie prowadzona z oryginału. Karton już pożółkły jeszcze grubszy niż w erwudziakach został zagruntowany obustronnie kaponem. Ponieważ autor zaprojektował skrzydełka z jakimś dziwnym profilem z dzwigarami typu kesonowego a ja nie bardzo przepadam za tego typu usztywnieniem więc postaram się zaprojektować w AtoCad'zie szkielet (żeberka i dźwigary). Co z tego wyjdzie - zobaczymy. Taki zaprojektowany szkielet jest podany w moim poście na stronie 3 tej relacji.
Ciekawe kto tym razem będzie mi kibicował i trzymał kciuki?
Ostatnio zmieniony 2019-01-08, 11:47 przez OSTOJA, łącznie zmieniany 8 razy.
Przepraszam , czy można się przysiąść .
Nie ukrywam że ciekawość mnie tutaj przygnała bo jeszcze nie widziałem Suma sklejonego na poziomie ( nie wydaje mi się żeby było inaczej ), a na Piterskiego to trzeba trochę poczekać .
ps. W wolnych chwilach będę trzymał .
Nie ukrywam że ciekawość mnie tutaj przygnała bo jeszcze nie widziałem Suma sklejonego na poziomie ( nie wydaje mi się żeby było inaczej ), a na Piterskiego to trzeba trochę poczekać .
ps. W wolnych chwilach będę trzymał .
Ostatnio zmieniony 2009-01-19, 21:46 przez Ceva, łącznie zmieniany 1 raz.
- Matrix_OST
- Posty: 447
- Rejestracja: 2006-09-28, 20:31
- Lokalizacja: Olsztyn
Ooo. I już widać, że będzie super prowadzona relacja i model będzie super sklejony Ostojo mam prośbę. Bo pamiętam, że tam w opisie samolotu była taka informacja, że chyba 27 września ktoś przyleciał do oblężonej Warszawy. I moje pytanie czy mógłbyś wynotować i podać te nazwisko.
Oczywiście też trzymam kciuki
Oczywiście też trzymam kciuki
Dzięki dobre ludziska.
Matrix_OST, tu możesz sobie poczytać o Sumie i jego historii: http://www.awiacja.republika.pl/pzl2.htm#PZL.46 . Nie bardzo chce mi się pisać (tam nawet nie ma takiej inforacji - nie zapominaj o tym, że to był okres komunistyczny i stanu wojennego), ostatnio bardzo leniwy się zrobiłem, ale Suma chyba dociągnę do końca.
Kopco, powodzenia przy Smoku, też czasem potrzymam kciuki.
Ceva, na czarnym w galerii 50-lecia MM Suma widziałem. Ciekawe jak długo trzeba będzie czekać na Pana P?
Matrix_OST, tu możesz sobie poczytać o Sumie i jego historii: http://www.awiacja.republika.pl/pzl2.htm#PZL.46 . Nie bardzo chce mi się pisać (tam nawet nie ma takiej inforacji - nie zapominaj o tym, że to był okres komunistyczny i stanu wojennego), ostatnio bardzo leniwy się zrobiłem, ale Suma chyba dociągnę do końca.
Kopco, powodzenia przy Smoku, też czasem potrzymam kciuki.
tak Ci czwórka daje po "nerach", chyba przesadzasz. Ja trzymam kciuki za 4-kę i po cichu za 5-tkę.edipodium pisze:ale się raczej za niego nie wezmę, już się nie dam skusić
Ceva, na czarnym w galerii 50-lecia MM Suma widziałem. Ciekawe jak długo trzeba będzie czekać na Pana P?
Kroolo, z rozrysu pokryć centropłata i skrzydeł można "złapać" mniej więcej długość cięciw w poszczególnych charakterystycznych przekrojach - początek skrzydła zewnętrznego (jednocześnie koniec centropłata), początek lotki, koniec lotki. Po wyborze profilu (wybrałem profil przedwojenny IL 192 - bo taki miałem pod ręką) i rozstawie dżwigarów (znowu z rozrysu pokryć) znajduję z wybranego profilu ich wysokości i to by było na tyle. Czy mniej więcej zrozumiałe?
edi, Najpierw skleiłem silnik dopiero potem dokleiłem boki k-ba bo były za krótkie. Wręgę H musiałem przesunąć do tyłu o jakieś 2-3 mm bo część 15 była za krótka reszta poszła bez problemu.edipodium pisze:Nie mam pojęcia jak Ty ten silnik skleiłeś
Piterski, jakoś dam radę, na razie walczę ze śmigiełkami do erwudziaków.Piterski pisze:przecież ja dysponuje niejaka dokumentacją
To jak juz nie ujrzy światła dziennego? :-/Piterski pisze:a reszta czyli ogon i kawałek kadłuba w pudle.