[Relacja] PZL SM-2 AJ Model
Moderatorzy: ModTeam, Sekretarz
[Relacja] PZL SM-2 AJ Model
Modele wykonane: SMOK | RWD-4 i 5bis | SUM | SROKA | CZAPLA | PWS-54 | JASTRZĄB | PWS-10 | SLINGSBY | WILGA | WILK | JUNAK | WYŻEŁ | P.24 | RWD-22 | GACEK | An-2 | CWJ | WRONA | SKOCZEK | KOGUTEK | PWS-3 | KARAŚ | RWD-10 | PRZĄŚNICZKA | LEAPER | RWD-17 | TARPAN | CUB | ŻUBR | ANBO | M2 | ISKIERKA | RWD-2 | FOKKER F.VII | SM-2 | KOMAR | JEŻYK | GIL | MUCHA ST. | KOBUZ | LIS | BOCIAN | BŻ-1 | RWD-6 | MEWA | ORLIK II | FOKA 4 | SZCZE-2 | ZLIN 42
Technika: Jak zrobić drewniane śmigło | Taśmy w naciągach skrzydeł wielopłatów | Wykonanie żagli wypełnionych wiatrem | Klej - dozowniki | Retusz - TO PROSTE | Skórzane obrzeża kabin | Tłoczenie folii na oszklenia kabin | Jak sobie poradzić z "listkami"
GALERIA
W locie:
Przed hangarem:
Porównanie z Wilgą:
W hangarze:
Samotnie na drugiej ścianie :
________________________________________________________
RELACJA
Zabrałem się za śmigłowiec. Fokkerek już skończony, wkrótce galeria.
Na początek okładka:
Powinien być taki:
O śmigłowcu: <http://pl.wikipedia.org/wiki/PZL_SM-2>
Pierwszy raz mam do czynienia z wypalonymi laserowo częściami szkieletu (tzw "leserki).
Części są wypalone przez GPM niezwykle precyzyjnie, aż się zdziwiłem, nie wytrzymałem i złożyłem na sucho szkielet modelu.
Technika: Jak zrobić drewniane śmigło | Taśmy w naciągach skrzydeł wielopłatów | Wykonanie żagli wypełnionych wiatrem | Klej - dozowniki | Retusz - TO PROSTE | Skórzane obrzeża kabin | Tłoczenie folii na oszklenia kabin | Jak sobie poradzić z "listkami"
GALERIA
W locie:
Przed hangarem:
Porównanie z Wilgą:
W hangarze:
Samotnie na drugiej ścianie :
________________________________________________________
RELACJA
Zabrałem się za śmigłowiec. Fokkerek już skończony, wkrótce galeria.
Na początek okładka:
Powinien być taki:
O śmigłowcu: <http://pl.wikipedia.org/wiki/PZL_SM-2>
Pierwszy raz mam do czynienia z wypalonymi laserowo częściami szkieletu (tzw "leserki).
Części są wypalone przez GPM niezwykle precyzyjnie, aż się zdziwiłem, nie wytrzymałem i złożyłem na sucho szkielet modelu.
Ostatnio zmieniony 2019-01-08, 12:41 przez OSTOJA, łącznie zmieniany 7 razy.
Wiadomo, już się zdecydowałem: http://www.modelarstwo.koszalin.pl/inde ... &Itemid=31
Jedna rzecz mnie zastanawia: nos śmigłowca na poniższym zdjęciu jest odsadzony do przodu, na innych dostępnych zdjęciach tego nie widać - dodatkowa wersja? - czy zmiany kadłuba w celu umożliwienia załadunku dodatkowych noszy do jego wnętrza.
Ponadto pleksiglasowa osłona reflektora jest dość znacznie wybulona a dostępna wytłoczka oszklenia kabiny tego nie uwzględnia - trzeba będzie wytłoczyć we własnym zakresie.
Okleiłem wewnętrzne powierzchnie wręg i wkleiłem wnętrze kabiny pomiędzy wręgami C i D, bo część nr 10 nie ma dwustronnego nadruku i świeciłoby białą golizną.
Przymierzyłem cz. 10 do szkieletu, niestety pokrycie nie chce się zejść pomimo oszlifowania szkieletu, szpara 1 mm. To sporo, gdyby to był okrąg to średnica powinna być mniejsza o 1/ 3,14=0,32 mm. Przypuszczam, że program do wypalania wręg nie uwzględnia grubości kartonu. Mogą być dalsze kłopoty i to dość spore.
Jedna rzecz mnie zastanawia: nos śmigłowca na poniższym zdjęciu jest odsadzony do przodu, na innych dostępnych zdjęciach tego nie widać - dodatkowa wersja? - czy zmiany kadłuba w celu umożliwienia załadunku dodatkowych noszy do jego wnętrza.
Ponadto pleksiglasowa osłona reflektora jest dość znacznie wybulona a dostępna wytłoczka oszklenia kabiny tego nie uwzględnia - trzeba będzie wytłoczyć we własnym zakresie.
Okleiłem wewnętrzne powierzchnie wręg i wkleiłem wnętrze kabiny pomiędzy wręgami C i D, bo część nr 10 nie ma dwustronnego nadruku i świeciłoby białą golizną.
Przymierzyłem cz. 10 do szkieletu, niestety pokrycie nie chce się zejść pomimo oszlifowania szkieletu, szpara 1 mm. To sporo, gdyby to był okrąg to średnica powinna być mniejsza o 1/ 3,14=0,32 mm. Przypuszczam, że program do wypalania wręg nie uwzględnia grubości kartonu. Mogą być dalsze kłopoty i to dość spore.
Ostatnio zmieniony 2018-10-25, 13:01 przez OSTOJA, łącznie zmieniany 1 raz.
Wg mnie przód jest taki sam - dół wystaje do przodu. Przynajmniej w tych egz. które widziałem na żywo i na fotkach. Po prawej stronie są drzwiczki - też w każdym jaki widziałem. Co do spasowania poszycia - może wytnij kolejne poszycia i sprawdź jak się mają do siebie kolejne ich obwody oraz ich obwody do wręg. Będzie wiadomo co poprawiać. A może zmienić sposób klejenia segmentu? Rozciąć go u góry, złączyć na dole - na górze chyba dojdzie osłona silnika, która zakryje ew. szpary.
Dotarła nowa wytłoczka oszklenia, moja poprzednia wytłoczka przed dotarciem do mnie niestety została fatalnie zgnieciona, tym razem jest OK.
Ostatnio zmieniony 2018-10-25, 13:15 przez OSTOJA, łącznie zmieniany 1 raz.
Wytłoczka jest z GPM'u.
Do problemu kadłubowo-szkieletowego zabrałem się inaczej niż autor kazali czyli od "d**y strony" a właściwie to nie od cz. 10 tylko od przodu. Cały przód skleiłem "cząstkowo" i "oszkliłem":
Dalszy tok postępowania będzie następujący:
Skleję przód w całość i przymierzę do szkieletu i dopiero wtedy zadecyduję co z tym "fantem" czyli szkieletem zrobić.
Do problemu kadłubowo-szkieletowego zabrałem się inaczej niż autor kazali czyli od "d**y strony" a właściwie to nie od cz. 10 tylko od przodu. Cały przód skleiłem "cząstkowo" i "oszkliłem":
Dalszy tok postępowania będzie następujący:
Skleję przód w całość i przymierzę do szkieletu i dopiero wtedy zadecyduję co z tym "fantem" czyli szkieletem zrobić.