[R/G] PZL P.24G Answer 2005
Moderatorzy: ModTeam, Sekretarz
[R/G] PZL P.24G Answer 2005
Modele wykonane: SMOK | RWD-4 i 5bis | SUM | SROKA | CZAPLA | PWS-54 | JASTRZĄB | PWS-10 | SLINGSBY | WILGA | WILK | JUNAK | WYŻEŁ | P.24 | RWD-22 | GACEK | An-2 | CWJ | WRONA | SKOCZEK | KOGUTEK | PWS-3 | KARAŚ | RWD-10 | PRZĄŚNICZKA | LEAPER | RWD-17 | TARPAN | CUB | ŻUBR | ANBO | M2 | ISKIERKA | RWD-2 | FOKKER F.VII | SM-2 | KOMAR | JEŻYK | GIL | MUCHA ST. | KOBUZ | LIS | BOCIAN | BŻ-1 | RWD-6 | MEWA | ORLIK II | FOKA 4 | SZCZE-2 | ZLIN 42
Technika: Jak zrobić drewniane śmigło | Taśmy w naciągach skrzydeł wielopłatów | Wykonanie żagli wypełnionych wiatrem | Klej - dozowniki | Retusz - TO PROSTE | Skórzane obrzeża kabin | Tłoczenie folii na oszklenia kabin | Jak sobie poradzić z "listkami"
GALERIA
W locie.
Przed hangarem.
Porównanie z PWS-10.
i z Jastrzębiem
W hangarze.
I w kolekcji.
Wyróżnienie w Krakowie.
_______________________________________________________________
RELACJA
Kolejna relacja, tym razem samolot myśliwski PZL P.24G w barwach greckich. Wycinankę zaprojektował Marek Pacyński a wydał Answer w edycji Modele Kartonowego Fana w marcu 2005 jako numer specjalny.
O samolocie można poczytać tutaj.
Na początek okładka i zdjęcie samolotu w barwach tureckich.
Technika: Jak zrobić drewniane śmigło | Taśmy w naciągach skrzydeł wielopłatów | Wykonanie żagli wypełnionych wiatrem | Klej - dozowniki | Retusz - TO PROSTE | Skórzane obrzeża kabin | Tłoczenie folii na oszklenia kabin | Jak sobie poradzić z "listkami"
GALERIA
W locie.
Przed hangarem.
Porównanie z PWS-10.
i z Jastrzębiem
W hangarze.
I w kolekcji.
Wyróżnienie w Krakowie.
_______________________________________________________________
RELACJA
Kolejna relacja, tym razem samolot myśliwski PZL P.24G w barwach greckich. Wycinankę zaprojektował Marek Pacyński a wydał Answer w edycji Modele Kartonowego Fana w marcu 2005 jako numer specjalny.
O samolocie można poczytać tutaj.
Na początek okładka i zdjęcie samolotu w barwach tureckich.
Ostatnio zmieniony 2019-01-08, 12:23 przez OSTOJA, łącznie zmieniany 7 razy.
Ja już o tym pisałem w relacji z klejenia Wilka więc tylko powtórzę ten wpis:Ceva pisze:Czemu tak głęboko wpuszczasz wręgi w poszycie
Kolejny segmencik kadłuba.
Podczas klejenia w metodzie na dwie wręgi (trudne jest zgranie poszczególnych segmentów tak by nie było uskoków) wręgi wklejam troszeczkę głębiej. , potem przecieram delikatnie wystające krawędzie na płasko rozpiętym papierze ściernym po to by ściąć nierówności krawędzi. Krawędź pokrycia dalej wystaje poza wręgę. Przy łączeniu obu segmentów smaruję grubo klejem oba segmenty i składam je razem dokładnie ustawiając. Klej wysychając ściąga je jeszcze do siebie, musi być zachowany jeden warunek - wręgi muszą być mocno wklejone. Czasami ta metoda się udaje czasami nie, jak na razie przy Wilku się sprawdza pod warunkiem, że przylegające wręgi i pokrycia kolejnych segmentów są takie same a z tym jest różnie.
Co do kształtu wręg - jak patrzę na nie "na żywca" to nie odnoszę takiego wrażenia - przód zmierza do przekroju kołowego z racji silnika gwiazdowego.Ceva pisze:Ja osobiście nie widziałem żadnego nawet najbardziej sf planu na którym przekroje kadłuba jakiegokolwiek puławszczaka których kształt był szerszy niż wyższy.
Andrzej, no właśnie, przeszukałem internet i nigdzie nie znalazłem zdjęcia greckiego samolotu z góry. Natomiast znalazłem zdjęcie pudełka modelu plastikowego i na malunku "wierzchnim" pudełka również nie było greckich kokard na górnej powierzchni skrzydeł ale pudełko modelu to nie dowód. Czy masz cokolwiek by się "podeprzeć".
Dwa segmenty k-ba więcej.
Dwa segmenty k-ba więcej.