[Relacja] IS-8 Komar GPM 3/2002
Moderatorzy: ModTeam, Sekretarz
[Relacja] IS-8 Komar GPM 3/2002
Modele wykonane: SMOK | RWD-4 i 5bis | SUM | SROKA | CZAPLA | PWS-54 | JASTRZĄB | PWS-10 | SLINGSBY | WILGA | WILK | JUNAK | WYŻEŁ | P.24 | RWD-22 | GACEK | An-2 | CWJ | WRONA | SKOCZEK | KOGUTEK | PWS-3 | KARAŚ | RWD-10 | PRZĄŚNICZKA | LEAPER | RWD-17 | TARPAN | CUB | ŻUBR | ANBO | M2 | ISKIERKA | RWD-2 | FOKKER F.VII | SM-2 | KOMAR | JEŻYK | GIL | MUCHA ST. | KOBUZ | LIS | BOCIAN | BŻ-1 | RWD-6 | MEWA | ORLIK II | FOKA 4 | SZCZE-2 | ZLIN 42
Technika: Jak zrobić drewniane śmigło | Taśmy w naciągach skrzydeł wielopłatów | Wykonanie żagli wypełnionych wiatrem | Klej - dozowniki | Retusz - TO PROSTE | Skórzane obrzeża kabin | Tłoczenie folii na oszklenia kabin | Jak sobie poradzić z "listkami"
GALERIA
W locie:
Przed hangarem:
Porównanie ze Sroką:
W hangarze:
Na ścianie:
______________________________________________________
Relacja
Szukałem relacji Komara ale nie znalazłem. Może źle szukałem. Tak czy inaczej to jednak moja będzie.
Okładka i zdjęcie:
O szybowcu można poczytać tutaj.
Kadłub z kabiną:
Technika: Jak zrobić drewniane śmigło | Taśmy w naciągach skrzydeł wielopłatów | Wykonanie żagli wypełnionych wiatrem | Klej - dozowniki | Retusz - TO PROSTE | Skórzane obrzeża kabin | Tłoczenie folii na oszklenia kabin | Jak sobie poradzić z "listkami"
GALERIA
W locie:
Przed hangarem:
Porównanie ze Sroką:
W hangarze:
Na ścianie:
______________________________________________________
Relacja
Szukałem relacji Komara ale nie znalazłem. Może źle szukałem. Tak czy inaczej to jednak moja będzie.
Okładka i zdjęcie:
O szybowcu można poczytać tutaj.
Kadłub z kabiną:
Ostatnio zmieniony 2019-01-08, 12:42 przez OSTOJA, łącznie zmieniany 5 razy.
Dawno mnie tu nie było. Mam dylemat, elementy usztywniające skrzydełka są za grube. Wychodzi, że grubość procentowa profilu na skrzydłach modelu razem z podwójnymi pokryciami jest około 17%, to jak dla szybowca troszku dużo. Chcąc mieć procentowość około 12 -13% trzeba by pocienić ("zdjąć" z wysokości dźwigarów głównych i żeber) wszystko o 2 mm.
Trzeba powoli brać się za skrzydełka. Przyjrzałem się bliżej arkusikowi na którym są wydrukowane i wyszło na to, że są wydrukowane w poprzek włókien a krawędź natarcia jest dość długa do gięcia i gięcie z małym promieniem się nie uda dobrze, będą załamania. Chyba przetnę pokrycia po krawędzi natarcia i skleję skrzydełka z dwóch połówek to samo dotyczy lotek.
Wszystkim sklejaczom życzę miłych Świąt i wszelkiej pomyślności w Nowym Roku.
Wszystkim sklejaczom życzę miłych Świąt i wszelkiej pomyślności w Nowym Roku.