Zvezda BTR 80A - 1/35

Galerie i warsztaty z budowy

Moderatorzy: ModTeam, Sekretarz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Stojkovic
Posty: 354
Rejestracja: 2010-05-20, 10:09
Lokalizacja: Jaworzno

Zvezda BTR 80A - 1/35

#1 Post autor: Stojkovic » 2011-03-23, 20:25

Z prozaicznych przyczyn Ford Mutt nad którym ostatnio pracowałem musi nieco poczekać. Nie posiadam aerografu, a zblaszkowany model musze pokryć, by rozpocząc kolejne etapy prac. Nie lękajcie się, albowiem do Mutka wrócę tak szybko jak tylko będzie to możliwe.

Obrazek

Zmuszony jestem zatem do odstąpienia od zasady, jeden model na raz a nie więcej.
Na warsztat wybrałem BTR 80a od Zvezdy.
Zestaw zdecydowanie nie anonimowy. Wypraski z charakterystycznego zielonego plastiku od Rosyjskiego dziedzica modelu po DML. Same wypraski nie są pozbawione śladów po wypychaczach, jednak są one w takich miejsach że albo są niewidoczne po złorzeniu, albo są łatwe do usunięcia. Model posiada niewielkie jamki skurczowe.

No i najsławniejsze zestawowe opony z ladnym bieżnikiem, które stapiają plastik... moje na szczęście oszczędziły ramki z którymi się gniotły w pudełku. Dodatki to zdobyczne blaszki od Abramsa które wykorzystam. W pudełku prócz wspomnianych palących opon i kalek mały kawałek przeźroczystego plastiku na szyby przednie w pojeździe.

Obrazek
blaszka od Abramsa.

Kalkomanie są jakie są... ma ktoś może na zbyciu kalki do wersji UN? Jeśli tak chętnie się dogadam. No i oczywiście jestem otwarty na propozycje malowania tej żabci.

Pozdrawiam i zapraszam serdecznie do żywego i aktywnego uczestnictwa w tworzeniu tego modelu. Jest to zarazem pierwszy model z cyklu Modern
Russian Armor w mojej kolekcji.

In-box poniżej. Zapiąć pasy i jedziemy!

Obrazek

Obrazek x 2

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Stojkovic
Posty: 354
Rejestracja: 2010-05-20, 10:09
Lokalizacja: Jaworzno

#2 Post autor: Stojkovic » 2011-03-24, 11:54

Prace ruszyły.
Na pierwszy ogień poszła kratka wentylcyjna z tyłu pojazdu. Nie do zaakceptowania w wykonaniu Zvezdy. Skorzystałem z blaszek do Abramsa i po kilkunastominutowej walce z oporną materią udało mi się usunąć "personam non gratam" z modelu. Efekt oceńcie sami, ja widze różnicę.

Obrazek
Przed walką...

Obrazek
I efekt po dłubaniu.

Do bryły doszły też sprytnie montowane włazy, które na prowizorycznych zawiasach mogą być otwierane i zamykane. Oczywiście u mnie model będzie w całości zamknięty, bo tworzenie wnętrza zajęłoby mi conajmniej 30 lat świetlnych.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Krótko mówiąc, wszystkie włazy na razie włożone na sucho i przed ostateczną obróbką, widać kilka miejsc do zeszlifowania. Narazie prace nad modelem idą sprawnie i przyjemnie.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Stojkovic
Posty: 354
Rejestracja: 2010-05-20, 10:09
Lokalizacja: Jaworzno

#3 Post autor: Stojkovic » 2011-03-25, 20:14

Dzięki wielkie za fotki, na bank się przydadzą.
Mam nadzieję, że fotki są regulaminowe, bo wiele roboty więcej z miniaturkami nie ma, ale jakoś tak lepiej w relacji wyglądają normalne.
Jak co to zmienię.

Małymi kroczkami staram się stopniowo budować model. Bez pośpiechu i jak najdokładniej, jednak szlifowanie wszystkich szwów i odstających nadlewek jest czasochłonne.

Rozpocząłem prace nad zawieszeniem i tutaj sporo szlifowania, a i tak na fotkach widać niedociągnięcia.
Obrazek
Obrazek

Przybyły też przednie osłony szyb, niestety będą w pozycji zamkniętej z powodu urwanego ucha w jednej z klap. Może to i lepiej...
Obrazek

Z tyłu dodałem ruchomą zasłonę.
Obrazek

Przybył też zbiornik na lewej burcie.
Obrazek
Obrazek

Uff niewiele tego, ale pośpiech to nie najlepszy doradca.

Mam jedno zasadnicze pytanie - dylemat. Najpierw skleić całość wanny i robić resztę, czy osobno tak jak w instrukcji dodawać elementy do góry pancerza i do dołu, a na samym końcu całość skleić?
Wiem, że będzie sporo szpachlowania, więc myślałem o zrobieniu zawieszenia i dopiero po tym etapie skleić całą bryłę.

Pomóżcie.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Stojkovic
Posty: 354
Rejestracja: 2010-05-20, 10:09
Lokalizacja: Jaworzno

#4 Post autor: Stojkovic » 2011-03-27, 20:32

Pobawiłem się trochę z poręczami. Mam nadzieję, że ujdą, choć nie jestem z nich w 100% zadowolony. W sumie pierwszy raz kombinowałem z tą materią.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Czekam na uwagi i krytykę. A i porady by się przydały jaki drut do poręczy najlepszy jest. Ten stosowany przezemnie jest ciężki w wyginaniu (ze spinacza biurowego).

Awatar użytkownika
r-t
Posty: 2302
Rejestracja: 2007-04-08, 19:16
Lokalizacja: Bristol UK

#5 Post autor: r-t » 2011-03-27, 20:34

Nawojowka jest bdb, poszukaj jakiejś starej cewki albo transformatora i już będziesz miał zapas na kilka lat ;-)

Awatar użytkownika
Tomasz Mroczkowski
Posty: 478
Rejestracja: 2008-09-07, 18:29
Lokalizacja: Frombork

#6 Post autor: Tomasz Mroczkowski » 2011-03-27, 21:04

Bardzo fajnie i pozytywnie to wygląda!

Awatar użytkownika
Stojkovic
Posty: 354
Rejestracja: 2010-05-20, 10:09
Lokalizacja: Jaworzno

#7 Post autor: Stojkovic » 2011-04-28, 16:50

Po ukończeniu Mutta czas nadszedł na BTR-a.

Osatecznie idąc za radą, dokupiłem zestaw blaszek Eduarda do tego modelu, gdyż uważam, że model będzie kolejnym doskonałym poligonem doświadczalnym w doskonaleniu "blacharki" modelarskiej.

Do rzeczy:
Wykonałem klamki na zewnętrznej stronie włazów środkowych:
Obrazek
Obrazek

Stronę wewnętrzną włazów po zeszlifowaniu starej niedokładnej strony wykonanej przez Zvezdę, zastąpie je wykonanymi w męczarniach blaszkami.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Oj dały mi ostro popalić te maluteńkie blaszki, a kot huncwot wykorzystując moment nieuwagi zrzucił gdzieś jedną blaszkę (podłużny kawałek mający być uchwytem na włazie (na jednym jest na drugim nie ma). Blaszka wciąż pozostaje zaginiona, ale mam nadzieję ją odnaleźć, inaczej nie będę odkurzał do skutku dywanu :P

Kratka powędrowała na spód pojazdu:
Obrazek
Obrazek

Liczę na porady i jakieś przestrogi od tych, którzy z tym wypustem i waloryzacją mieli coś wspólnego. No i zapraszam do śledzenia relacji, nie tylko fanów sowieckiej technologii.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Stojkovic
Posty: 354
Rejestracja: 2010-05-20, 10:09
Lokalizacja: Jaworzno

#8 Post autor: Stojkovic » 2011-05-01, 21:26

Troszeczkę skrobię przy modelu, na początek usówanie plastikowych odpowiedników i przygotowywanie do zamiany na blaszkowe.

Mam pewne wątpliwości co do wymiarów, a raczej kształtu wylotów po bokach wanny z tyłu pojazdu. W orginale wyglądają tak http://scalemodels.ru/modules/photo/vie ... eA&show=12

W modelu prezentowało się to tak:
Obrazek
Teraz jest tak:
Obrazek

Wydaje mi się, że wlot jest za wąski i za długi, ale blaszki edka wyraźnie mają mieć wymiary 9,5 mm na 2 mm. Kombinować, czy wykonac tak jak proponuje Edek?

Usónąłem też cały odlew wirnika z tyłu pojazdu. Zastąpimy czymś lepszym.
Obrazek

Ponawiam pytanie, czy ma ktoś kalki UN zbędne do tego modelu? Lub nadające się do wykonania tej wersji?

I jeszcze chciałem zapytać, czy wie ktoś , gdzie można dostać takie oponki?
http://saammodels.tripod.com/companies/ ... 040024.JPG

Pozdrawiam!!

Awatar użytkownika
Nikooo
Posty: 360
Rejestracja: 2010-12-04, 16:02
Lokalizacja: Wadowice

#9 Post autor: Nikooo » 2011-05-01, 22:18

Jak dla mnie bomba.

Awatar użytkownika
Stojkovic
Posty: 354
Rejestracja: 2010-05-20, 10:09
Lokalizacja: Jaworzno

#10 Post autor: Stojkovic » 2011-05-03, 17:58

Te blaszki, to istny mordor, ale trzeba przez to przebrnąć, by model wyglądał fajnie. Ostatnie dwa dni skutecznie humor psuła walka nierówna z robieniem wiatraka/śruby napędowej tego pojazdu z tyłu. Milimetrowe blaszki, które przy moim warsztacie i doświadczeniu, ostatnio stają się wręcz niemożliwe do poprawnego zastosowania.Wierze jednak, że nie jest tragicznie i powoli staram się to jakoś ogarniać.

Blaszki z Mutta przy tych z BTR to niebo a ziemia.
Konkrety i efekty.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jutro jak zdrowie pozwoli wezmę się za żaluzje boczne...

Awatar użytkownika
Stojkovic
Posty: 354
Rejestracja: 2010-05-20, 10:09
Lokalizacja: Jaworzno

#11 Post autor: Stojkovic » 2011-05-08, 13:30

Kolejne efekty pracy nad modelem.
Dzisiaj zamieniłem obramowania szyb i wycieraczki na te z blaszki.
Obrazek
jedna się skrzywiła lekko, ale nic nie jest idealne nigdy.

Żaluzje z lewej strony też mogę uznać za zrobione, choć sporo się przy nich namęczyłem.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Jutro druga strona.

Wyciągnąłem starą kratkę i zastąpię ją nową zestawową z blaszek.
Obrazek

Dwie pierwsze osie z zawieszeniem już wykonane.
Obrazek

Powoli też zacznę uzupełniać braki z tyłu.
Obrazek

Czy ma ktoś jakiekolwiek dobre zdjęcia wnętrza BTR? Zamierzam wykonać wnętrze pojazdu i wszystkie włazy pootwierać, prócz tych bocznych w wannie. Byłbym wdzięczny za wszelkie info, a jak nic nie znajdę to zrobię mały sci-fi w środku...

Awatar użytkownika
Twitch
Posty: 629
Rejestracja: 2011-03-16, 19:48
Lokalizacja: Bielsko - Biała
Kontakt:

#12 Post autor: Twitch » 2011-05-08, 14:28

BTR-80A Inside

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Prosze bardzo :) mam nadzieje że coś się z tego przyda :)

Awatar użytkownika
Stojkovic
Posty: 354
Rejestracja: 2010-05-20, 10:09
Lokalizacja: Jaworzno

#13 Post autor: Stojkovic » 2011-07-17, 22:10

Po długiej przerwie znowu ruszyłem do boju. Uparłem się na to wnętrze i dalej w to brnę. Nie wiem jaki będzie efekt tej mojej zabawy z wnętrzem, ale pewnie lepszy, niż gdyby wnętrza nie było wcale. Ale do konkretów:

Obecnie rama okien przednich z wycieraczkami jest wklejona.
Obrazek

Pomalowałem też wewnętrzną część włazów na biały kolor, jeszcze trzeba będzie podrapać i obić, ale to powoli się stanie za kilka dni przed ostatecznym wklejeniem.
Obrazek
Obrazek

Coraz więcej blaszek pojawia się też na tylniej płycie pojazdu.
Obrazek

Wnętrze obecnie jest na etapie tworzenia. Staram się, by było zgodne z realiami, ale nie dąże do fotorealnego odwzorowania. Robię co mogę, ale jednak małą wprawę w tym mam.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Jeszcze do tego host mi się pierd***. Czekam na wszelkie wagi. Wnętrze jeszcze w budowie oczywiście.

Awatar użytkownika
Stojkovic
Posty: 354
Rejestracja: 2010-05-20, 10:09
Lokalizacja: Jaworzno

#14 Post autor: Stojkovic » 2011-07-19, 20:42

Czas na kolejne fotki postępu prac. Nie ma tego za wiele, ale zawsze coś...

Wnętrze chyli się ku końcowi. Nie chcę spędzić nad nim całego roku, a jedynie by nie wyzierała pustka z otwartych włazów.
Obrazek

Karabin z odległych czasów malowany pedzlem leży sobie na kanapie. Karabin produkcji Tamiy'y.
Obrazek

Fotele z przodu też już wykonane. Mnie zadowalają. Zostały więte z Kfz 251 od Dragona.
Obrazek

Doszły dwie skrzynki amunicyjne z blaszek Eduarda i rurki ze stelaża od Mutta mające imitować orurowanie przedziału desantowego.
Obrazek

Wykonałem też osobną tablicę rozdzielczą imitującą jakieś tam wskaźniki. Obudowa to blaszka Eduarda, na to szubka zrobiona z plastiku przeźroczystego i kalkomania z Ju 87. Niezły mix, ale wygląda fajnie. Flash z aparatu nieco przekłamuje.
Obrazek


Widok na przód wnętrza na tym etapie. Dojdzie kierownica i pedały pewnie.
Obrazek

Pomalowane są też już włazy przednie. Wzbogacone o maleńkie blaszki Eduarda.
Obrazek

Obrazek
Wszelkie komentarze mile widziane. Pozdrawiam odwiedzających wątek!

Awatar użytkownika
Stojkovic
Posty: 354
Rejestracja: 2010-05-20, 10:09
Lokalizacja: Jaworzno

#15 Post autor: Stojkovic » 2011-07-23, 07:35

Witam wszystkich,

Prace nad wnętrzem zostały zakończone. Tyle ile xostało zrobione wystarczy, by nie było wstydu przy otwartych włazach.
Dodałem kierownicę.
Obrazek
Obrazek

Szyba została wprawiona, pobrudzona pigmentami, a rama z wycieraczkami pomalowna
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tak prezentuje się całość po przytknięciu obu poółóeek modelu.
Obrazek
Obrazek

Pozdrawiam i czekam na uwagi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Galerie i warsztaty”