raczej do autora tej relacjipiter16 pisze:Wiem, że offtop, ale... to się robi żenujące, nie... to się robi dziwne!
Pan Krakus chyba na stałe przykleił się do tej relacji.


Moderatorzy: ModTeam, Sekretarz
Krakus pisze:Błąd w montażu foteli, widać, że są w pozycji pionowej, oddalone od tylnej konstrukcji kratownicy, są zamontowane na jednakowej wysokości.
Zamontowane fotele powinny być przechylone do tyłu, górna część oparcia powinna prawie przylegać do tylnej ścianki a całe oparcie i tylna ścianka winne tworzyć kąt ok.5 st.
Fotel instruktora powinien być zamontowany wyżej niż fotel ucznia.
Jestem pod wrażeniem błędów jakie popełnił projektant modelu, bo w dalszym ciągu rozumiem, że TAD skleja to co jest zaprojektowane i wydrukowane w zeszycie wycinanki.Krakus pisze:W kabinie instruktora po prawej stronie widać dwie dżwigienki, jedna z nich jest dłuższa z uchwytem do zapadki sprężynowej.
Można przypuszczać, że chodzi tutaj o dżwignię hamulca. Jeżeli tak to jest to błąd, gdyż dżwignia hamulca była tylko w kabinie ucznia i to po lewej stronie na ukośnicy obok fotela.
Dzwignie te są powtórzone w kabinie ucznia, oczywiście jest to błąd, bo tego typu dzwigienek w kabinie ucznia po prawej stronie nie było. Natomiast po prawej stronie w kabinie ucznia do ukosnicy była zamontowana dżwignia zabezpieczająca bomby przed samoczynnym zrzutem.
Druga mała dzwigienka w obu kabinach po prawej stronie może sugerować, że są to dzwigienki ,,gazu,,
Jezeli tak, to nalezy zaznaczyć, że dżwigienki ,,gazu,, były montowane przy lewej burcie kabiny - chyba, że były jakieś wyjątki / mańkut /
Są to jedyne dżwignie, jakie zostały przyklejone w tym ,, modelu ,, a należy zaznaczyć, że kabinie instruktora były zamontowane dwa sektory dżwigienek po dwie sztuki - czyli w sumie cztery dżwigienki.
Dżwigienki te były zdublowane w kabinie ucznia.
W tym miejscu należy zaznaczyć, że w kabinie instruktora po lewej stronie jest błąd w konstrukcji kratownicy, gdyż w ,,modelu,, widać, że ukośnice tworzą literę ,,V,,
W tym miejscu należy zaznaczyć, że ukośnice kratownicy w tym miejscu faktycznie tworzyły literę ,,V,, lecz odwróconą i w dodatku podpartą słupkiem. Właśnie do tych dwóch elementów był zamocowany sektor dżwigni.
Fatalnym błędem jest wykonanie orczyka w formie łuku strzelniczego, orczyk powinien być prosty.
W kabinie instruktora przy uchwycie drążka sterowego zamontowano jakąś dżwigienkę, zapewne spust broni pokładowej i tutaj mamy do czynienia z błędem podwójnym:
- dżwignia ma niewłaściwy kształt i jest przyklejona do czubka drążka sterowego
- spust broni pokładowej zamontowany był na drązku sterowym w kabinie ucznia.
Górna część oparcia fotela tworzy wycinek koła o pewnym promieniu, jest to błędem, gdyż oparcie fotela w górnej części jest bardziej płaskie.
Pomijam już inne szczegóły w kabinie ucznia, jak dżwignia otwierania żaluzji itp.