[R/G] Slingsby T-21b PC 4/2006 [KONKURS]

Sklejamy karton i papier... - Modelarstwo kartonowe

Moderatorzy: ModTeam, Sekretarz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
OSTOJA
Posty: 3840
Rejestracja: 2008-06-13, 10:23
Lokalizacja: Mielec (Ostróda)

#31 Post autor: OSTOJA » 2010-02-06, 16:40

Qwark pisze:jak to wygląda w locie?
Tutaj napisałem:

Zależy od rozstawu żeber i prędkości lotu. Ogólnie rzecz biorąc dla profili wklęsło-wypukłych podczas lotu sytuacja się odwraca. Góra jest wypukła a dół jest wklęsły z powodu rozkładu ciśnień na dolnej i górnej powierzchni skrzydła. Dla dobrze rozstawionych żeber i określonej prędkości lotu obie powierzchnie mogą być równe i pokrywać się z obrysem żeber.

Awatar użytkownika
Qwark
Posty: 357
Rejestracja: 2008-03-09, 19:34
Lokalizacja: Świnoujście
Kontakt:

#32 Post autor: Qwark » 2010-02-06, 16:45

No i dziękuję. Znaczy się że wykonując płat o płóciennym pokryciu mogę odcisnąć sobie żeberka od środka, a jak ktoś będzie miał zastrzeżenia to mogę mu wmówić że akurat w tej chwili maszyna jest w locie. Pilot tylko na chwilę wyskoczył :-P

Krakus
Posty: 130
Rejestracja: 2009-01-10, 12:43
Lokalizacja: Kraków

#33 Post autor: Krakus » 2010-02-07, 19:40

No i słusznie, ja też mam tego rodzaju ,, filozofie modelarską ,, a nawet mówię: niech mi ktoś udowodni, że koło nie może być kwadratowe, wbiję w środek kawałek druta i też się będzie obracać. Grunt to fajna zabawa.

Awatar użytkownika
OSTOJA
Posty: 3840
Rejestracja: 2008-06-13, 10:23
Lokalizacja: Mielec (Ostróda)

#34 Post autor: OSTOJA » 2010-02-13, 14:13

Trochę się chorowało dlatego była przerwa w relacji.

Skrzydło.

Obrazek Obrazek

Zastrzały.

Obrazek

Awatar użytkownika
tad
Posty: 1145
Rejestracja: 2006-09-17, 16:19
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#35 Post autor: tad » 2010-02-13, 14:43

No proszę - przyjemnie i ładnie. Gdy kleisz modele na swoim poziomie to nie ma zgrzytów. To lepsze, niż branie się z motyką na słońce.
TAD

Awatar użytkownika
belfast
Posty: 1535
Rejestracja: 2009-03-18, 22:16
Lokalizacja: Warszawa

#36 Post autor: belfast » 2010-02-13, 15:38

Bardzo mi się podoba :mrgreen:
mam takie pytanko, może trochę głupie ale: jak kształtować krawędź natarcia skrzydła o cienkim profilu i dużej rozpiętości :?: może to i głupie ale mnie się nigdy nie udaje uzyskać gładkiej powierzchni na całej długości :-?

Awatar użytkownika
tad
Posty: 1145
Rejestracja: 2006-09-17, 16:19
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#37 Post autor: tad » 2010-02-13, 19:52

belfast pisze: mnie się nigdy nie udaje uzyskać gładkiej powierzchni na całej długości :-?
No ale koledze Ostoi też nie - złe miejsce na takie pytanie - haha.
TAD

Awatar użytkownika
belfast
Posty: 1535
Rejestracja: 2009-03-18, 22:16
Lokalizacja: Warszawa

#38 Post autor: belfast » 2010-02-13, 21:05

tad pisze:
belfast pisze: mnie się nigdy nie udaje uzyskać gładkiej powierzchni na całej długości :-?
No ale koledze Ostoi też nie - złe miejsce na takie pytanie - haha.
TAD
myślę że pytanie w dobrym miejscu bo i profil skrzydła jest odpowiedni :-P

Awatar użytkownika
46lukasz
Posty: 703
Rejestracja: 2009-07-22, 18:54
Lokalizacja: Oleśnica/Newbridge

#39 Post autor: 46lukasz » 2010-02-13, 21:17

belfast pisze:myślę że pytanie w dobrym miejscu
Też tak myślę bo w końcu forum jest żeby się czegoś nauczyć :-D :mrgreen:

-Łukasz

Awatar użytkownika
tad
Posty: 1145
Rejestracja: 2006-09-17, 16:19
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#40 Post autor: tad » 2010-02-13, 22:44

Tak bogiem a prawdą - jeśli z tych fotek wyczytaliście, że krawędź jest poprawna to gratuluję Wam spostrzegawczości. Moim skromnym zdaniem Ostoja tradycyjnie nie pokazał wszystkiego. A nawet jeśli tu mu się udało (czego serdecznie mu życzę), to byłby to piewszy raz... :-)
TAD

Krakus
Posty: 130
Rejestracja: 2009-01-10, 12:43
Lokalizacja: Kraków

#41 Post autor: Krakus » 2010-02-14, 00:31

Tad.

Wszystko zgodnie z tradycją z Twojej strony w stosunku do Ostoi... czyli...czepianie się tramwajów.
Jeżeli chodzi o krawędż natarcja to podpowiem Ci wszem i wobec, że w ,,P-47,, z GPM w sposób niewłasciwy ukształtowałeś kąt natarcia i profil skrzydła wygląda jak w samolotach odrzutowych - z resztą w jednym z Twoich wątków informowałem Cię o tym, chodzi o relacje, której nie ukończyłeś.

Ponadto:
- Ostoja w doskonały sposób potrafi wykonywać śmigła w przeciwieństwie do Ciebie, gdzie w niektórych modelach samolotów przez Ciebie wykonanych, wygladają, jak po chorobie Heinego - Medina - w tym przypadku tez informowałem Cię o tym w jednym z Twoich wątków dot. relacji, której nie ukończyłeś.

Niektórzy forumowicze już Ci napisali co myslą o Tobie i Twoim postępowaniu i ja ich w tym co powiedzieli w pełni popieram. To co robisz czesto jest bardzo śmieszne a zarazem sam się ośmieszasz, gdyż podejmujesz z Ostoją polemiki na tematy zwiazane z techniką lotniczą nie mając racji, tym bardziej, że Jarek zawodowo był związany z przemysłem lotniczym i oczywiście przegrywasz a przegrana przychodzi Ci bardzo ciężko.
Jednoczesnie proszę Cię, nie odpisuj mi na ten post, gdyż nie mam zamiaru z Tobą polemizować.Jeżeli odpiszesz będzie to świadczyło negatywnie o Tobie, gdyż nie potrafisz przyjąć krytyki. Jednocześnie przepraszam Jarka i inych Kolegów za ten post, ale nie miałem innego wyjścia. Staropolskie powiedzenie mówi: nie sztuką jest wygrać, sukcesem jest przegrać. Czy to wszystko kiedyś do Ciebie dotrze ?

Awatar użytkownika
belfast
Posty: 1535
Rejestracja: 2009-03-18, 22:16
Lokalizacja: Warszawa

#42 Post autor: belfast » 2010-02-14, 09:42

tad pisze:Tak bogiem a prawdą - jeśli z tych fotek wyczytaliście, że krawędź jest poprawna to gratuluję Wam spostrzegawczości. Moim skromnym zdaniem Ostoja tradycyjnie nie pokazał wszystkiego. A nawet jeśli tu mu się udało (czego serdecznie mu życzę), to byłby to piewszy raz... :-)
TAD
nie wiem czy jest to poprawnie zrobione bo rzeczywiście z tych zdjęć nie widać za dobrze, a poza tym nie mnie to oceniać bo nie mam doświadczenia, ale pytam bo jest to dobry przykład skrzydła :mrgreen: no więc jak to jest z tym profilowaniem:?: ;-)

Awatar użytkownika
tad
Posty: 1145
Rejestracja: 2006-09-17, 16:19
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#43 Post autor: tad » 2010-02-14, 13:43

Belfast - karton skrzydeł zwilż od spodu (wodą, a najlepiej BCG) i delikatnie zaginaj co tylko Ci spasuje. To nie jest trudne - zobacz tu i tu.
TAD

Awatar użytkownika
belfast
Posty: 1535
Rejestracja: 2009-03-18, 22:16
Lokalizacja: Warszawa

#44 Post autor: belfast » 2010-02-14, 14:12

tad pisze:Belfast - karton skrzydeł zwilż od spodu (wodą, a najlepiej BCG) i delikatnie zaginaj co tylko Ci spasuje. To nie jest trudne - zobacz tu i tu.
TAD
dzięki :mrgreen: znakiem tego będę ćwiczył :-P
pozdrawiam :mrgreen:

Awatar użytkownika
OSTOJA
Posty: 3840
Rejestracja: 2008-06-13, 10:23
Lokalizacja: Mielec (Ostróda)

#45 Post autor: OSTOJA » 2010-02-17, 10:54

belfast pisze:znakiem tego będę ćwiczył
To jest najlepsza decyzja.
Ponieważ impregnuję karton obustronnie Caponem więc zwilżam mieszniną wody z kapką rozpuszczalnika Nitro. Na kawałku kartonu sprawdzam jaki stan wilgotności jest dla niego najlepszy, bo jest czasami bardzo różnie lepiej nawet na sucho. Jeżeli uznam, że stan wilgotności jest właściwy wtedy prostym drutem średnicy 3 mm mocno wygniatam karton od lewej strony na miękkiej podkładce (podkładka pod myszkę lub koc złożony kilka razy dla długiej krawędzi) ślad krawędzi natarcia a później "wałkuję" tym drutem pokrycie do kształtu profilu. Doginam potem palcami karton do profilu bo nie da się wszystko od razu ukształtować, czasami trzeba karton "dowilżyć w trakcie kształtowania.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Karton i Papier”