[Relacja] IS-3 MM 1982/9
Moderatorzy: ModTeam, Sekretarz
Podpory lufy nie ma co robić z grubszego drutu ponieważ w rzeczywistości nie była ona tak masywna i gruba. Na zdjęciu poniżej jest właśnie ta podporaDrasha pisze:A te podpórki to moim zdaniem ta po prawej jest bardziej toporniejsza i bardziej pasuje chociaż jeśli jest jak mówisz i było to robione z rur to tą po lewej bym wybrał. Tylko może zrób ją z grubszego drutu jeśli masz czas i chęci.
Więc prezentuje projekt koła nośnego zaprojektowanego własną myślą.
Jutro sprawdzę sklejalność prototypu jak będzie okey to takie koła dostanie IS
Koło to różni się od koła z opracowania tym że ma żebra nie tylko z jednej strony ale i z drugiej też więc co za tym idzie jedno koło nośne ma dwa razy więcej elementów od oryginalnego koła nośnego.
Jeśli ktoś nie rozumie o co mi chodzi to zobaczy jutro na fotkach różnicę między oryginałem a zaprojektowanym przeze mnie.

Jutro sprawdzę sklejalność prototypu jak będzie okey to takie koła dostanie IS
Koło to różni się od koła z opracowania tym że ma żebra nie tylko z jednej strony ale i z drugiej też więc co za tym idzie jedno koło nośne ma dwa razy więcej elementów od oryginalnego koła nośnego.
Jeśli ktoś nie rozumie o co mi chodzi to zobaczy jutro na fotkach różnicę między oryginałem a zaprojektowanym przeze mnie.

Mam kilka pytań.
Gdzie stoi oryginał ze zdjęć?
W jakiej wersji będziesz go malował?
Mam zdjęcia Isa-3 gdzie błotniki przednie jak i tylne są gładkie.
W modelu Tamijowskim, również są gładkie tzn. wykonany w polskich barwach a podpory pod lufę są wykonane z rur ale nie mają takich wzmocnień z blachy.
Prawdopodobnie w czasie eksploatacji pojazdu warsztaty naprawcze własnym sposobem przerabiały to i owo w naprawianych pojazdach.
Gdzie stoi oryginał ze zdjęć?
W jakiej wersji będziesz go malował?
Mam zdjęcia Isa-3 gdzie błotniki przednie jak i tylne są gładkie.
W modelu Tamijowskim, również są gładkie tzn. wykonany w polskich barwach a podpory pod lufę są wykonane z rur ale nie mają takich wzmocnień z blachy.
Prawdopodobnie w czasie eksploatacji pojazdu warsztaty naprawcze własnym sposobem przerabiały to i owo w naprawianych pojazdach.
Pogaduchy
Oryginał ze zdjęć stoi w Priozersk w dalekiej Rosji http://tanxheaven.com/rost/IS-3Priozers ... ozersk.htm
Wersja malowania będzie zielona,tylko jeszcze nad oznaczeniami się nie zastanawiałem bo mam na to chwilke czasu.
Były IS-y które miały wklęsłe,wypukłe i gładkie błotnik.Do polski akuratnie trafił jeden egzemplarz (tylko jeden taki Is-3 na cała polskę)który posiadał gładkie błotniki i inne troszkę inne dekle na kołach nośnych.
Teraz ciekawostka.
W czasie wojny Is-3 brały udział w czasie II wojny światowej lecz w małych ilościach.Porzednik IS-2 już na bitwach był dużo wcześniej.
A wojska niemieckie w przypadku spotkania się z tym czołgiem IS-3 jak IS-2 miały napisane co robić gdy się spotkają z IS-em. A było napisane żeby się zacząć wycofywać.
Relacja
W relacji narazie nic się nie dzieje ciekawego.
Gąsienice urosły do liczby 10 ogniw.
Zrobiłem prototyp koła nośnego.

1 jest to przód koła prototypowego.
2 jest to tył koła prototypowego (nie pomalowany)
3 jest to przód koła z wyciannki.
4 jest to tył koła z wycinanki jak widać bardzo uproszczony
CDN>>>...
pozdrawiam zary


Były IS-y które miały wklęsłe,wypukłe i gładkie błotnik.Do polski akuratnie trafił jeden egzemplarz (tylko jeden taki Is-3 na cała polskę)który posiadał gładkie błotniki i inne troszkę inne dekle na kołach nośnych.
Teraz ciekawostka.
W czasie wojny Is-3 brały udział w czasie II wojny światowej lecz w małych ilościach.Porzednik IS-2 już na bitwach był dużo wcześniej.
A wojska niemieckie w przypadku spotkania się z tym czołgiem IS-3 jak IS-2 miały napisane co robić gdy się spotkają z IS-em. A było napisane żeby się zacząć wycofywać.
Relacja
W relacji narazie nic się nie dzieje ciekawego.
Gąsienice urosły do liczby 10 ogniw.
Zrobiłem prototyp koła nośnego.

1 jest to przód koła prototypowego.
2 jest to tył koła prototypowego (nie pomalowany)
3 jest to przód koła z wyciannki.
4 jest to tył koła z wycinanki jak widać bardzo uproszczony

CDN>>>...
pozdrawiam zary

Relacja
Więc ku zakończeniu zbliża się tylnia płyta
są już włazy w których brakuje zawiasów
jest dolny zawias do otwierania całej płyty
są śruby i zamontowana ruchoma podpora lufy
nie ma jeszcze mocowań na filtry powietrza i zawiasów na włazach mechanicznych.
Po przyklejeniu tych elementów płyta będzie gotowa do malowania farbą

CDN
Więc ku zakończeniu zbliża się tylnia płyta




Po przyklejeniu tych elementów płyta będzie gotowa do malowania farbą

CDN
Relacja
Więc prace z tylniej płyty przeniosłem na prawą stronie podwozia,a mianowicie na koła i myślę że do końca tego tygodnia uda mi się prawa stronę ukołowić a później przeniosę się na lewa stronę zawieszenia bo tam nie mam jeszcze prawie nic zrobione.Na zdjęciu aktualny stan prawego podwozia jak narazie są dwa koła wykonane z mojego projektu.

CDN
Więc prace z tylniej płyty przeniosłem na prawą stronie podwozia,a mianowicie na koła i myślę że do końca tego tygodnia uda mi się prawa stronę ukołowić a później przeniosę się na lewa stronę zawieszenia bo tam nie mam jeszcze prawie nic zrobione.Na zdjęciu aktualny stan prawego podwozia jak narazie są dwa koła wykonane z mojego projektu.

CDN