Swobodnie latające, na uwięzi...
Moderatorzy: ModTeam, Sekretarz
-
Łukasz Kowalski
- Posty: 4
- Rejestracja: 2008-09-21, 13:41
- Lokalizacja: Łęczyca
#1
Post
autor: Łukasz Kowalski » 2008-09-21, 14:42
Witam, proszę o pomoc! Mam problem z silnikiem (wspomniany w tytule ASP - 75 A), w zależności od tego w jakiej pozycji znajduje się silnik wpływa to na jego obroty. Czyli: jeżeli samolot ustawiony jest pod kątem od 40 st. wzwyż w kierunku góry praca silnika staje się bardzo płynna a obroty się podnoszą. Gdy samolot przechyla się ku dołowi silnik zaczyna przerywać i schodzić delikatnie z obrotów. Czy ulokowanie zbiornika z paliwem ma znaczenie?! Dodam tylko, że to mój pierwszy silnik spalinowy. Będę wdzięczny za pomoc…
-
adam9034
- Posty: 101
- Rejestracja: 2008-01-20, 19:12
- Lokalizacja: Bydgoszcz
#2
Post
autor: adam9034 » 2008-09-21, 16:15
To normalna reakcja. Jak nie gaśnie po przechyleniu w dół ani po postawieniu do pionu, to jest dobrze.
-
Łukasz Kowalski
- Posty: 4
- Rejestracja: 2008-09-21, 13:41
- Lokalizacja: Łęczyca
#3
Post
autor: Łukasz Kowalski » 2008-09-21, 21:21
A czy ulokowanie zbiornika też jest ważne?! Wogóle, to jak prawidłowo powinien być zainstalowany zbiornik z paliwem?!
-
Grzecho
- Posty: 209
- Rejestracja: 2006-08-02, 13:35
- Lokalizacja: Parczew
#4
Post
autor: Grzecho » 2008-09-21, 21:59
Jeden wężyk do tankowania, drugi wężyk idzie od zbiornika do tłumika, trzeci wężyk z takim filtrem w środku idzie do gaźnika. Zbiornik najlepiej jakby był zaraz za silnikiem w tej samej linii.
Pozdrawiam
-
adam9034
- Posty: 101
- Rejestracja: 2008-01-20, 19:12
- Lokalizacja: Bydgoszcz
#5
Post
autor: adam9034 » 2008-09-21, 22:03
J.w., wężyk do tankowania powinien być zakorkowany na czas pracy, zbiornik paliwa tak, żeby paliwo było na wysokości iglicy.
-
Łukasz Kowalski
- Posty: 4
- Rejestracja: 2008-09-21, 13:41
- Lokalizacja: Łęczyca
#6
Post
autor: Łukasz Kowalski » 2008-09-22, 23:45
Witam! Dziękuję za informację. Mam jeszcze takie pytanie: czy na przewodzie prowadzącym ze zbiornika do silnika można zastosować jakiś zawór jednokierunkowy, gdyż po dłuższym postoju paliwo „schodzi” mi powrotem do zbiornika. Może pomoże coś ulokowanie zbiornika trochę wyżej (tak jak zalecaliście), ale gdyby nie, to czy można coś takiego zastosować?!
-
Łukasz Kowalski
- Posty: 4
- Rejestracja: 2008-09-21, 13:41
- Lokalizacja: Łęczyca
#7
Post
autor: Łukasz Kowalski » 2008-09-29, 19:51
Witam, mam jeszcze takie pytanie: posiadam RWD – 5 (130 cm rozpiętość skrzydeł), chciałbym założyć do niego mały silnik spalinowy?! Czy jest to możliwe i jaki silnik można by zastosować?!
-
mlodybm
- Posty: 167
- Rejestracja: 2006-08-03, 20:05
- Lokalizacja: Brzozów
#8
Post
autor: mlodybm » 2008-10-12, 22:19
ja mam w górnopłacie 120cm 1,7kg os la 25 (4ccm). Jest dużo zależności przy doborze silnika. Może wystarczy 1,5ccm a może nie :P ale jak wstawisz coś z przedziału 2-8 to myślę, że ma szanse. Polecam coś mniejszego niż większego, będzie spokojniejszy.