Problem z silnikiem ASP - 75 A

Swobodnie latające, na uwięzi...

Moderatorzy: ModTeam, Sekretarz

Wiadomość
Autor
Łukasz Kowalski
Posty: 4
Rejestracja: 2008-09-21, 13:41
Lokalizacja: Łęczyca

Problem z silnikiem ASP - 75 A

#1 Post autor: Łukasz Kowalski » 2008-09-21, 14:42

Witam, proszę o pomoc! Mam problem z silnikiem (wspomniany w tytule ASP - 75 A), w zależności od tego w jakiej pozycji znajduje się silnik wpływa to na jego obroty. Czyli: jeżeli samolot ustawiony jest pod kątem od 40 st. wzwyż w kierunku góry praca silnika staje się bardzo płynna a obroty się podnoszą. Gdy samolot przechyla się ku dołowi silnik zaczyna przerywać i schodzić delikatnie z obrotów. Czy ulokowanie zbiornika z paliwem ma znaczenie?! Dodam tylko, że to mój pierwszy silnik spalinowy. Będę wdzięczny za pomoc…

adam9034
Posty: 101
Rejestracja: 2008-01-20, 19:12
Lokalizacja: Bydgoszcz

#2 Post autor: adam9034 » 2008-09-21, 16:15

To normalna reakcja. Jak nie gaśnie po przechyleniu w dół ani po postawieniu do pionu, to jest dobrze.

Łukasz Kowalski
Posty: 4
Rejestracja: 2008-09-21, 13:41
Lokalizacja: Łęczyca

#3 Post autor: Łukasz Kowalski » 2008-09-21, 21:21

A czy ulokowanie zbiornika też jest ważne?! Wogóle, to jak prawidłowo powinien być zainstalowany zbiornik z paliwem?!

Awatar użytkownika
Grzecho
Posty: 209
Rejestracja: 2006-08-02, 13:35
Lokalizacja: Parczew

#4 Post autor: Grzecho » 2008-09-21, 21:59

Jeden wężyk do tankowania, drugi wężyk idzie od zbiornika do tłumika, trzeci wężyk z takim filtrem w środku idzie do gaźnika. Zbiornik najlepiej jakby był zaraz za silnikiem w tej samej linii.

Pozdrawiam

adam9034
Posty: 101
Rejestracja: 2008-01-20, 19:12
Lokalizacja: Bydgoszcz

#5 Post autor: adam9034 » 2008-09-21, 22:03

J.w., wężyk do tankowania powinien być zakorkowany na czas pracy, zbiornik paliwa tak, żeby paliwo było na wysokości iglicy.

Łukasz Kowalski
Posty: 4
Rejestracja: 2008-09-21, 13:41
Lokalizacja: Łęczyca

#6 Post autor: Łukasz Kowalski » 2008-09-22, 23:45

Witam! Dziękuję za informację. Mam jeszcze takie pytanie: czy na przewodzie prowadzącym ze zbiornika do silnika można zastosować jakiś zawór jednokierunkowy, gdyż po dłuższym postoju paliwo „schodzi” mi powrotem do zbiornika. Może pomoże coś ulokowanie zbiornika trochę wyżej (tak jak zalecaliście), ale gdyby nie, to czy można coś takiego zastosować?!

Łukasz Kowalski
Posty: 4
Rejestracja: 2008-09-21, 13:41
Lokalizacja: Łęczyca

#7 Post autor: Łukasz Kowalski » 2008-09-29, 19:51

Witam, mam jeszcze takie pytanie: posiadam RWD – 5 (130 cm rozpiętość skrzydeł), chciałbym założyć do niego mały silnik spalinowy?! Czy jest to możliwe i jaki silnik można by zastosować?!

mlodybm
Posty: 167
Rejestracja: 2006-08-03, 20:05
Lokalizacja: Brzozów

#8 Post autor: mlodybm » 2008-10-12, 22:19

ja mam w górnopłacie 120cm 1,7kg os la 25 (4ccm). Jest dużo zależności przy doborze silnika. Może wystarczy 1,5ccm a może nie :P ale jak wstawisz coś z przedziału 2-8 to myślę, że ma szanse. Polecam coś mniejszego niż większego, będzie spokojniejszy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Modele RC”