Sklejamy karton i papier... - Modelarstwo kartonowe
Moderatorzy: ModTeam, Sekretarz
-
Ceva
- Posty: 733
- Rejestracja: 2007-04-27, 21:23
- Lokalizacja: Sierpc
#16
Post
autor: Ceva » 2008-02-13, 22:41
el_paw pisze:Jakieś fatum ciąży chyba nad tym konkursem.
Tfu! na psa urok
Sprudin pisze:Nie zastanawiałeś się nad podklejaniem każdego elementu brystolem? Jeżeli jeszcze tego nie robisz...

Właśnie, to jest dobry pomysł i do tego przetestowany. Działa dobrze.
-
PiterATS
- Posty: 165
- Rejestracja: 2007-06-25, 14:42
- Lokalizacja: Opole
#17
Post
autor: PiterATS » 2008-02-13, 22:56
Niestety modele samolotów Pana Sałapy mają to do siebie, że ich szkielety są bardzo skąpe i przez to płaskie elementy mogą się zapadać. Trudno jest też utrzymać właściwą symetrię. Kleiłem już kilka samolotów tego projektanta i w każdym były problemy. Wyjątkiem jest tutaj F-4 Phantom z GPM-u, który obecnie wykonuję na zamówienie. Co prawda on też praktycznie nie ma szkieletu, ale skomplikowane przekroje kadłuba sprawiają, że po sklejeniu całość sama z siebie jest sztywna. Po prostu modele Pana Sałapy wymagają większej uwagi podczas klejenia.
-
Kroolo
- Posty: 3148
- Rejestracja: 2006-08-05, 15:28
- Lokalizacja: Lublin
#18
Post
autor: Kroolo » 2008-02-13, 23:30
Żadnych fatumów tu nie ma! A nagrody czekają na zwycięzców - a tych można wyłonić tylko spośród ukończonych relacji, więc do dzieła!
-
el_paw
- Posty: 2109
- Rejestracja: 2006-08-02, 22:06
- Lokalizacja: Biała Rawska
#19
Post
autor: el_paw » 2008-02-17, 12:31
Dobra, dobra

działam dalej.
W modelu przybyły dysze silników :-/
Przemalowałem wnęki podwozia

przed malowaniem

i po

Piloci też już mają na czym d...y posadzić

Pozdrawiam
-
tad
- Posty: 1145
- Rejestracja: 2006-09-17, 16:19
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
#20
Post
autor: tad » 2008-02-17, 18:07
Cześć,
El_Paw - jakie masz wrażenia odnośnie papieru w tej wycinance?
Przyznam się, że skleiłem cały kadłub tego samolotu z tego samego wydania i więcej miałem roboty z cieniutkim papierem, na którym farba zdrapywała się na krawędziach chyba od samego patrzenia, niż z resztą roboty. Problemy z brakiem szkieletu to wiadomo: łączyło się dość duże pudełka z cienkiego papieru, złożone z górnego i dolnego poszycia usztywnione jedynie wręgami... O ile jeszcze ten schemat dało się przeboleć, o tyle papier tak mi dojadł, że kadłub złożyłem na pół i schowałem w koszu na śmieci. Odkąd na rynku jest sporo nowych, świetnych modeli, coraz mniej mi się chce męczyć z tymi starszymi...
Powodzenia El_Paw
TAD
-
Ceva
- Posty: 733
- Rejestracja: 2007-04-27, 21:23
- Lokalizacja: Sierpc
#21
Post
autor: Ceva » 2008-02-17, 20:46
el_paw pisze:Dobra, dobra

działam dalej.
Czyżby impas przełamany
I bardzo dobrze że idziesz do przodu.
tad pisze:Odkąd na rynku jest sporo nowych, świetnych modeli, coraz mniej mi się chce męczyć z tymi starszymi...
Z tą świetnością jest różnie niestety i czasem wole powalczyć ze starociem niż chwytać sie za jakieś komputerowe wypociny

.
-
el_paw
- Posty: 2109
- Rejestracja: 2006-08-02, 22:06
- Lokalizacja: Biała Rawska
#22
Post
autor: el_paw » 2008-02-17, 21:15
No cóż
Tad nietety ma rację ten papier jest cieniutki i bardzo łatwo o wszelkie rysy i zadrapania

, żałuję, że go nie zaimpregnowałem, ale zimowa aura nie sprzyja u mnie smrodzeniu lakierami w mieszkaniu, a na balkonie niestety jest za zimno.
Ten model w 2d prezentował się świetnie, inne modele odrzutowców z GPM tego autora zresztą też. Gdybym teraz stanął przed wyborem wybrałbym inny model, ale skoro ten wybrała żona to muszę go skończyć bez względu na wszystko
Pozdrawaiam
-
el_paw
- Posty: 2109
- Rejestracja: 2006-08-02, 22:06
- Lokalizacja: Biała Rawska
#23
Post
autor: el_paw » 2008-02-18, 21:37
-
el_paw
- Posty: 2109
- Rejestracja: 2006-08-02, 22:06
- Lokalizacja: Biała Rawska
#24
Post
autor: el_paw » 2008-02-24, 17:07
Melduję posłusznie, że kabina oszklona


Pozdrawiam
-
tad
- Posty: 1145
- Rejestracja: 2006-09-17, 16:19
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
#25
Post
autor: tad » 2008-02-24, 17:30
Bez urazy, ale niestety jeszcze bardziej widać, że ten projekt nadaje się tylko do oglądania. A wiedziałeś, że ten samolot ma zakończenie kałuba typowe dla wersji C? Po prostu p. Sałapa najpierw opracował F-15C, a potem zmienił szatę graficzną, nazwę, dodał bomby i włala! - cieszcie się ludzie, że macie F-15E...
Mimo wszystko skończ model - na pewno część problemu zniknie w gąszczu drobnicy na gotowym samolocie.
Pozdrawiam
TAD
-
el_paw
- Posty: 2109
- Rejestracja: 2006-08-02, 22:06
- Lokalizacja: Biała Rawska
#26
Post
autor: el_paw » 2008-02-24, 17:53
Niestety Tad masz i miałeś rację co do tego samolotu, ale i tak go skończę. Martwi mnie jednak to że mam kilka sztuk modeli pana Sałapy - odrzutowców wydanych przez GPM, kupione jeszcze w czasach gdy nie było for internetowych (lub ja nie miałem internetu) i nie można było poznać opini na temat danego modelu. Czy one też są tylko do oglądania?
Pozdrawiam
-
tad
- Posty: 1145
- Rejestracja: 2006-09-17, 16:19
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
#27
Post
autor: tad » 2008-02-24, 18:29
Z tych innych widziałem sklejonego Prowlera i F-104 - ten drugi akurat ma prostą bryłę kadłuba. Ja w zbiorach mam Tornado p. Sałapy i przeznaczyłem jedynie do oglądania... Tak naprawdę to nie do końca jest wina autora (może poza naiwną zmianą wersji C na E)- sporo zostało zawalone wyjątkowo cienkim papierem i słabym nadrukiem, który się ściera.
TAD
Ostatnio zmieniony 2008-02-25, 20:16 przez
tad, łącznie zmieniany 1 raz.
-
KPaweł
- Posty: 81
- Rejestracja: 2007-07-23, 07:41
-
Kontakt:
#28
Post
autor: KPaweł » 2008-02-24, 18:41
Czy ta owiewka to nie jest od F-15C przypadkiem? Jakaś taka płaska z tyłu...
-
el_paw
- Posty: 2109
- Rejestracja: 2006-08-02, 22:06
- Lokalizacja: Biała Rawska
#29
Post
autor: el_paw » 2008-02-24, 19:29
No nie wiem na opakowaniu było napisane F15 E
Pozdrawiam
-
tad
- Posty: 1145
- Rejestracja: 2006-09-17, 16:19
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
#30
Post
autor: tad » 2008-02-24, 22:12
Paweł ma rację - owiewka też widać jest ta sama do obydwu modeli i nie pasuje do wersji E. Szkoda El_Paw, że na Ciebie padło, ale za to inni będą mieć przestrogę.
TAD