Sklejamy karton i papier... - Modelarstwo kartonowe
Moderatorzy: ModTeam, Sekretarz
-
Abdomen
- Posty: 421
- Rejestracja: 2007-05-16, 11:06
- Lokalizacja: Brzeziny k/Łodzi
#1
Post
autor: Abdomen » 2011-03-23, 17:26
WItam.
Tematem kolejnej relcji jest samolot gaśniczy Canadair CL-215.
Na początek szkielet. Sklejał się bez problemów, jednak podłogę kabiny pilotów oraz podłogę i sufit przedziału za kabiną trzeba będzie podszlifować bo wychodzą za obrys drugiej wręgi.
To bydle jest na oko o 2 - 3cm dłuższe od Ju-52.
Kolejnym etapem będzie wnętrze samolotu.
Pozdrawiam.
-
witya
- Posty: 90
- Rejestracja: 2007-10-11, 17:36
- Lokalizacja: Łódź
#2
Post
autor: witya » 2011-03-23, 17:53
Dopiero co ostygła "ciotka"

a tu już nowy projekt.
Widownia zapewniona.
Będę tu zaglądał regularnie - życzę powodzenia.
-
OSTOJA
- Posty: 3840
- Rejestracja: 2008-06-13, 10:23
- Lokalizacja: Mielec (Ostróda)
#3
Post
autor: OSTOJA » 2011-03-23, 18:32
To mi się podoba. Powodzenia.
-
Ceva
- Posty: 733
- Rejestracja: 2007-04-27, 21:23
- Lokalizacja: Sierpc
#4
Post
autor: Ceva » 2011-03-23, 23:17
A to ci niespodzianka

.
Pewnie w Twoim wykonaniu doczekam się widoku Canadaira sklejonego na poziomie.
Radziłbym podkleić tekturą boczne ściany ładowni. Dwie warstwy kartonu to stanowczo za mało żeby zachować sztywność kadłuba przy tak dużym modelu.
Powodzenia.
-
Abdomen
- Posty: 421
- Rejestracja: 2007-05-16, 11:06
- Lokalizacja: Brzeziny k/Łodzi
#5
Post
autor: Abdomen » 2011-03-24, 08:24
Dzięki Ceva.
Myślałem o takim wzmocnieniu ale doszły wnęki podwozia głównego które dość mocno usztywniły konstrukcję, sufit już się nie ugina. Może nie będzie takiej potrzeby.
-
Ceva
- Posty: 733
- Rejestracja: 2007-04-27, 21:23
- Lokalizacja: Sierpc
#6
Post
autor: Ceva » 2011-03-24, 11:13
Bardziej miałem na myśli usztywnienie ścianek za względu na możliwość uszkodzenia kadłuba w trakcie brania go w ręce.
Ja w każdym bądź razie usztywnię całą długość boków kadłuba od nosa do końca kadłuba. Podobnie będę kombinował ze skrzydłami.
-
OSTOJA
- Posty: 3840
- Rejestracja: 2008-06-13, 10:23
- Lokalizacja: Mielec (Ostróda)
#7
Post
autor: OSTOJA » 2011-03-24, 11:49
Ceva pisze:Ja w każdym bądź razie usztywnię całą długość boków kadłuba od nosa do końca kadłuba. Podobnie będę kombinował ze skrzydłami.
Czyżby Canadair CL-215 był przewidywany jako następny po tramwaju.

-
Kroolo
- Posty: 3148
- Rejestracja: 2006-08-05, 15:28
- Lokalizacja: Lublin
#8
Post
autor: Kroolo » 2011-03-24, 12:03
Fajny model wybrałeś! Bardzo mi się podoba, zwłaszcza jak widziałem go sklejonego na konkursie w Lublinie. 3mam kciuki!
-
Abdomen
- Posty: 421
- Rejestracja: 2007-05-16, 11:06
- Lokalizacja: Brzeziny k/Łodzi
#9
Post
autor: Abdomen » 2011-03-25, 12:12
Witam.
Doszły zbiorniki wody i wnęki podwozia. Ze zbiorników jestem średnio zadowolony, dodatkowo przy jednym zaliczyłem małego faila, rozlało mi sie po nim trochę SG.
Zbiorniki sklejało się bardzo dobrze, wszystko pasowało. Z wnękami podwozia były problemy, prawie każdy element był docinany. Oklejki wnęk podwozia głównego (wewnątrz kabiny) docinałem nawet po 3-4mm na długość.
Na razie tyle.
Pozdrawiam.
-
OSTOJA
- Posty: 3840
- Rejestracja: 2008-06-13, 10:23
- Lokalizacja: Mielec (Ostróda)
#10
Post
autor: OSTOJA » 2011-03-25, 12:47
Czy zbiorniki będą widoczne w kadłubie?
-
Abdomen
- Posty: 421
- Rejestracja: 2007-05-16, 11:06
- Lokalizacja: Brzeziny k/Łodzi
#11
Post
autor: Abdomen » 2011-03-25, 12:58
W całym kadłubie jest 8 małych okienek, niewiele będzie widać. Można wykonać otwarte drzwi, ale mam zamiar wykonać model w wersji w podejściu do lądowania na lądzie i głupio by wyglądał z otwartymi na zewnatrz do przodu drzwiami przednimi, tylne otwierają się do góry do środka.

-
Abdomen
- Posty: 421
- Rejestracja: 2007-05-16, 11:06
- Lokalizacja: Brzeziny k/Łodzi
#12
Post
autor: Abdomen » 2011-03-26, 19:33
W przedziale ładunkowym/pasażerskim doszła reszta klamotów i ten etap jest już zamknięty, dosłownie.
Postanowiłem że jednak wzmocnie kadłub.
Wewnetrzne poszycia musiałem ostro przycinać żeby weszły pomiędzy podłogę a sufit, ciekaw jestem jak to sie odbije na otworach okiennych w poszyciu zewnętrznym. Okienka w wewnetrznym poszyciu profilaktycznie wyciąłem większe.
Teraz zabieram się za kabinę pilotów.
Pozdrawiam.
-
Ceva
- Posty: 733
- Rejestracja: 2007-04-27, 21:23
- Lokalizacja: Sierpc
#13
Post
autor: Ceva » 2011-03-27, 00:19
Abdomen pisze:Postanowiłem że jednak wzmocnie kadłub.
A jednak. Nie sądzę żebyś tej decyzji żałował.
A pomyślałeś już gdzie i jak umieścisz obciążenie dziobu? Bo wypadałoby to zrobić tak że po zamontowaniu skrzydeł i usterzenia można było wyważyć lub skorygować wyważenie.
OSTOJA pisze:Czyżby Canadair CL-215 był przewidywany jako następny po tramwaju.

Może nie następny, ale w w końcu tam trafi bo dość blisko warsztatu krąży...

-
Abdomen
- Posty: 421
- Rejestracja: 2007-05-16, 11:06
- Lokalizacja: Brzeziny k/Łodzi
#14
Post
autor: Abdomen » 2011-03-27, 06:33
Ceva, z tym obciążeniem to mnie ubiegłeś, sam chciałem o tym wspomnieć jak już będę oklejał kadłub. Gdy tylko zobaczyłem rozmiary statecznika pionowego zaświeciła mi się czerwona kontrolka. Co do umiejscowienia ociążenia to nie będzie z tym problemu, w dziobie jest dużo miejsca, a co do samego obciążenia to mam jakieś 5kg ołowiu w cieżarkach wędkarskich różnych rozmiarów.
-
Abdomen
- Posty: 421
- Rejestracja: 2007-05-16, 11:06
- Lokalizacja: Brzeziny k/Łodzi
#15
Post
autor: Abdomen » 2011-04-02, 17:32
Witam.
Kabina pilotów ukończona, przycinać musiałem boczne panele. Powinienem jeszcze skrócić elementy wolantów bo wchodzą za bardzo do środka, ale za późno to "wyłapałem" i nie chciałem już ich odrywać. Panel sufitowy był za szeroki, jest już po zabiegu. Swoją drogą szkoda że nie zrobiłem fotek niepasujących elementów, teraz nie mam na to dowodu, ale jeżeli pojawi się nastepny babol udokumentuje go. Jak dotąd są to drobne błędy które nie powodują znacznych utrudnień w budowie. Zobaczymy co będzie dalej.
Obciążenie jest już na miejscu, zapodałem je "na oko" i jestem pewny że w zupełności wystarczy.
Teraz zabieram się za szlifowanie i oklejanie kadłuba.
Pozdrawiam.