Nowy rok i nowa dość obszerna aktualizacja, aczkolwiek obejmująca tylko koła.
RELACJA
Tak jak już wspomniałem na samym wstępie, wstępu

Zaczniemy od kół na których ten pojazd będzie stał.


jeśli macie ochotę zobaczyć jak to naprawdę wygląda to zapraszam do zdjęć szczegółowych, bo w tym ujęciu to może i one się nawet nieźle prezentują.
Kolega Witek z forum papermodels podesłał mi pewien sposób. który wprowadziłem w życie przy ostatnim kole jakie wykonywałem.
Że też nie wpadłem na to od samego początku :-> . Najbardziej przydało by mi się to przy wykonaniu koła zapasowego.
No ale przejdźmy do rzeczy. Dorobiłem i wstawiłem pierścienie według jego sugestii.


Moje własne modyfikacje musiały się zacząć kiedy zabrałem się za doklejanie boków opon.
Jak pokazałem w poprzednim poście, felgę (część 32c) zmuszony jestem rozcinać by opona miała bardziej owalny kształt. Przy kole zapasowym zrobić tego nie mogłem, a właściwie to mogłem tylko na to nie wpadłem. Trzeba było to zrobić niemal na samym brzegu (teraz na to wpadłem pisząc te słowa



Tak więc zbliżamy się do odsłony prawdziwego oblicza moich "modelarskich dokonań"*
* - niektórzy nazywają to wypocinami ale ja nie lubię tego słowa.[/color]
Na początek szczegóły wykonania kół "nośnych". Z góry przepraszam za jakość tych zdjęć, miałem trochę kłopotu z takim ustawieniem światła by było widać niedoróbki i załamania kartonu.
Koło1.




Koło3.




Teraz chyba widać doskonale wszystkie potknięcia. Generalnie starałem się by strona widoczna była ładniejsza i robiłem ją jako pierwszą bo wtedy cały czas miałem dostęp do wnętrza koła. Łączenia na kole 1 i 2 są do poprawienia (łatka/wypełnienie) po podjęciu decyzji co dalszego wykonania wspomnianych kół.
Na koniec koło zapasowe.


Jak widać ma trochę inną konstrukcję od poprzednich, czoło felgi jest jak gdyby pokazane z drugiej strony i umieszczone blisko krawędzi. Właśnie tu mogłem rozciąć wewnętrzny pierścień by go trochę poszerzyć. No nie przyszło mi to w porę do głowy i te koło najbardziej bije po oczach. Nie wykorzystałem w nim również pierścieni o których pisał Witek bo zdążyłem je wykonać przed otrzymaniem od niego tej wskazówki.
Nie stosowałem jeszcze żadnego retuszu to zostawiam sobie na później.
UWAGI I WSKAZÓWKI
Na koniec jeszcze kilka takich wyjaśnień dla tych którzy kierowali by się, przy budowie tego modelu, moją relacją.
- jako punkt odniesienia przyjąłem wewnętrzną część felgi, opaskę część 32c. W nie wmontowałem środek;
- zmuszony byłem je rozcinać na dwie części, już po sklejeniu bo na skutek wyoblania opony jego szerokość była za wąska o około 1-2mm;
- po rozcięciu doklejałem boki opon 32a i następnie do części "frontowej" doklejałem opaskę zewnętrzną 32 i docinałem ją na odpowiednią długość;
- takie rozwiązanie wymuszało na mnie stosowanie dodatkowej tulei prowadzącej, która centrowała pierścień 32c. Bez tego koło wyszło by koślawe bo w dużej części jest klejone "w powietrzu";
- pomysł Witka z wklejeniem pierścieni znacznie ułatwia sprawę bo opaskę zewnętrzną opony 32 kleimy od razu na pierścieniu zachowując właściwą geometrię. przy przyklejaniu boków 32a, również nic nam nie ucieka.
CDN...