Jest to wagon szturmowy pociągu pancernego,,Pierwszy Marszałek .
,,Wagon szturmowy był przeznaczony dla transportu plutonu szturmowego (wypadowego). Dwuosiowy wagon "I Marszałka", na zdjęciu powyżej, nosił numer 393088. Był to przebudowany w Polsce wagon szturmowy pochodzenia austro-węgierskiego (oryginalnie takiego samego typu jak wagon pociągu "Śmierć", najprawdopodobniej zdobyty razem z nim).
Wagon początkowo był uzbrojony w 4 ckm-y w bocznych kazamatach. Po modernizacji w latach trzydziestych jego uzbrojenie stanowiły 4 ckm-y 7,92mm wz. 08 (Maxim) we włazach bocznych - po ich odchyleniu mogły one być użyte do prowadzenia ognia wzdłuż pociągu. Zapas amunicji wynosił 3750 nabojów na km. Opancerzenie składało się prawdopodobnie z dwóch warstw stalowych płyt (nie pancernych), grubości 12 mm i 9 mm, przedzielonych 40 mm warstwą drewna. Wagon miał po dwa włazy po obu bokach i drzwi w ścianach końcowych, a ponadto włazy w dnie.
Pluton szturmowy składał się z 32 ludzi (1 oficer, 7 podoficerów i 24 strzelców, z dwoma rkm). Całkowita obsada wagonu szturmowego wynosiła około 40 ludzi (dodatkowo radiotelegrafiści i sanitariusze).
W latach trzydziestych wagon szturmowy wyposażony został w radiostację dalekiego zasięgu RKD/P (zasięg - do 100km), generator elektryczny i baterię akumulatorów. ,,***
Model kleiło się całkiem przyjemnie ,jedyny problem ,to delikatna różnica kolorów na niektórych elementach ( na żywo prawie niewidoczna)
Czas na foty:




Na koniec zdjęcie z drezyną,,Tatra,,


Oczywiście mam zamiar skleic reszte pociągu ,,Pierwszy Marszałek,,.
Podobnie jak ,,Tatra,, model będzie na dioramie.Ale na razie czas kończyc to co rozgrzebane ,a potem wywiązac się z danych obietnic
***- Opis ze strony http://derela.republika.pl/marszalp.htm