Sklejamy karton i papier... - Modelarstwo kartonowe
Moderatorzy: ModTeam, Sekretarz
-
Piterski
- Posty: 1142
- Rejestracja: 2006-08-02, 11:33
- Lokalizacja: Warszawa
#196
Post
autor: Piterski » 2009-09-30, 13:56
OSTOJA pisze:Oj Piotruś, Piotruś jesteś niepoprawnym optymistą.
Muszę nim być mimo, że tak strasznie na forach marudzę
No to czekam na szybowce. Czy to prawda, że nawet z lękiem wysokości można nimi się nauczyć latać?
-
OSTOJA
- Posty: 3840
- Rejestracja: 2008-06-13, 10:23
- Lokalizacja: Mielec (Ostróda)
#197
Post
autor: OSTOJA » 2009-09-30, 15:03
Piterski pisze:Czy to prawda, że nawet z lękiem wysokości można nimi się nauczyć latać?
Piotruś, nie umiem Ci na to pytanie odpowiedzieć. Ja nie mam lęku wysokości. Najprościej by się o tym dowiedzieć jest poprosić jakiegoś znajomego szybownika by zabrał Cię na krótki lot. Przypuszczam, że w szybowcu czy w samolocie lęk wysokości nie objawia się z powodu tego, że się siedzi i w najbliższym otoczeniu jest kabina, która sprawia wrażenie bezpieczeństwa, ale to jest tylko takie moje gdybanie
-
Piterski
- Posty: 1142
- Rejestracja: 2006-08-02, 11:33
- Lokalizacja: Warszawa
#198
Post
autor: Piterski » 2009-09-30, 15:07
No tak mi kiedyś jeden pilot szybowca opowiadał, kiedy się zgadaliśmy w pociągu o lotnictwie.
Nie latałem nigdy i nie wiem czy by mnie z wadą wzroku dopuścili.
-
OSTOJA
- Posty: 3840
- Rejestracja: 2008-06-13, 10:23
- Lokalizacja: Mielec (Ostróda)
#199
Post
autor: OSTOJA » 2009-09-30, 15:18
Piterski pisze:Nie latałem nigdy i nie wiem czy by mnie z wadą wzroku dopuścili.
Teraz kryteria zdrowotne są obniżone. W dawnych czasach były bardzo ostre ze względu na to, że praktycznie każdy adept szybowcowy był postrzegany jako przyszły pilot wojskowy.
-
OSTOJA
- Posty: 3840
- Rejestracja: 2008-06-13, 10:23
- Lokalizacja: Mielec (Ostróda)
#200
Post
autor: OSTOJA » 2009-10-01, 09:18
-
Piterski
- Posty: 1142
- Rejestracja: 2006-08-02, 11:33
- Lokalizacja: Warszawa
#201
Post
autor: Piterski » 2009-10-01, 09:20
Przymierz kolejny element oszklenia bo jak te co masz zukosujesz do kadłuba to Ci z przodu może zabraknąć.
-
OSTOJA
- Posty: 3840
- Rejestracja: 2008-06-13, 10:23
- Lokalizacja: Mielec (Ostróda)
#202
Post
autor: OSTOJA » 2009-10-01, 09:27
Piterski pisze:jak zukosujesz do kadłuba to Ci z przodu może zabraknąć.
To wtedy mogę jeszcze przód kabiny zrobić jako półotwarty.
-
Piterski
- Posty: 1142
- Rejestracja: 2006-08-02, 11:33
- Lokalizacja: Warszawa
#203
Post
autor: Piterski » 2009-10-01, 09:44
OSTOJA pisze:To wtedy mogę jeszcze przód kabiny zrobić jako półotwarty.
Nie pamiętam jak to było ale czy osłona nie jest przypadkiem odchylana na bok?
Bo jeśli tak i będzie za krótka to i tak będzie biło po oczach.
-
OSTOJA
- Posty: 3840
- Rejestracja: 2008-06-13, 10:23
- Lokalizacja: Mielec (Ostróda)
#204
Post
autor: OSTOJA » 2009-10-01, 10:27
Piterski pisze:czy osłona nie jest przypadkiem odchylana na bok?
Przednia osłona jest wsuwana pod spód osłony głównej. Osłona nawigatora-bombardjera jest odchylana na bok - ale tej odchylanej już na pewno nie zrobię, chociaż jak bym się bardzo uparł...

-
Piterski
- Posty: 1142
- Rejestracja: 2006-08-02, 11:33
- Lokalizacja: Warszawa
#205
Post
autor: Piterski » 2009-10-01, 10:29
Skoro tak to po problemie. Faktycznie zamiast sztukować chyba będzie lepiej przerobić osłonę. Uchylnej bym nie robił bo jak wtedy zgubisz ewentualny brak osłony?
Ciekawe czy tylko u mnie, ale po pierwszym otwarciu miniaturki ze zdjęciem, teraz mi znikła z postu Ostoi
-
OSTOJA
- Posty: 3840
- Rejestracja: 2008-06-13, 10:23
- Lokalizacja: Mielec (Ostróda)
#206
Post
autor: OSTOJA » 2009-10-01, 10:34
Piterski pisze:będzie lepiej przerobić osłonę.
Ja się chyba zdecyduję na doklejenie paska do k-ba - będzie chyba łatwiej i bezpieczniej - łatwiej go będzie docinać do ramki. Przerabianie ramki wydaje mi się bardziej problematyczne.
-
OSTOJA
- Posty: 3840
- Rejestracja: 2008-06-13, 10:23
- Lokalizacja: Mielec (Ostróda)
#207
Post
autor: OSTOJA » 2009-10-02, 16:34
Zdecydowałem się na przerobienie ramki kopułki.

Ramkę rozciąłem na dwie części. Do tylnej ramki dokleiłem szerszy pasek, przykryje on brzydką szparę pomiędzy k-bem a kopułką kabiny. Co będzie dalej, zobaczymy.

-
OSTOJA
- Posty: 3840
- Rejestracja: 2008-06-13, 10:23
- Lokalizacja: Mielec (Ostróda)
#208
Post
autor: OSTOJA » 2009-10-03, 09:53
-
OSTOJA
- Posty: 3840
- Rejestracja: 2008-06-13, 10:23
- Lokalizacja: Mielec (Ostróda)
#209
Post
autor: OSTOJA » 2009-10-03, 15:18
Klei się środkowa część kopułki z wręgą.
Tak wygląda po przyłożeniu, drążek pilota też już jest - widać rękojeść.

-
OSTOJA
- Posty: 3840
- Rejestracja: 2008-06-13, 10:23
- Lokalizacja: Mielec (Ostróda)
#210
Post
autor: OSTOJA » 2009-10-04, 12:56
Ostatnio zmieniony 2009-10-04, 13:05 przez
OSTOJA, łącznie zmieniany 1 raz.