Które pamięć na zawsze zachowa,
Gdy dziewczyna jest piękna nad podziw,
A kolejka wąskotorowa."
Krzysztof Klenczon
To tak (mam nadzieję)


Na początek do pokazania i opisania idzie model parowozu Bn2t produkcji Krauss & Co., München z 1882 roku, który pracował m.in. w Cukrowni Wierzchosławice.
Obecnie nosi oznaczenie CW 1 i należy do zbiorów Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie.
Model wydała firma Delta-Te w skali H0e, lecz z ich wycinanki trudno było to nazwać modelem.


Wydawca zrobił tak wycinankę, aby podołali jej początkujący modelarze, jednak mi się ta wersja nie spodobała i postanowiłem ulepszyć mój parowozik.



Zaczynamy od ostoi.
Z jej sklejeniem nie było problemów. Z racji tego, że w wycinance była "płaska" dorobiłem większość nitów.

Następnie był kocioł.
Oryginalny "wycinankowy" kocioł był za duży względem ostoi, więc należało jego średnicę zmniejszyć, co też zrobiłem. Dorobiłem też osprzęt wewnątrz budki maszynisty, bo wydrukowane pokrętła i wskaźnik wody mnie nie usatysfakcjonowały.


Drzwi od dymnicy też ulepszyłem dodając pokrętło i zabezpieczenia przez otwieraniem (nie wiem jak to się fachowo nazywa)

Kocioł wyposażyłem w całe orurowanie i pokrętła.
Na dymnicy zawiesiłem też lampę własnej produkcji, (bo oczywiście w wycinance jej w ogóle nie było). Lampa jest zdejmowana.



Potem były koła i wszystko, co wokół nich, czyli silniki, wiązary, korbowody itd.
Nie sprawiło mi to najmniejszego problemu, bardzo dobrze się sklejały.
"Uplastyczniłem" też krzyżulec na prowadnicach... w wycinance był wydrukowany.
Następnie była budka maszynisty i małe kłopoty z jej montażem.
Otóż, była za niska względem kotła więc należało jej wysokość powiększyć poprzez wycięcie jej z nadmiarem kartonu. Poprawiłem też zbiorniki na wodę, bo powinny być bardziej "wyostrzone" a nie jak są w wycinance zaokrąglone...


Co tu jeszcze?
Dorobiłem dzwon, zrobiłem od podstaw też sprzęgi orczykowe i to chyba tyle.



