[R/G] PZL-46 Sum MM 1/82

Sklejamy karton i papier... - Modelarstwo kartonowe

Moderatorzy: ModTeam, Sekretarz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
tad
Posty: 1145
Rejestracja: 2006-09-17, 16:19
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#106 Post autor: tad » 2009-03-05, 15:20

Cześć,
nie wiem co nawinąłeś na cylindry - mulinek czy inną grubą nitkę, ale nie sprawdza się. Widać wyraźny oplot nitki i brak jest odstępu między żaluzjami cylindra. Wyszła taka pogrubiona wersja narysowanego. Lepszy byłby drut lub cyna.
TAD

Awatar użytkownika
OSTOJA
Posty: 3840
Rejestracja: 2008-06-13, 10:23
Lokalizacja: Mielec (Ostróda)

#107 Post autor: OSTOJA » 2009-03-06, 12:29

Silniczek kroczek dalej:

Obrazek

Zdecydowałem się by śmigło, kołpak i części przyległe wziąć z Łosia.

Awatar użytkownika
OSTOJA
Posty: 3840
Rejestracja: 2008-06-13, 10:23
Lokalizacja: Mielec (Ostróda)

#108 Post autor: OSTOJA » 2009-03-06, 17:31

Kapoty gotowe:

Obrazek

Jutro poskładam to do kupy - silnik i kapoty z kadłubem. :roll:

Awatar użytkownika
OSTOJA
Posty: 3840
Rejestracja: 2008-06-13, 10:23
Lokalizacja: Mielec (Ostróda)

#109 Post autor: OSTOJA » 2009-03-07, 10:59

Czy to co na zdjęciach jest chociaż trochę podobne do Suma? :roll:

Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Kroolo
Posty: 3148
Rejestracja: 2006-08-05, 15:28
Lokalizacja: Lublin

#110 Post autor: Kroolo » 2009-03-07, 11:44

Podobne, podobne. Szkoda że bryła kabiny nie odcina się tak wyraźnie od kadłuba

Obrazek

Awatar użytkownika
OSTOJA
Posty: 3840
Rejestracja: 2008-06-13, 10:23
Lokalizacja: Mielec (Ostróda)

#111 Post autor: OSTOJA » 2009-03-07, 15:29

Kroolo pisze:Szkoda że bryła kabiny nie odcina się tak wyraźnie od kadłuba
Jeszcze trochę i będzie się "odcinać". Właśnie biorę się za kabinę.

PS. a co to miało być pod "krzyżkiem" w Twoim poście.

Obrazek

Awatar użytkownika
Kroolo
Posty: 3148
Rejestracja: 2006-08-05, 15:28
Lokalizacja: Lublin

#112 Post autor: Kroolo » 2009-03-07, 15:40

Ostatnio zmieniony 2009-03-07, 15:57 przez Kroolo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
OSTOJA
Posty: 3840
Rejestracja: 2008-06-13, 10:23
Lokalizacja: Mielec (Ostróda)

#113 Post autor: OSTOJA » 2009-03-07, 15:50

U mnie dalej krzyżyk????

Awatar użytkownika
OSTOJA
Posty: 3840
Rejestracja: 2008-06-13, 10:23
Lokalizacja: Mielec (Ostróda)

#114 Post autor: OSTOJA » 2009-03-08, 11:42

Poniżej zdjęcia wykonane specjalnie dla Tad'a:

Cylindry - nie owiniety i owinięty najzwyklejszą popielatą nitką (bez kropli farby) do szycia maszynowego i zagruntowaną kaponem przed owijaniem i po owinięciu. W dużym powiększeniu na zdjęciu z lampą błyskową oczywiście widać splot nitki.

Obrazek Obrazek

W naturze - a szczególnie pod kapotami w zacienionym wgłębieniu - widać cylindry jako gęsto użebrowany odlew. Zostało to wielokrotnie sprawdzone przeze mnie wiele lat temu.

Awatar użytkownika
tad
Posty: 1145
Rejestracja: 2006-09-17, 16:19
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#115 Post autor: tad » 2009-03-08, 16:18

Dzięki - masz rację, że pod okapotowaniem za wiele nie widać i może być, ale gdyby było więcej widać to jednak...
Powodzenia w budowie.
TAD

Awatar użytkownika
OSTOJA
Posty: 3840
Rejestracja: 2008-06-13, 10:23
Lokalizacja: Mielec (Ostróda)

#116 Post autor: OSTOJA » 2009-03-09, 20:28

Załoga w Karasiu siedziała tak:

Obrazek

a jak siedziała w Sumie - czy tak samo? :?: Czy ktoś z Was wie coś na ten temat? :?:

Krakus
Posty: 130
Rejestracja: 2009-01-10, 12:43
Lokalizacja: Kraków

#117 Post autor: Krakus » 2009-03-11, 14:01

Wszelkie fotki wskazują, że obrotnik kolumnowy oraz siedzenie strzelca górnego i k-em były takie same jak u ,,Karasia ,,

Z braku jakichkolwiek wiarygodnych fotografii co do wyposażenia wnętrza kabiny, można przyjąć, że nie popełnisz większej gafy jeżeli kabinę wyposażysz, jak u ,, Karasia ,, tylko tu uwaga... w ,, Karasiu ,, osłona kabiny pilota była ,,łamana,, i otwierana na prawa stronę, natomiast w ,, Sumie ,, była odsuwana do tyłu, natomiast tylna część osłony w ,, Sumie ,, dla pozostałych członków załogi była otwierana na prawą stronę.

Dane te podaję na podstawie podglądu - przy pomocy lupy - licznych fotografii z czasów pobytu ,, Suma ,, na XVI Salonie Lotniczym w Paryżu.

============================================================
Przechlapane być okulistycznym alergikiem, zastój na całej modelarskiej linii :-(
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Pozdr.

Awatar użytkownika
OSTOJA
Posty: 3840
Rejestracja: 2008-06-13, 10:23
Lokalizacja: Mielec (Ostróda)

#118 Post autor: OSTOJA » 2009-03-11, 14:47

Dzięki Andrzej, już zacząłem ciąć wydruki z wyposażenia kabiny Karasia. Jest jedno ale: Sum chyba nie był wyposażony w aparat fotograficzny taki jaki był w Karasiu. :?: To był typowy bombowiec liniowy i nie miał funkcji zwiadowczych. :?:

Krakus
Posty: 130
Rejestracja: 2009-01-10, 12:43
Lokalizacja: Kraków

#119 Post autor: Krakus » 2009-03-11, 17:45

Andrzej Morgała w swoim opracowaniu wspomina, że ,, Sum ,, na swoim wyposażeniu posiadał aparaty fotograficzne, natomiast w przypadku ,, Karasia ,, stwierdzono, że posiadał on aparat fotgraficzny wbudowany / to widać na rysunkach we wkładce modelarskiej /

Trudno stwierdzić, gdzie te aparaty fotograficzne były zamontowane, być może, że były to jakieś małe aparaty montowane w ,,kołysce,, w pobliżu ceownika bombardierskiego.

W moim poprzednim poście wspomniałem, że osłona kabiny pilota była przesuwana do tyłu, natomiast w materiałach z ,, Modelarza ,, w opracowaniu B. Kempskiego wspomniano, że osłony kabin obu lotników otwierały się na prawą stronę, natomiast na jednej z fotek w opracowaniu A.Morgały widać wyrażnie, że kabina pilota jest odsunięta do tyłu, ale ja bym bardzo nie wierzył w opracowanie B.K. po tym jak w ,, Sumie ,,oprofilował dolne częsci skrzydeł.

Krakus
Posty: 130
Rejestracja: 2009-01-10, 12:43
Lokalizacja: Kraków

#120 Post autor: Krakus » 2009-03-11, 17:54

Z ostatniej chwili !!

Na fotce zamieszczonej przez Kroolo widać wyraznie, że osłona kabiny pilota jest przesunięta do tyłu i to wchodząca pod stałą osłonę obserwatora i ma dwa uchwyty do przesuwania.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Karton i Papier”