Sklejamy karton i papier... - Modelarstwo kartonowe
Moderatorzy: ModTeam, Sekretarz
-
tad
- Posty: 1145
- Rejestracja: 2006-09-17, 16:19
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
#1
Post
autor: tad » 2008-04-04, 17:44
Cześć,
w nocy skończyłem budowę mojej siódemki, więc pora się pochwalić. Mój model ma sporo niedoróbek - nie wszystko wyszło mi jak chciałem, ale i tak mnie cieszy. Brakuje mi trochę rysunku ryflowanej blachy - samolocik jest zbyt gładki. Żeby to zniwelować dorobiłem własną waloryzację zgodnie ze świeżą tradycją.
Wszystko (chyba) o modelu napisałem na mojej stronie (zapraszam) - jeśłi macie jakieś pytania i uwagi to chętnie służę.
Obrazki:
Dużo więcej obrazków na mojej stronie.
TAD
-
Qwark
- Posty: 357
- Rejestracja: 2008-03-09, 19:34
- Lokalizacja: Świnoujście
-
Kontakt:
#2
Post
autor: Qwark » 2008-04-04, 18:34
Ladnie wyszlo. Gratulacje. A co do rysunku "drobnozlobkowanej" blachy, to mozliwe ze P-7 jej nie mialy, zostala uzyta dopiero w "jedenastce". Zdjecia pierwszych prototypow "jedenastek", bedacych przerobka P-7, pokazuja gladka blache na skrzydlach. Mozliwe ze sie myle i moze ktos mnie "naprostuje"ale to nie jest tylko moje zdanie. Kiedys o tym czytalem w "Model Hobby", chyba, nie jestem pewny.
-
tad
- Posty: 1145
- Rejestracja: 2006-09-17, 16:19
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
#3
Post
autor: tad » 2008-04-04, 18:37
Dzięki. Ciekawa uwaga o tym poszyciu - zdania są podzielone. Autor modelu sam chyba nie wiedział jak powinno być, zaś L. Kołodziejski autorytatywnie przypisał sobie całą wiedzę świata i pojechał po Marku za brak rysunku blachy. Jeśli było jak mówisz to nawet lepiej dla mojego modelu

Pozdrawiam
TAD
-
Ceva
- Posty: 733
- Rejestracja: 2007-04-27, 21:23
- Lokalizacja: Sierpc
#4
Post
autor: Ceva » 2008-04-04, 18:39
Mnie tam się podoba Twoja siódemka, tylko do karmienia oczu fotki są za małe

.
Fakt trochę brakuje imitacji ( nawet przesadzonej ) blachy żłobkowanej, ale co tam jak w tym roku rzucą do kiosków to z pewnością nabędę.
Qwark- P 7 miały żłobkowana blachę jak zresztą większość konstrukcji Puławskiego.
-
edipodium
- Posty: 1345
- Rejestracja: 2007-07-23, 10:06
- Lokalizacja: Poręby
-
Kontakt:
#5
Post
autor: edipodium » 2008-04-04, 18:40
Nic tylko pochwalić kolejnego modelu

, ale uważam że mogłeś lepiej wykonać osłonkę silnika. Wiem że byś to potrafił

.
Sweet Nightmare

!
-
Qwark
- Posty: 357
- Rejestracja: 2008-03-09, 19:34
- Lokalizacja: Świnoujście
-
Kontakt:
#6
Post
autor: Qwark » 2008-04-04, 18:47
Postaram sie odnaleźć ten artykuł i dam parę cytatów. Chciałbym mieć 100% pewność.
Ostatnio zmieniony 2008-04-04, 21:53 przez
Qwark, łącznie zmieniany 1 raz.
-
tad
- Posty: 1145
- Rejestracja: 2006-09-17, 16:19
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
#7
Post
autor: tad » 2008-04-04, 19:16
Fakt - osłonę mogłem lepiej wyprofilować i coś tam profilowałem zresztą - trochę kanciaste jest połączenie pierwszego perścienia - wyostrzone fotki wszystko podkreślają. Mogłem wkleić coś do środka - jak zrobił Mikoaj, ale za bardzo to widać. Zrobiłem łączenie na styk i wyszło jak wyszło. Ciekawostką jest to, że pierścień Townenda zwęża się z obu stron - dlatego trudniej go zrobić.
Ceva - czy chodzi o to, żeby wstawić fotki w większej rozdzielczości? Bo mam ich dużo, mogę kilka obrobić do większego formatu. Na moją stronę przygotowuję takie, ze względu na duży "ciężar" zdjęcia i kwestię odpłatnego transferu.
TAD
-
Ceva
- Posty: 733
- Rejestracja: 2007-04-27, 21:23
- Lokalizacja: Sierpc
#8
Post
autor: Ceva » 2008-04-04, 19:44
tad pisze:Ceva - czy chodzi o to, żeby wstawić fotki w większej rozdzielczości?
Dokładnie

.
-
edipodium
- Posty: 1345
- Rejestracja: 2007-07-23, 10:06
- Lokalizacja: Poręby
-
Kontakt:
#9
Post
autor: edipodium » 2008-04-04, 20:37
tad pisze:trochę kanciaste jest połączenie pierwszego perścienia
No właśnie o to mi chodziło

.
Sweet Nightmare

!
-
Kroolo
- Posty: 3148
- Rejestracja: 2006-08-05, 15:28
- Lokalizacja: Lublin
#10
Post
autor: Kroolo » 2008-04-04, 21:56
Fajny! Cieszy oko. Gratuluję!
-
tad
- Posty: 1145
- Rejestracja: 2006-09-17, 16:19
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
#11
Post
autor: tad » 2008-04-04, 23:23
Dzięki! Wkrótce powstawiam większe fotki.
TAD
-
el_paw
- Posty: 2109
- Rejestracja: 2006-08-02, 22:06
- Lokalizacja: Biała Rawska
#12
Post
autor: el_paw » 2008-04-05, 09:43
Tad gratuluję. Jak zwykle świetna robota.
Pozdrawiam
-
Qwark
- Posty: 357
- Rejestracja: 2008-03-09, 19:34
- Lokalizacja: Świnoujście
-
Kontakt:
#13
Post
autor: Qwark » 2008-04-05, 13:33
Witam, to znowu ja. Obiecanego artykułu jeszcze nie znalazłem, tylko "Aero-technika lotnicza" nr 9/91. Oto co pisze tam o pokryciu skrzydeł P.7a: "Zamontowano płat o większej rozpiętości, przekonstruowano go na wzór płata od P.8, z górną powierzchnią gładko nitowaną i wystającymi żebrami typu Wibault pozostawionymi tylko na spodzie." I w tej postaci płat trafił do produkcji. A więc płat był i nie był żłobkowany.
Ostatnio zmieniony 2008-04-05, 14:51 przez
Qwark, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Glutation
- Posty: 38
- Rejestracja: 2007-06-20, 10:46
- Lokalizacja: Łódź
#14
Post
autor: Glutation » 2008-04-06, 17:02
Pozdrawiam wszystkich
Glutation
-
Sprudin
- Posty: 698
- Rejestracja: 2007-04-07, 02:05
- Lokalizacja: Łódź
#15
Post
autor: Sprudin » 2008-04-07, 12:41
Tad, ponownie przedstawiasz kawał dobrej roboty

Gratuluję, modelik naprawde Ci się udał

Co teraz zamierzasz zbudować? Może rzucisz się na jakiś większy model? Jakiś wielosilnikowiec?
Pozdrawiam!!!