Co tankować?
Moderatorzy: ModTeam, Sekretarz
Jak chcesz dobrego elektryka, to poszukaj TT-01 lub TL-01 -to bardzo tanie modele z dużym potencjałem, są bardzo popularne, więc części i upgrade'ów jest pełno. Te zabawki z allegro nie nadają się do driftu(no chyba że nazwiesz driftem krótką, niekontrolowaną utratę trakcji). Silników bez szczotkowych raczej nie używa się w modelach kołowych i wodnych-są sporo droższe od zwykłych szczotek, a ich główna zaleta(masa) nie jest tu aż tak ważna jak modelarstwie lotniczym.
Adam to ma być coś na początek, pierwszy model. Jak już wcześniej pisałem wątpie żeby Moloch próbował bić nim jakieś rekordy.
Może te modele i wyglądają jak zabawki ale z jednym się nie zgodze:

Może te modele i wyglądają jak zabawki ale z jednym się nie zgodze:
Właśnie większość (w zasadzie prawie wszystkie) nowo wydane modele są zaopatrzone w 3fazę.adam9034 pisze:Silników bez szczotkowych raczej nie używa się w modelach kołowych
Daj jakieś linkipiter16 pisze: Właśnie większość (w zasadzie prawie wszystkie) nowo wydane modele są zaopatrzone w 3fazę.

No ale napisał:piter16 pisze:Jak już wcześniej pisałem wątpie żeby Moloch próbował bić nim jakieś rekordy.![]()
Dokładnie myślę o drifcie
Nie jestem tak obeznany w tym rynku, ale to ze stajni HPI, więc podobna klasa.A jakie ma podwozie ten co ja posłałem linka na poprzedniej stronie? czy to nie TT -01 bo mnie to tak wygląda.
Nie znalazłem w aukcji informacji o napędzie, jeśli jest 4x4, to do driftu "styknie"
Czy Ty na pewno mu pomagasz?!adam9034 pisze:piter16 napisał/a:
Właśnie większość (w zasadzie prawie wszystkie) nowo wydane modele są zaopatrzone w 3fazę.
Daj jakieś linki
piter16 napisał/a:
Jak już wcześniej pisałem wątpie żeby Moloch próbował bić nim jakieś rekordy.
No ale napisał:
Cytat:
Dokładnie myślę o drifcie

Nie muszę wklejać linków wystarczy przejrzeć oferty.
Zaciekawiła mnie wypowiedź dotycząca "trójfazy" - czy te silniki są skonstruowane jako trójfazowe? Jeśli tak to w jaki sposób są one zasilane? Zawsze sądziłem że energię w "elektrykach" bierze się z pakietów akumulatorów. Jakbyś mógł rozwinąć to trochę to będę wdzięczny.piter16 pisze:Nie wiem do końca Kroolo o co Ci chodzi
O te samochody które są w linku Molocha czy o ogólne pojęcie Trójfazy?
Ależ oczywiście energię biorą z pakietów lub jakichkolwiek źródeł prądu ALE ZMIENNEGO (w przypadku pakietu prąd najpierw płynie przez regulator). Stąd fazy. Jak popatrzysz na przebieg sinusoidalny prądu na wykresie o konkretnych parametrach, możesz oczywiście rozróżnić FAZY.
Tak przykładowo wygląda taki silnik.
Jak widać jest doprowadzony trzeci przewód, bo po prostu 3faza musi mieć regulator, gdyż inaczej przy zmiennej wartości prądu rotor obracałby się raz szybciej raz wolniej.
Natomiast nie może płynąc prąd stały, gdyż pole elektromagnetyczne wytworzone przez uzwojenie byłoby za słabe.
Mam nadzieje, że rozumiesz coś z tego bełkotu.
Pozdrawiam!
Tak przykładowo wygląda taki silnik.
Jak widać jest doprowadzony trzeci przewód, bo po prostu 3faza musi mieć regulator, gdyż inaczej przy zmiennej wartości prądu rotor obracałby się raz szybciej raz wolniej.
Natomiast nie może płynąc prąd stały, gdyż pole elektromagnetyczne wytworzone przez uzwojenie byłoby za słabe.
Mam nadzieje, że rozumiesz coś z tego bełkotu.

Pozdrawiam!
No jakby Ci to powiedziećpiter16 pisze:energię biorą z pakietów lub jakichkolwiek źródeł prądu ALE ZMIENNEGO (w przypadku pakietu prąd najpierw płynie przez regulator). Stąd fazy.
, bo po prostu 3faza musi mieć regulator, gdyż inaczej przy zmiennej wartości prądu rotor obracałby się raz szybciej raz wolniej.
Natomiast nie może płynąc prąd stały, gdyż pole elektromagnetyczne wytworzone przez uzwojenie byłoby za słabe.
Mam nadzieje, że rozumiesz coś z tego bełkotu.![]()


http://www.simr.pw.edu.pl/imrc/polski/lun_e2.pdf
Niestety regulacja częstotliwością do tanich nie należy...