Witam!
Nie ma na co czekać także jedziemy
Nazwa: Opel Blitz Coal Engine
Skala: 1:35
Producent: Italeri (Włochy)
Dodatki: wszystkie dostępne pod ręką
Zacznę od krótkiego rysu historycznego:
Otóż ten oto pojazd nie do końca jest Oplem Blitzem. Zgodnie z historią pojazd ten nie był już produkowany w zakładach Opel A.G. lecz w zakładach Mercedesa - gdzie nadano mu nazwę - Mercedes L-701. Konstrukcyjnie był praktycznie identyczny, choć z uproszczoną drewnianą kabiną, innym (wydajniejszym) silnikiem oraz kilkoma innymi różnicami. Pojazdy te były produkowane pod koniec wojny, także można je właściwie określić jako "ciężarówki odbudowy rzeszy"... gdyż bo licznych bombardowaniach i w końcu zniszczeniu Berlina przez Armię Czerwoną... pojazdy te służyły do "sprzątania", ewentualnie przydzielane były do jednostek policji... Oczywiście załapały się do służby, choćby w Wehrmachcie... lecz wtedy było wiadomo, że rzesza poniosła klęskę.
Pojazd z generatorem węgla drzewnego, był odpowiedzią inżynierów na coraz niższe zasoby rzeszy, kryzys paliwowy, który rozpoczął się jeszcze w Afryce, pogłębił się drastycznie w roku 1944. Pewien Pan o nazwisku Imbert właśnie wtedy skonstruował napęd, który podawał energię ( ta napędzała silnik ) tworzoną w procesie spalania drzewa, który zwęglał się. ( także napęd na "węgiel drzewny" jest w pełni poprawny ).
Stosowano go w różnych pojazdach, lecz L-701 oraz kubelwagen były najbardziej znane.
(notka historyczna w pełni mojego autorstwa, prosiłbym o nie kopiowanie, bez mojej zgody...

)
Ale przejdźmy to modelu.
Jak wspomniałem w poprzednim poscie - model straszy !
Przekonało mnie jednak spasowanie elementów, które naprawdę idealnie pasują. Pierwsze elementy skleja się błyskawicznie...
Podwozie wraz z kołami to sklejanie zajmujące jakieś 10-15 minut.
Jak widać na fotce z burtami paki, przydała się szpachla. Również w kabinie nie obyło się bez zmian, gdyż musiałem wstawić element (biały polistyren ), który w oryginalnym pojeździe tak właśnie wygląda ( a nie jak w modelu, półokrągłe "coś" ). Jak również można zauważyć na fotkach obniżyłem burty prawie o połowę, gdyż według zdjęć tego pojazdy, większość była produkowana z niskimi burtami ( choć nie wszystkie ! ).
Oto fotki fazy pierwszej :




Pozdrawiam
Przemo