Co tankować?

Swobodnie latające, na uwięzi...

Moderatorzy: ModTeam, Sekretarz

Wiadomość
Autor
adam9034
Posty: 101
Rejestracja: 2008-01-20, 19:12
Lokalizacja: Bydgoszcz

#16 Post autor: adam9034 » 2008-02-19, 22:06

Jak chcesz dobrego elektryka, to poszukaj TT-01 lub TL-01 -to bardzo tanie modele z dużym potencjałem, są bardzo popularne, więc części i upgrade'ów jest pełno. Te zabawki z allegro nie nadają się do driftu(no chyba że nazwiesz driftem krótką, niekontrolowaną utratę trakcji). Silników bez szczotkowych raczej nie używa się w modelach kołowych i wodnych-są sporo droższe od zwykłych szczotek, a ich główna zaleta(masa) nie jest tu aż tak ważna jak modelarstwie lotniczym.

Awatar użytkownika
piter16
Posty: 1059
Rejestracja: 2007-10-22, 20:37
Lokalizacja: Bydgoszcz

#17 Post autor: piter16 » 2008-02-20, 10:09

Adam to ma być coś na początek, pierwszy model. Jak już wcześniej pisałem wątpie żeby Moloch próbował bić nim jakieś rekordy. ;-)

Może te modele i wyglądają jak zabawki ale z jednym się nie zgodze:
adam9034 pisze:Silników bez szczotkowych raczej nie używa się w modelach kołowych
Właśnie większość (w zasadzie prawie wszystkie) nowo wydane modele są zaopatrzone w 3fazę.

Awatar użytkownika
Kroolo
Posty: 3148
Rejestracja: 2006-08-05, 15:28
Lokalizacja: Lublin

#18 Post autor: Kroolo » 2008-02-20, 10:35

piter16 pisze:Właśnie większość (w zasadzie prawie wszystkie) nowo wydane modele są zaopatrzone w 3fazę.
Tak się zapytam - to te silniki są 3fazowe?

Moloch
Posty: 16
Rejestracja: 2008-02-19, 15:37
Lokalizacja: Godów

#19 Post autor: Moloch » 2008-02-20, 14:23

A jakie ma podwozie ten co ja posłałem linka na poprzedniej stronie? czy to nie TT -01 bo mnie to tak wygląda.

Awatar użytkownika
piter16
Posty: 1059
Rejestracja: 2007-10-22, 20:37
Lokalizacja: Bydgoszcz

#20 Post autor: piter16 » 2008-02-20, 15:14

Kroolo pisze:Tak się zapytam - to te silniki są 3fazowe?
:?: Nie wiem do końca Kroolo o co Ci chodzi :?:

O te samochody które są w linku Molocha czy o ogólne pojęcie Trójfazy?

adam9034
Posty: 101
Rejestracja: 2008-01-20, 19:12
Lokalizacja: Bydgoszcz

#21 Post autor: adam9034 » 2008-02-20, 17:01

piter16 pisze: Właśnie większość (w zasadzie prawie wszystkie) nowo wydane modele są zaopatrzone w 3fazę.
Daj jakieś linki 8-)
piter16 pisze:Jak już wcześniej pisałem wątpie żeby Moloch próbował bić nim jakieś rekordy. ;-)
No ale napisał:
Dokładnie myślę o drifcie
A jakie ma podwozie ten co ja posłałem linka na poprzedniej stronie? czy to nie TT -01 bo mnie to tak wygląda.
Nie jestem tak obeznany w tym rynku, ale to ze stajni HPI, więc podobna klasa.
Nie znalazłem w aukcji informacji o napędzie, jeśli jest 4x4, to do driftu "styknie"

Awatar użytkownika
piter16
Posty: 1059
Rejestracja: 2007-10-22, 20:37
Lokalizacja: Bydgoszcz

#22 Post autor: piter16 » 2008-02-20, 17:21

adam9034 pisze:piter16 napisał/a:

Właśnie większość (w zasadzie prawie wszystkie) nowo wydane modele są zaopatrzone w 3fazę.

Daj jakieś linki 8-)
piter16 napisał/a:
Jak już wcześniej pisałem wątpie żeby Moloch próbował bić nim jakieś rekordy. ;-)

No ale napisał:
Cytat:
Dokładnie myślę o drifcie
Czy Ty na pewno mu pomagasz?! :-? Koniecznie chcesz coś udowodnić. Po co?

Nie muszę wklejać linków wystarczy przejrzeć oferty.

Awatar użytkownika
Kroolo
Posty: 3148
Rejestracja: 2006-08-05, 15:28
Lokalizacja: Lublin

#23 Post autor: Kroolo » 2008-02-20, 17:32

piter16 pisze:Nie wiem do końca Kroolo o co Ci chodzi :?:

O te samochody które są w linku Molocha czy o ogólne pojęcie Trójfazy?
Zaciekawiła mnie wypowiedź dotycząca "trójfazy" - czy te silniki są skonstruowane jako trójfazowe? Jeśli tak to w jaki sposób są one zasilane? Zawsze sądziłem że energię w "elektrykach" bierze się z pakietów akumulatorów. Jakbyś mógł rozwinąć to trochę to będę wdzięczny.

Awatar użytkownika
piter16
Posty: 1059
Rejestracja: 2007-10-22, 20:37
Lokalizacja: Bydgoszcz

#24 Post autor: piter16 » 2008-02-20, 17:57

Ależ oczywiście energię biorą z pakietów lub jakichkolwiek źródeł prądu ALE ZMIENNEGO (w przypadku pakietu prąd najpierw płynie przez regulator). Stąd fazy. Jak popatrzysz na przebieg sinusoidalny prądu na wykresie o konkretnych parametrach, możesz oczywiście rozróżnić FAZY.
Tak przykładowo wygląda taki silnik.

Jak widać jest doprowadzony trzeci przewód, bo po prostu 3faza musi mieć regulator, gdyż inaczej przy zmiennej wartości prądu rotor obracałby się raz szybciej raz wolniej.

Natomiast nie może płynąc prąd stały, gdyż pole elektromagnetyczne wytworzone przez uzwojenie byłoby za słabe.

Mam nadzieje, że rozumiesz coś z tego bełkotu. :mrgreen:

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Kroolo
Posty: 3148
Rejestracja: 2006-08-05, 15:28
Lokalizacja: Lublin

#25 Post autor: Kroolo » 2008-02-20, 18:14

piter16 pisze:energię biorą z pakietów lub jakichkolwiek źródeł prądu ALE ZMIENNEGO (w przypadku pakietu prąd najpierw płynie przez regulator). Stąd fazy.

, bo po prostu 3faza musi mieć regulator, gdyż inaczej przy zmiennej wartości prądu rotor obracałby się raz szybciej raz wolniej.

Natomiast nie może płynąc prąd stały, gdyż pole elektromagnetyczne wytworzone przez uzwojenie byłoby za słabe.

Mam nadzieje, że rozumiesz coś z tego bełkotu. :mrgreen:
No jakby Ci to powiedzieć ;-) Tak trochę sporo namieszałeś bo tak troszkę inaczej jest :-), ale dzięki za zasygnalizowanie tematu - do tej pory nie spotkałem się z takimi silnikami ( w laboratoriach u mnie nie mieli). Jakby ktoś chciał sobie poczytać to trochę tu jest:

http://www.simr.pw.edu.pl/imrc/polski/lun_e2.pdf

Niestety regulacja częstotliwością do tanich nie należy...

Awatar użytkownika
piter16
Posty: 1059
Rejestracja: 2007-10-22, 20:37
Lokalizacja: Bydgoszcz

#26 Post autor: piter16 » 2008-02-20, 18:21

Ważne, że wiesz o co chodzi! ;-)

Tak nawiasem mówiąc też chodzę do elektronika i dopiero się uczę. Stąd niesprecyzowane informacje. :-P

Awatar użytkownika
Kroolo
Posty: 3148
Rejestracja: 2006-08-05, 15:28
Lokalizacja: Lublin

#27 Post autor: Kroolo » 2008-02-20, 18:29

Tak nawiasem mówiąc też chodzę do elektronika i dopiero się uczę. Stąd niesprecyzowane informacje.
No i temat 3f został naświetlony ;-) Jeszcze zdążysz się doprecyzować na Maszynach :mrgreen: Powodzenia!

Awatar użytkownika
piter16
Posty: 1059
Rejestracja: 2007-10-22, 20:37
Lokalizacja: Bydgoszcz

#28 Post autor: piter16 » 2008-02-20, 18:52

Kroolo pisze:No i temat 3f został naświetlony ;-)
Powiedziałbym, że nawet dogłębnie prześwietlony. ;-)

Dzięki i pozdrawiam!

adam9034
Posty: 101
Rejestracja: 2008-01-20, 19:12
Lokalizacja: Bydgoszcz

#29 Post autor: adam9034 » 2008-02-20, 18:58

Kroolo pisze:do tej pory nie spotkałem się z takimi silnikami ( w laboratoriach u mnie nie mieli).
Tzn. z tymi przemysłowymi 380V czy ich odpowiednikami w modelarstwie?

Awatar użytkownika
Kroolo
Posty: 3148
Rejestracja: 2006-08-05, 15:28
Lokalizacja: Lublin

#30 Post autor: Kroolo » 2008-02-20, 19:04

adam9034 pisze:Tzn. z tymi przemysłowymi 380V czy ich odpowiednikami w modelarstwie?
z tymi bezszczotkowymi zasilanymi impulsowym regulatorem - czyli tymi modelarskimi. Z 380/220V (teraz niby400/230...) jak najbardziej :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Modele RC”