[Relacja] A6M2 Zero Model 21

Sklejamy karton i papier... - Modelarstwo kartonowe

Moderatorzy: ModTeam, Sekretarz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
OSTOJA
Posty: 3840
Rejestracja: 2008-06-13, 10:23
Lokalizacja: Mielec (Ostróda)

#106 Post autor: OSTOJA » 2008-10-02, 06:47

Z okazji 38 "krzyżyka" wiele pięknych modeli ale zdrowia przede wszystkim bo jak zdrowie będzie to i modele też. Samych sukcesów w pracy zawodowej i wiele profitów z nią związanych życzy OSTOJA.

Awatar użytkownika
Piterski
Posty: 1142
Rejestracja: 2006-08-02, 11:33
Lokalizacja: Warszawa

#107 Post autor: Piterski » 2008-10-17, 10:48

POGADUCHY
W dniu przedwczorajszym, a raczej w środku nocy, kiedy skończyłem sklejać kołpak i zbiornik paliwa spojrzałem na to co przede mną leżało i załamka :-?
Dobiło mnie najbardziej kołpaczek, rozważałem już czy nie wywalić go do kosza i nie skleić od nowa. Chyba tylko to, że już mam dość. Spowodował odłożenie decyzji na następny dzień.
No i elfek jest taki, że zaklepałem i zostaje.


RELACJA
Zaczniemy od podwieszanego zbiornika paliwa.
Był klejony dwoma rodzajami kleju SG i BCG i o dziwo ten drugi dał znacznie lepsze efekty niż pierwszy. W tej chwili kończę jeszcze pylon do podwieszenia, a potem odbędzie się eksperymentalne lakierowanie lakierem nitro. Jak wynik będzie zadowalający to cały polakieruje cały samolot co powinno ułatwić mi wykonanie na nim śladów zużycia w warunkach polowych.

No dość tego gadania, teraz zdjęcia z komentarzem.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Wlot powietrza w który muszę korygować kształt by pasował na swoim miejscu. Na razie taki pół produkt skończę go po zamocowaniu jednostki napędowej.

Obrazek

No i kołpaczek, będzie malowany, ale jeszcze nie wiem czy farbą o kolorze aluminium czy też może metalizerem.

Obrazek Obrazek

CDN...

Awatar użytkownika
Piterski
Posty: 1142
Rejestracja: 2006-08-02, 11:33
Lokalizacja: Warszawa

#108 Post autor: Piterski » 2008-10-19, 21:21

RELACJA
Eksperyment z lakierem Nitrolak się powiódł 8-)
Lakier daje dość twardą powierzchnię dość trudną do szlifowania i z kredy nie złaził.
Zbiorniczek poniżej został jednokrotnie polakierowany wspomnianym lakierem, następnie przetarty w celu zmatowienia i wyrównania powierzchni po nakładaniu trochę za gęstego lakieru.
Później dwa razy przetarłem zbiorniczek SG za pomocą ręcznika papierowego, głównie koncentrując się na łączeniu segmentów i kopułkach. Efekt jest zadowalający, powierzchnia stała się bardziej gładka bez wyczuwalnych łączeń. Oczywiście nie wszystkich.
Efekt po szlifowaniu papierem 1200 pokazują zdjęcia.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Zadowolony z efektu zamierzam zawalczyć tak z całym kadłubem, muszę tylko wybrać dobry moment na to lakierowanie bo śmierdzi to tak że aż oczy szczypią.

CDN...

Awatar użytkownika
decik175
Posty: 13
Rejestracja: 2008-08-29, 08:55
Lokalizacja: Rydułtowy

#109 Post autor: decik175 » 2008-10-19, 22:46

mam ten sam model co ty tylko że z " Mały modelarz" z 1976 jak zauważyłem to różnią się malowaniem postaram się coś choć troszkę przypominający twój jakościowo zrobić to będzie mój pierwszy model, muszę tylko odpowiednie komponenty zebrać

Awatar użytkownika
Piterski
Posty: 1142
Rejestracja: 2006-08-02, 11:33
Lokalizacja: Warszawa

#110 Post autor: Piterski » 2008-10-20, 09:49

decik175 pisze:mam ten sam model co ty tylko że z " Mały modelarz" z 1976 [...] postaram się coś choć troszkę przypominający twój jakościowo zrobić
Jeśli chodzi o jakoś wykonania to ten model na pewno nie jest dobrym przykładem :-P :mrgreen:

MM rocznik 1976, a nie szkoda ci go trochę pociąć? Taki model to warto dobrze zeskanować i wydrukować na papierze 180 gramowym.
Tym bardzie ze to twój pierwszy model i dodatkowo z z starym MM ciężko się pracuje.
W spisie relacji zakończonych jest moja z budowy Ławoczkina Ła-7. Zerknij tam i zobaczysz jak ja sobie radziłem z modelem z 10 lat młodszym.

Awatar użytkownika
antanas
Posty: 60
Rejestracja: 2007-03-08, 13:14
Lokalizacja: Lithuania / Silute

#111 Post autor: antanas » 2008-10-20, 19:02

No to co? Eksperymentalna fabryka Piterskiego funkcjonuje w pełna moc :lol: .Jak rok temu.I to jest bardzo fainie. Gratulacje .

Awatar użytkownika
Piterski
Posty: 1142
Rejestracja: 2006-08-02, 11:33
Lokalizacja: Warszawa

#112 Post autor: Piterski » 2008-10-21, 08:14

Antanas, miło Ci znów usłyszeć :-D
Fabryka funkcjonuje jak najbardziej, ale na szczęście ten "Eksperyment Filadelfia" zbliża się ku końcowi :mrgreen: .
Opłakanemu jak sądzę :lol:

Awatar użytkownika
Piterski
Posty: 1142
Rejestracja: 2006-08-02, 11:33
Lokalizacja: Warszawa

#113 Post autor: Piterski » 2008-11-12, 11:15

POGADUCHY
Miałem nic nie malować, ale .... :roll:

W trakcie wyjazdu do Lublina Prezes rzucił tekst "wyszpachluj to wyszlifuj i pomaluj" . Nie zamierzałem niczego malować, ale Paweł powiedział mi iż zbiorniki nie były malowane, a skoro nie były no to czemu z tym nie powalczyć. No i taki jest tego efekt.

RELACJA
Przód już skończony na tyle jeszcze delikatnie przeszlifuje te kilka miejsc gdzie naniosłem trochę SG. Można to sobie teraz porównać z tym jak wyglądało na początku.
Obrazek Obrazek

Machnąłem też jeszcze kołpaczek. Miał być ten z oryginału, ale skoro i tak postanowiłem to pomalować to ożyłem tego z nowego opracowania.
Obrazek Obrazek

Na koniec jeszcze pierwszy rząd cylindrów dorobił się "kapci" czyli osłon zaworów. Dorobić drugi i zaczniemy malowanie. Na drugim planie widać igły lekarskie 0,6 mm które będą cięte właśnie na osłony popychaczy.
Obrazek Obrazek

Na razie tyle.

CDN...

Awatar użytkownika
edipodium
Posty: 1345
Rejestracja: 2007-07-23, 10:06
Lokalizacja: Poręby
Kontakt:

#114 Post autor: edipodium » 2008-11-12, 15:11

Piterski pisze:Można to sobie teraz porównać z tym jak wyglądało na początku.
Teraz to wygląda o niebo lepiej, zarówno kołpaczek jak i zbiornik. Podoba mi się twoja praca, tak trzymaj do końca :-D .
Pozdro!

Awatar użytkownika
Piterski
Posty: 1142
Rejestracja: 2006-08-02, 11:33
Lokalizacja: Warszawa

#115 Post autor: Piterski » 2009-02-15, 15:31

RELACJA
Zachciało mi się eksperymentów i mam teraz za swoje :-/ , ale może po kolei. Zaplanowałem taki przebieg prac, na kadłubie. Przetarcie go SG z lekkim szlifem. Na to dałem Humbrola jako warstwa wykańczająca, przed lakierem półmatowym.

Jak wygląda kadłub po tych wszystkich glutowaniach i szlifowaniach wolał bym nie pokazywać.Pomalowałem go błyszczącym lakierem Humbrola ze słoiczka
o takiego:
Obrazek
i sechł, sechł i ... dupa blada :-?
Co go wziąłem w palce i chwilkę przytrzymałem to się do nich "klei". To samo ma miejsce z osłoną i zbiornikiem paliwa.
Kiedy swoje odleżał, czyli kilka tygodni to przeszlifowałem drobnym papierem ściernym zarówno kadłub jak i zbiornik.
Oczywiście na rękach lateksowe rękawiczki, a papier co dwa ruchy oczyszczany z startego lakieru.
Kupiłem lakier Model Master olejny, połysk i na probe pociągnąłem zbiorniczek.
Wyglądało na to iż jestem w domu i mam idealną powierzchnię na metalizer.

Obrazek

No ale po wyschnięciu i bliższych oględzinach wyszło ze miejscami zostawiłem placki. Ciężko się jednak lakieruje tylko przy świetle lampek.
No to dałem drugą warstwę i proszę co mi się porobiło???

Obrazek

Pozostaje mi tylko prosić bardziej doświadczonych kolegów o pomoc.
RATUNKU.... co ja źle robię ?!!!


CDN...

Awatar użytkownika
OSTOJA
Posty: 3840
Rejestracja: 2008-06-13, 10:23
Lokalizacja: Mielec (Ostróda)

#116 Post autor: OSTOJA » 2009-02-15, 15:45

Wygląda to nieciekawie. :-/ Nie wiem jak Ci pomóc. Nigdy takich rzeczy w kartonie nie robiłem. :roll: Może resztki jakiejś warstwy (glut, Humbrol błyszczący itp) "pogryzły" się z ostatnią warstwą. Chemia to chemia, w tym temacie jestem "noga". :oops:

Awatar użytkownika
KPaweł
Posty: 81
Rejestracja: 2007-07-23, 07:41
Kontakt:

#117 Post autor: KPaweł » 2009-02-15, 18:30

Niestety, poprzednia warstwa Humbrola wciąż zachowała plastyczność i stąd te zmarszczki przy nałożeniu drugiej warstwy ModelMastera - zwilżyła ona pierwszą i całość zaczęła pełznąć po podłożu Humbrola. Co robisz źle? W sumie nic...
Ogólnie można jednak sugerować trzymanie się jednego specyfiku a przynajmniej lakierowanie jak najcieńszymi warstwami dość mocno rozcieńczonego lakieru.
Teraz musisz całość przeszlifować i ponownie nałożyć srebrzankę, a po jej wyschnięciu sugeruję lakier połysk akrylowy - ten napewno się nie pogryzie z podłożem.

Awatar użytkownika
Piterski
Posty: 1142
Rejestracja: 2006-08-02, 11:33
Lokalizacja: Warszawa

#118 Post autor: Piterski » 2009-06-05, 08:39

RELACJA

No i nie doszedłem przyczyny z której się takie cyrki z lakierem dzieją. Niestety nawet dłuższe sezonowanie temu nie zapobiega.
Na dokładkę miałem jeszcze niemałe przejścia z metalizerem nakładanym na polakierowana powierzchnię. Zbiornik skrobałem minimum 3 razy. Teraz jednak przedstawię Wam dwa zdjęcia z postępów aktualnych, prac a więcej pokażę i opiszę już jak się z tym uporam do końca.

Obrazek Obrazek

CDN...

Awatar użytkownika
OSTOJA
Posty: 3840
Rejestracja: 2008-06-13, 10:23
Lokalizacja: Mielec (Ostróda)

#119 Post autor: OSTOJA » 2009-06-05, 11:11

Silniczek ekstra. :shock:

Awatar użytkownika
belfast
Posty: 1535
Rejestracja: 2009-03-18, 22:16
Lokalizacja: Warszawa

#120 Post autor: belfast » 2009-06-05, 13:42

Bardzo ładna robota :shock: :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Karton i Papier”