Chance Vought F4U CORSAIR

Moderatorzy: ModTeam, Sekretarz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
el_paw
Posty: 1968
Rejestracja: 2006-08-02, 22:06
Lokalizacja: Biała Rawska

Chance Vought F4U CORSAIR

#1 Post autor: el_paw » 2009-03-27, 19:34

Hictoria tej konstrukcji siega roku 1938. Marynarka Wojenna USA zgłosiła wtedy zapotrzebowanie na samolot który w przyszłości miał zastąpić Buffalo i Wildcata. Samolot ten miał posiadać najpotężniejszy ówczesny silnik lotniczy - Pratt & Whitney XR-2800 Double Wasp. Zamontowanie tego silnika, a co za tym szło, dużego śmigła o średnicy 4,06 m, wymagałoby stosunkowo długiego wysuwanego podwozia, podatnego na uszkodzenia podczas lądowań. Projektanci postanowili więc zmienić profil skrzydła na łamany - charakterystyczny później dla Corsaira, z niższymi punktami mocowania podwozia. Dzięki temu pilot zyskał dodatkowo lepszą widoczność. Skrzydła były składane. Prototyp we wrześniu 1940 roku uzyskał fenomenalną wówczas prędkość 625km/h. W lutym 1941 roku rozpoczęły się oficjalne testy prototypu w lotnictwie marynarki, a 30 czerwca zamówiono pierwszą serię 584 maszyn F4U-1. Wtedy też samolot otrzymał oficjalną nazwę Corsair. Pierwszy egzemplarz seryjny trafił do US Navy 31 lipca 1942r. Usterki jakie wykryto w pierwszych modelach (początkowo zabroniono im nawet lądowania na lotniskowcach) spowodowały, że podstawowym myśliwcem stał się nie Corsair, a Hellcat. Najpierw walory nowego myśliwca docenili Brytyjczycy, ale już od połowy 1943r także u Amerykanów stał się najważniejszym myśliwcem w wojnie na Pacyfiku.

Podczas walk w Europie,dywizjony brytyjskie wyposażone w Corsairy uczestniczyły w atakach na pancernik Tirpitz w Norwegii.

Samoloty te brały też udział w wojnie w Korei, a ostatni egzemplarz opuścił hale fabryczne w 1953r.

Dane techniczne F4U-1A
Napęd: osiemnasto cylindrowy silnik gwiazdowy PWR-2800-18W o mocy 2450KM
Długość:................10,27m
Rozpiętość:...........12,49m
Wysokość:............4,60m
Masa całkowita:....6660 kg
Prędkość max:......718 km/h
Pułap:...................12649m
Zasięg:.................2510km(z dodatkowymi zbiornikami)
Uzbrojenie: 6km kal. 12,7mm bomby o wagomiarze do 900kg, 8 niekierowanych posisków rakietowych.

ObrazekObrazekObrazekObrazek

Zapraszam do wklejania galerii lub linków relacji tego samolotu.

Pozdrawiam

Ostach
Posty: 61
Rejestracja: 2007-07-28, 10:28
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#2 Post autor: Ostach » 2009-04-28, 17:49

Witam. Przedstawiam skrót galerii Korsarza U-1.

W latach 1942-1952 wyprodukowano ponad 12,5 tysiąca sztuk myśliwca typu F4U. Istniało 16 wersji. Wersja, którą zbudowałem - F4U-1 jest jedną z pierwszych wersji samolotu jeszcze pełną wielu niedoskonałości. Późniejsze wersje miały poprawione kółko ogonowe, wyżej zamontowane siedzisko pilota, inne owiewki. Wiele tych usprawnień miało poprawić widoczność z kokpitu. Generalnie, samolot ten uważany jest za jeden z najlepszych samolotów 2WŚ. US Navy osiągnęła podczas wojny stosunek zestrzeleń na tym samolocie równy 11:1.
Ta konkretna maszyna należała do VF-17 Jolly Rogers. Stacjonowała na pokładzie USS Bunker Hill, lotniskowcu typu Essex.

Oto on:
Obrazek

Na pokładzie upychano samoloty jak się dało:
Obrazek
(są to Korsarze 1D)

I lądowanie takiej maszyny:
Obrazek

No i kilka fotek mojego modelu:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pełna galeria tutaj: http://sklejmy.com/viewtopic.php?t=3064 ... 18d503ca97
Warsztat tutaj: http://modelwork.pl/viewtopic.php?t=11864

pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
mikoaj68
Posty: 88
Rejestracja: 2007-10-09, 20:01
Lokalizacja: Wejherowo

#3 Post autor: mikoaj68 » 2009-06-02, 18:32

Piękna robota GRATULACJE !

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wings over Pacific”