[RELACJA]Spitfire MK 22/23

Galerie i warsztaty z budowy

Moderatorzy: ModTeam, Sekretarz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
MeSSer
Posty: 435
Rejestracja: 2007-10-11, 15:01
Lokalizacja: Warszawa/Ursynów

[RELACJA]Spitfire MK 22/23

#1 Post autor: MeSSer » 2008-01-07, 23:00

Witam Panie i Panów Dziś chciałem rozpocząć drugą moją relacje na tym forum.
A na ogień pójdzie Spitfire MK 22/23
Dane:
Firma: REVELL
Skala: 1:32
Długość: 31cm
Szerokość: 35.1cm
Jest to mój debiut w tej skali więc proszę mi trochę pomuc.
Obrazek Obrazek
I tyle, muszę jeszcze dokupić farby.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2008-01-07, 23:05 przez MeSSer, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Radzio65
Posty: 902
Rejestracja: 2006-08-12, 18:59
Lokalizacja: Warszawa

#2 Post autor: Radzio65 » 2008-01-08, 08:40

Obejrzałem galerię Me-109 Twojego autorstwa i mam pewne wnioski. W telegraficznym skrócie: nie poradziłeś sobie z modelem w skali 1:72 , a zabrałeś się za skalę 1:32 , więc mam mieszane uczucia co do efektów końcowych.
Zobacz na wypraskach z którego roku jest ten model. Mój F4F-4 Wildcat firmowany przez Revella (nieliczne zdjęcia jako przerywniki w temacie Nieuporta) , to formy z 1969 roku. Jeśli Twój Spit to ten sam przedział czasowy, to duuuuuuuuuuuuużo pracy Cię czeka (albo inaczej: władowałeś się w niezłe gó ....... o :mrgreen: ).

Pozdr.

Awatar użytkownika
Paws
Posty: 754
Rejestracja: 2006-11-06, 19:44
Lokalizacja: Kraków

#3 Post autor: Paws » 2008-01-08, 09:03

W tym wypadku jest to nowy model wprowadzony przez Revella 03.2007(dane z ich strony) ale.. dziwna wydała mi się ubogość szczegołów (jak na tą skalę) i znalazłem odpowiedź: użyto form Matchbox dodając nowe kalki. :mrgreen: .

Sama "pasowalność" zestawu jest jednak bardzo dobra.

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Radzio65
Posty: 902
Rejestracja: 2006-08-12, 18:59
Lokalizacja: Warszawa

#4 Post autor: Radzio65 » 2008-01-08, 09:26

Czyli tak jakby nowo wprowadzony tylko formy stare :-P

Awatar użytkownika
Paws
Posty: 754
Rejestracja: 2006-11-06, 19:44
Lokalizacja: Kraków

#5 Post autor: Paws » 2008-01-08, 10:48

Dokładnie. Fajny zestawik ale "dzięki" temu ze formy stare szczegółowość gorsza niż w dobrych 1:72 bez blach..
Tak wyglądało pudełko matchboxa: http://www.oldmodelkits.com/index.php?d ... scale=1/32

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
MeSSer
Posty: 435
Rejestracja: 2007-10-11, 15:01
Lokalizacja: Warszawa/Ursynów

#6 Post autor: MeSSer » 2008-01-08, 15:13

paws
Masz racje szczegółowość bardzo mała ale coś się tam dołoży od siebie :-D
Radzio65 pisze:nie poradziłeś sobie z modelem w skali 1:72
Radzio65, Me 109 był w skali 1:48 i malował go mój kolega bo był robiony jako praca na technikę i musieliśmy się podzielić rolami.
Dziś wrzuce foty bo zaczynam klejenie
PS. spit-a pomaluje staranie i z zachowaniem ostrożności, i do tego nie ma rocznika na wypraskach bo są zamazane

Pozdro.

Awatar użytkownika
Radzio65
Posty: 902
Rejestracja: 2006-08-12, 18:59
Lokalizacja: Warszawa

#7 Post autor: Radzio65 » 2008-01-08, 15:33

No patrz, skali nie wyłapałem :-) . No dobra , już się poprawiam, nie poradziliście sobie koledzy ze skalą 1:48 , a ... itd. itd.
Bardzo fajny w skali 1:32 pod szyldem Revella jest: Me-109 K, FW-190D (mam :-) ) i Ju-87. Ale one akurat mają jedną cechę wspólną - ex-Hasegawa i to wiele wyjaśnia :mrgreen: .
Działaj z tym Spitem, chętnie sobie popatrzę :-)

pozdr.

Awatar użytkownika
Paws
Posty: 754
Rejestracja: 2006-11-06, 19:44
Lokalizacja: Kraków

#8 Post autor: Paws » 2008-01-08, 20:22

Na zachętę: http://fighters.forumactif.com/1-32e-1- ... c0eeac78da

Ten zestaw daje wiele możliwości a jego wykonanie (pasowalność, jakość wyprasek) jest bardzo dobre.

Pozdrawiam i życzę powodzenia w budowie.


P.S.

Radzio, myślę że skala modelu nie ma tu nic do rzeczy. Tak samo można spierniczyć 1:72 jak i 1:32 i na odwrót tj. dobrze wykonać to i to :mrgreen:

Awatar użytkownika
MeSSer
Posty: 435
Rejestracja: 2007-10-11, 15:01
Lokalizacja: Warszawa/Ursynów

#9 Post autor: MeSSer » 2008-01-08, 21:37

Witam dziś zrobiłem części od silnika i czekają na doklejenie.
Zdjęcia będą jutro bo siostra jest chytra i zabrała aparat do koleżanki

Radzio65, Jak zrobić takie przetarcia na silniku.
Paws pisze:Na zachętę: http://fighters.forumacti...21782c0eeac78da
Co to za strona??

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Radzio65
Posty: 902
Rejestracja: 2006-08-12, 18:59
Lokalizacja: Warszawa

#10 Post autor: Radzio65 » 2008-01-09, 07:51

Paws
Dużo większe powierzchnie do pomalowania, w skali 1:32, stwarzają troszkę więcej problemów przy malowaniu pędzelkiem - już to przetrenowałem :mrgreen: . No i jest troszkę gimnastyki przy sklejaniu połówek kadłuba (to zawsze zagwarantowane, tylko nigdy nie wiadomo jak dużo tej gimnastyki będzie - zależne od klasy modelu) i skrzydeł. Nie odważyłbym się skleić połówek kadłuba (zapakowanych wnętrzem) w jednym podejściu, wiesz, smarując całość obwodu część. Przy 1:72 to nie problem, przy 1:48 też nie jest chyba, że przed nami leży coś dużego w tej skali (Ju-52 czy Wellington - tu już widzę problemy) :-)
A tak na marginesie - ruszyłbyś z jakimś latadłem, bo lubię oglądać Twoje relację :mrgreen: .


Masserati,
konkretnie jakie ? Jeśli to co zrobiłem na silniku Mustanga, to metalizery Model Master, strasznie śmierdzą, a malując pędzelkiem, bardziej farbę zakraplam lekko rozprowadzając pędzlem niż faktycznie maluję. Pierwsza warstwa, schnie około 20 min. , druga warstwa, schnie do godziny, a potem polerowanie (ja w tym przypadku polerowałem wacikami do uszu, takie na plastikowym patyczku).
Burn Metal 1415 - metal przypalony na rury wydechowe i ich obudowy;
Stainless Steel 1402 - na cały blok silnika.
Rdza na rurach to akrylowa Tamiya Hull Red (numeru nie pamiętam) - suchym pędzlem.
Pędzelek po malowaniu trzeba natychmiast umyć w benzynie, a po niej ciepła woda z mydłem.

Pozdr :-)

Awatar użytkownika
Paws
Posty: 754
Rejestracja: 2006-11-06, 19:44
Lokalizacja: Kraków

#11 Post autor: Paws » 2008-01-09, 08:06

Radzio65
Kończę Tempesta i Zumbachowego Spita V, po nich ruszę na Wasze wyraźne rządanie z B-25.. :-)
Masz rację duże powierzchnie pod pędzel są trudniejsze jak i klejenie dużych powierzchni z uwagi na prawa fizyki z którymi tutaj klej musi się zmierzyć :mrgreen:

Masserati

To jest link do galerii tego spita z dużą ilością wkładu własnego.

Pozdrawiam!

szkp
Posty: 215
Rejestracja: 2007-07-03, 14:58
Lokalizacja: Grodzisk Maz.

#12 Post autor: szkp » 2008-01-09, 10:55

Witam!
Paws- w linku, który podałeś przynajmniej u mnie trzeba najpierw się zalogować.

Awatar użytkownika
r-t
Posty: 2302
Rejestracja: 2007-04-08, 19:16
Lokalizacja: Bristol UK

#13 Post autor: r-t » 2008-01-09, 11:41

u mnie tak samo, proszą o ligin.

Awatar użytkownika
MeSSer
Posty: 435
Rejestracja: 2007-10-11, 15:01
Lokalizacja: Warszawa/Ursynów

#14 Post autor: MeSSer » 2008-01-09, 14:51

No dziś siostra nie poskąpiła i dała aparacik.

To są te części silnika:
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
I coś do Radzio65
Dysponuje takimi kolorami odpowiednimi do silnika:
jak któryś z tych kolorów nie będzie pasował to napisz.
Obrazek
REVELL-90 srebrno metaliczny,92 mosiądz metaliczny,8 czarny matowy,302 czarny jedwabisto-matowy i 99 aluminium metaliczny.
EDIT:
Radzio65 pisze:takie na plastikowym patyczku).
Jeszcze wiem co to są patyczki do uszu

Pozdro

Awatar użytkownika
Radzio65
Posty: 902
Rejestracja: 2006-08-12, 18:59
Lokalizacja: Warszawa

#15 Post autor: Radzio65 » 2008-01-09, 15:52

Poszukaj zdjęc silnika w necie i dopasuj kolory. Takie decyzje musisz podejmować sam. Ja tylko napisałem jak pomalowałem silnik w Mustangu. Metalizery do polerowania dają lepsze efekty :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Galerie i warsztaty”