Korzystając z tego że dziś w Bydgoszczy nieciekawa pogoda
postanowiłem zabrać się za budowę tego autobusu.
Parę słów o samym pojeździe:
W latach siedemdziesiątych, Jelczańskie Zakłady Samochodowe - czołowy polski dostawca autobusów - zaczęły poszukiwać następcy dla przestarzałego Jelcza 706 RTO, czyli popularnego "Ogórka". W końcu w roku 1972 zdecydowano się na podpisanie umowy licencyjnej z upadającym, francuskim Berlietem. Jeszcze w tym samym roku zmontowano w Jelczu 20 autobusów w 95% z części zachodnich (w kolejnych latach produkcji udział polskich części stopniowo zwiększano, co odbiło się niekorzystnie na jakości autobusu). Ponieważ PR 100 nie do końca spełniał wymagania strony polskiej (brak trzecich drzwi, mała pojemność), traktowano go jako model przejściowy już w momencie wprowadzania do produkcji
Rodzaj Średniopodłogowy
Długość 11230 mm
Szerokość 2500 mm
Wysokość 2900 mm
Rozstaw osi 5800 mm
Masa własna 8300 kg
Miejsca ogółem 97
Miejsca siedzące 29+1
Silnik Berliet V800, o poj. 8,82 l i mocy 170 KM
Skrzynia biegów półautomatyczna Wilson 60 ME / manualna Wilson BXSA 108
Dane z www.wikipedia.pl
Zdjęcie prawdziwego jelcza:

Zdjęcie okładki:

A oto co dziś udało mi się przy nim zdiałać:


Na razie tyle.
Pozdrawiam.