Sd. Kfz 250/9 Tamiya 1/35

Galerie i warsztaty z budowy

Moderatorzy: ModTeam, Sekretarz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Stojkovic
Posty: 354
Rejestracja: 2010-05-20, 10:09
Lokalizacja: Jaworzno

#31 Post autor: Stojkovic » 2010-09-27, 18:42

Nadszedł czas na galerię końcową. Starałem sie poprawić przednie koła, ale nie wiem czy mi wyszło.
Model narazie nie będzie brudzony, bo szykuję go na dioramkę. Wtedy jak będę miał więcej konkretów ukurzy się go albo ubłoci.
aha, krzywe koła z przodu już poprawione zotały, więc nieaktualna fotka.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Model w moim odczuciu już o niebo lepiej wykonany niż Puma, którą ukończyłem wcześniej. Postępy zauważam.
Zapraszam do kolejnej relacji z budowy. Tym razem padło na kfz. 222 1/35 od Tamiy'i

Awatar użytkownika
r-t
Posty: 2302
Rejestracja: 2007-04-08, 19:16
Lokalizacja: Bristol UK

#32 Post autor: r-t » 2010-09-27, 19:08

Gratulacje ukończenia modelu, faktycznie jest dużo lepszy niż Puma, ale jeszcze kilku rzeczy mu brakuje, przede wszystkim porządnego wash'a, koła jedne nadal wyglądają fatalnie, popraw to punktowo puki model jeszcze "ciepły". Podobają mi się obicia, brakuje mi delikatnych śladów styrania, tutaj kłaniają się farby olejne, na linę trochę rdzy, na wydech okopcenia.
Są to uniwersalne ślady, występowały praktycznie zawsze.

Jeszcze raz gratuluję postępów.

Pozdr.

Awatar użytkownika
Stojkovic
Posty: 354
Rejestracja: 2010-05-20, 10:09
Lokalizacja: Jaworzno

#33 Post autor: Stojkovic » 2010-09-27, 19:37

Dzięki za ciepłe słowa.
Dopiero rozszerzam swój ubogi warsztat o nowe modele i chemię, na to trzeba czasu.

Wash wykonałem specyfikiem od Vallejo, ale nie wiem, jak do końca go ocenić. Zostawia plamy trudne do zmycia zamiast idealnie się wlać w szczeliny. Wiem, że wash zostawia się do wyschnięcia, ale ten od vallejo zostawia plamy, które po wyschnięciu trzeba rozpuszczalnikiem niwelować.

Kiedy będę miał nieco kasy na boku odłożonej, to napewno zainwestuje w farby dla plastyków i powinno być już dużo lepiej.

Awatar użytkownika
r-t
Posty: 2302
Rejestracja: 2007-04-08, 19:16
Lokalizacja: Bristol UK

#34 Post autor: r-t » 2010-09-27, 19:41

Oleje też zostawiają plamy, to wymaga wprawy ;-) lakierowanie modelu po części załatwia problem plam, łatwiej się ich pozbyć.

Awatar użytkownika
RysiuMajster
Posty: 421
Rejestracja: 2010-08-29, 20:32
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

#35 Post autor: RysiuMajster » 2010-09-27, 20:39

Witam
Widzę że model wyszedł ci bardzo dobrze :-)
kilka rzeczy zrobił bym inaczej ale to tylko moje widzimisię ;-p
Ps. Nie wiem czy to błysk lampy ale tył się świeci poradzę ci abyś pomalował go bezbarwnym matem będzie wyglądało bardziej realistycznie

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Stojkovic
Posty: 354
Rejestracja: 2010-05-20, 10:09
Lokalizacja: Jaworzno

#36 Post autor: Stojkovic » 2010-09-28, 07:58

Model fotografowany był gdy jeszcze matowy lakier Model Mastera sechł, więc stąd ten odblask na tylnim panelu. Boczne wtedy były już suche.
Rysiu powiedz co byś inaczej zrobił, bo ciekaw jestem (czeka mnie kfz. 250 Greif E. Rommla) więc wtedy może zastosuje.

Bardzo dużo skorzystałem z WASZYCH podpowiedzi i porad.
Mam nadzieję, że inni początkujący przeglądając relacje z budowy też coś wyniosą.
Pierwszą zmianą jest jak dla mnie konieczność zakupy kleju z igłą humbrola do klejenia ogólnego i Revella contacta do gąsienic. Pędzelkowe kleje nie są tak dokładne i "czyste" po sklejeniu.

Dzięki za wszystko!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Galerie i warsztaty”