
Początkujący...
Moderatorzy: ModTeam, Sekretarz
Witam wszystkich ponownie,wlasnie otrzymalem kompresor,i chcialbym was poprosic o opinie
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... &rd=1&rd=1
czy taki nadaje sie na poczatek?
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... &rd=1&rd=1
czy taki nadaje sie na poczatek?

Paws Sorki przedtem nie zauważyłem jak napisałeś na ile mi starczy szpachla modelarska
I pytałem sie jak osił 10 razy :) Dzięki wszystkim za pomoc :-> Ale to nie wszystko
Mam jeszcze jedno pytanie:
Kupiłem taśmę maskującą ( modelarską ) Nie wiem czy dobry wybór i czy jest dobra czy są lepsze itd.
O to zdjęcie:

Próbowałem już coś robić ale mi nie za bardzo wychodzi

Proszę o pomoc co i jak to używać.
Pozdro,
seb


Kupiłem taśmę maskującą ( modelarską ) Nie wiem czy dobry wybór i czy jest dobra czy są lepsze itd.
O to zdjęcie:

Próbowałem już coś robić ale mi nie za bardzo wychodzi


Proszę o pomoc co i jak to używać.
Pozdro,
seb
Ja osobiscie podkald daje tylko tam gdzie pójdzie żółta farba. A w pozostale kolory daje prosto na plastik. Ale to tylko mój sposób. Kup. Zobacz co to daje i sie zastanów czy warto klasc go na caly model. Naklada sie go normalnie tak jak farbe przy tym ze jak nie amsz aerografu to sie nie oplaca.
Pozdro
Pozdro
Wojtek, chyba masz rację
Ale jeszcze zobaczę jak inni sie wypowiedzą.
O ile się wypowiedzą
Chyciaż sam nie wiem co mam robić :-/
Luknij :
http://www.sklejmy.com/viewtopic.php?p=8901#8901
pozdro

O ile się wypowiedzą

Chyciaż sam nie wiem co mam robić :-/
Luknij :
http://www.sklejmy.com/viewtopic.php?p=8901#8901
pozdro
Kiedyś to znalezłem na jakieś stronce (dam tylko to o podkładzie):
[center]6 etapów malowania modelu[/center]
[center]Etap I[/center]
Ten etap polega na pokryciu całego modelu kolorem podstawowym i wstępnym postarzeniu przy uzyciu AEROGRAFU. Według mnie, ilość kolorów podstawowych ogranicza sie do nastepujacych osmiu:
Niemcy (przed 1943) - #67 (Tank Grey)
Niemcy (po 1943) - #29 (Dark earth)
USA, Polska - #66 (Olive drab)
USA (Marine Corps) - #161(USMC green)
Rosja - #91 (Black green)
Anglia - #75 (Brown green)
Kamuflarz zimowy - #64 (Light grey)
Kamuflarz pustynny - #29 lub #121 (Pale Stone)
(co do tych kolorów to radze zajżeć na na)
Istotne jest żeby model był złożony w logiczne podzespoły ułatwiajace malowanie. Jednakże drobne detale, jak karabiny maszynowe, narzędzia, itp., powinny być przyklejone przed nałożeniem podkładu. Przed malowaniem wszystko to należy umyć w wodzie z detergentem do mycia naczyń. Aby przyspieszyć proces suszenia, ja jeszcze wszystko spłukuję alkoholem izopropylowym (to taki do nacierania, nie do picia).
Farba powinna być rozcieńczona w stosunku mniej więcej 1:1 rozcieńczalnikiem do farb olejnych. Farba to znaczy to co otrzymalibyście gdybyście wymieszali dokładnie zawartość puszeczki. Emalie olejne mają to jednak do siebie, że psują się szybko po wymieszaniu. (Pod żadnym pozorem nie należy używać farby, na której pojawił się "kożuch" lub która stała się "galaretowata".) Aby przedłużyć żywotność farby, ja jej nie mieszam. Po prostu wyjmuję pigment wykałaczką do osobnego pojemniczka i rozcieńczam go rozpuszczalnikiem "na oko". Farba o prawidłowej konsystencji powinna dość łatwo spływać z wykałaczki, ale na końcu po chwili powinna jednak tworzyć się kropla. Po paru razach nie ma problemu z uzyskaniem prawidłowej konsystencji.
Malujemy z takiej odległości i tak szybko przesuwając aerograf, aby farba była sucha "na oko" prawie natychmiast po osadzeniu się na malowanej powierzchni. To może wymagać wielokrotnego pokrycia, ale zapobiega osadzaniu się pyłu na wilgotnej powierzchni i tworzy "chropowatą" powierzchnię, co poźniej okaże się bardzo istotne.
Po pomalowaniu całego modelu podstawowym kolorem, również aerografem malujemy wewnętrzne powierzchnie kół, gąsienice i całe podwozie mieszanką #29 (dark earth) 80% i #33 (black) 20%. Proporcaja nie jest najważniejsza, ważne jest aby te części wyglądały na "brudniejsze" niż nadwozie. Następnie tą samą mieszanką delikatnie spryskujemy końcówki błotników, tył i przód pojazdu oraz zewnętrzne powierzchnie kół.
[center]6 etapów malowania modelu[/center]
[center]Etap I[/center]
Ten etap polega na pokryciu całego modelu kolorem podstawowym i wstępnym postarzeniu przy uzyciu AEROGRAFU. Według mnie, ilość kolorów podstawowych ogranicza sie do nastepujacych osmiu:
Niemcy (przed 1943) - #67 (Tank Grey)
Niemcy (po 1943) - #29 (Dark earth)
USA, Polska - #66 (Olive drab)
USA (Marine Corps) - #161(USMC green)
Rosja - #91 (Black green)
Anglia - #75 (Brown green)
Kamuflarz zimowy - #64 (Light grey)
Kamuflarz pustynny - #29 lub #121 (Pale Stone)
(co do tych kolorów to radze zajżeć na na)
Istotne jest żeby model był złożony w logiczne podzespoły ułatwiajace malowanie. Jednakże drobne detale, jak karabiny maszynowe, narzędzia, itp., powinny być przyklejone przed nałożeniem podkładu. Przed malowaniem wszystko to należy umyć w wodzie z detergentem do mycia naczyń. Aby przyspieszyć proces suszenia, ja jeszcze wszystko spłukuję alkoholem izopropylowym (to taki do nacierania, nie do picia).
Farba powinna być rozcieńczona w stosunku mniej więcej 1:1 rozcieńczalnikiem do farb olejnych. Farba to znaczy to co otrzymalibyście gdybyście wymieszali dokładnie zawartość puszeczki. Emalie olejne mają to jednak do siebie, że psują się szybko po wymieszaniu. (Pod żadnym pozorem nie należy używać farby, na której pojawił się "kożuch" lub która stała się "galaretowata".) Aby przedłużyć żywotność farby, ja jej nie mieszam. Po prostu wyjmuję pigment wykałaczką do osobnego pojemniczka i rozcieńczam go rozpuszczalnikiem "na oko". Farba o prawidłowej konsystencji powinna dość łatwo spływać z wykałaczki, ale na końcu po chwili powinna jednak tworzyć się kropla. Po paru razach nie ma problemu z uzyskaniem prawidłowej konsystencji.
Malujemy z takiej odległości i tak szybko przesuwając aerograf, aby farba była sucha "na oko" prawie natychmiast po osadzeniu się na malowanej powierzchni. To może wymagać wielokrotnego pokrycia, ale zapobiega osadzaniu się pyłu na wilgotnej powierzchni i tworzy "chropowatą" powierzchnię, co poźniej okaże się bardzo istotne.
Po pomalowaniu całego modelu podstawowym kolorem, również aerografem malujemy wewnętrzne powierzchnie kół, gąsienice i całe podwozie mieszanką #29 (dark earth) 80% i #33 (black) 20%. Proporcaja nie jest najważniejsza, ważne jest aby te części wyglądały na "brudniejsze" niż nadwozie. Następnie tą samą mieszanką delikatnie spryskujemy końcówki błotników, tył i przód pojazdu oraz zewnętrzne powierzchnie kół.