Sklejamy karton i papier... - Modelarstwo kartonowe
Moderatorzy: ModTeam, Sekretarz
-
OSTOJA
- Posty: 3840
- Rejestracja: 2008-06-13, 10:23
- Lokalizacja: Mielec (Ostróda)
#32
Post
autor: OSTOJA » 2010-05-07, 18:23
Zawsze najciekawsze czyli nosek kadłuba zostawiam na potem tak jak ze smakołykami, teraz "polecą" silniki.
-
OSTOJA
- Posty: 3840
- Rejestracja: 2008-06-13, 10:23
- Lokalizacja: Mielec (Ostróda)
#33
Post
autor: OSTOJA » 2010-05-10, 13:28
Silniki - na razie szkielety.

-
OSTOJA
- Posty: 3840
- Rejestracja: 2008-06-13, 10:23
- Lokalizacja: Mielec (Ostróda)
#34
Post
autor: OSTOJA » 2010-05-17, 12:19
-
OSTOJA
- Posty: 3840
- Rejestracja: 2008-06-13, 10:23
- Lokalizacja: Mielec (Ostróda)
#35
Post
autor: OSTOJA » 2010-05-18, 11:47
-
OSTOJA
- Posty: 3840
- Rejestracja: 2008-06-13, 10:23
- Lokalizacja: Mielec (Ostróda)
#36
Post
autor: OSTOJA » 2010-05-19, 12:01
Boczne pokrycia gondol silnikowych, skleiłem je "na boku" poza szkieletem. Teraz będę je docinał i spasowywał z resztą pokryć.

-
OSTOJA
- Posty: 3840
- Rejestracja: 2008-06-13, 10:23
- Lokalizacja: Mielec (Ostróda)
#37
Post
autor: OSTOJA » 2010-05-20, 14:15
Tak pasowały wszystkie boczne pokrywy gondol silnikowych.
Po żmudnym docinaniu jakoś udało mi się je spasować.

-
belfast
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2009-03-18, 22:16
- Lokalizacja: Warszawa
#38
Post
autor: belfast » 2010-05-20, 16:54
Aż dziwne że takie nie spasowane te części

ale wybrnąłeś moim zdaniem dobrze

-
filthy
- Posty: 167
- Rejestracja: 2007-02-22, 14:10
- Lokalizacja: gdańsk
#39
Post
autor: filthy » 2010-05-20, 19:38
OSTOJA, skoro wszystkie te elementy tak nie pasowały, nie pomyliłeś ich czasami? wewnętrzne z zewnętrznymi ?
-
OSTOJA
- Posty: 3840
- Rejestracja: 2008-06-13, 10:23
- Lokalizacja: Mielec (Ostróda)
#40
Post
autor: OSTOJA » 2010-05-21, 07:30
Niestety nie mogłem pomylić pokryć bo zewnętrzne są wyższe a wewnętrzne niższe ze względu na wznios skrzydeł.
-
OSTOJA
- Posty: 3840
- Rejestracja: 2008-06-13, 10:23
- Lokalizacja: Mielec (Ostróda)
#41
Post
autor: OSTOJA » 2010-05-21, 11:17
Wracając jeszcze do sposobu sklejania gondol chciałem przyszłym sklejaczom wyjaśnić, że przyjąłem taką metodę sklejania gondol bo boczne pokrywy przyklejane jako ostatnie, wchodzą z przodu pod kapoty silników i nie jest ważne czy one wejdą głębiej czy płycej i tak tego nie będzie widać. Miałem więc ten luksus i pewność, że zawsze uda się je jakoś dopasować.
Pomierzyłem długość luków podwoziowych i długość zmykanych klap podwoziowych i okazało się, że klapy są o dwa milimetry za krótkie. Coś znowu trzeba będzie kombinować.
-
OSTOJA
- Posty: 3840
- Rejestracja: 2008-06-13, 10:23
- Lokalizacja: Mielec (Ostróda)
#42
Post
autor: OSTOJA » 2010-05-23, 16:41
Bryły silników zakończone, z przednimi częściami był kłopot, jakoś nie bardzo chciały się układać. Pozostały drobiazgi do przyklejenia - rury wydechowe i osłonki przedmuchów powietrza.

-
OSTOJA
- Posty: 3840
- Rejestracja: 2008-06-13, 10:23
- Lokalizacja: Mielec (Ostróda)
#43
Post
autor: OSTOJA » 2010-05-25, 10:05
Dzisiaj niewiele - rury wydechowe i wyloty powietrza. Teraz podwozie główne.

-
OSTOJA
- Posty: 3840
- Rejestracja: 2008-06-13, 10:23
- Lokalizacja: Mielec (Ostróda)
#44
Post
autor: OSTOJA » 2010-05-27, 11:07
Kółka podwozia głównego sklejane z tektury, obrabiane ręcznie (bez wiertarki i innych maszynek) pilnikiem i papierem ściernym (moje dotychczasowe kółka były tak zawsze robione). Poczernione tuszem kreślarskim. Na zdjęciu około 6-ściokrotne powiększenie i wychodzi, że tu i ówdzie trzeba jeszcze dotknąć pędzelkiem.

-
tad
- Posty: 1145
- Rejestracja: 2006-09-17, 16:19
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
#45
Post
autor: tad » 2010-05-27, 14:58
Cześć,
retusz faktycznie trzeba poprawić, ale malowanie tuszem wygląda nawet lepiej niż farbą - moim zdaniem fajnie oddaje wygląd gumy.
Powodzenia w budowie!
TAD