[Relacja] Samolot Macchi M.5 Answer 5-6.2006 [Konkurs]
Moderatorzy: ModTeam, Sekretarz
[Relacja] Samolot Macchi M.5 Answer 5-6.2006 [Konkurs]
Witam….
Będzie mi bardzo miło wziąć udział w konkursie na moje ulubione, jeśli chodzi o temat „Szmatopłaty” . Co do wyboru modeli to w swojej ofercie mam sporą kolekcje druciaków, ale abym się nie nudził i wyrobił w czasie to wybór padł na Włoską łódź latającą Macchi M.5 wydawnictwa Answer nr 5-6/V-VI 2006r. w skali 1.33 którego projekt modelu wykonał Pan Stanisław Śliwiński to może tyle wstępu przejdźmy do samego modelu
Macchi M.5 jest łodzią latającą o konstrukcji drewnianej. Kadłub wykonany ze sklejki a silnik umieszczony na konstrukcji rur stalowych tuż pod górnym płatem napędzający dwułopatowe śmigło pchające.
Model należy do średnio-trudnych ale na pierwszy rzut oka można się przyczepić do małej ilości rysunków poglądowych oraz opisu budowy modelu, który jest bardzo skromny Przeszukując inne fora nigdzie nie znalazłem pełnej relacji prowadzonej od początku do końca, abym mógł wystrzec się błędów popełnionych przez innych…
Dane techniczne:
Rozpiętość 11.90m
Długość 8.08m
Wysokość 2.85m
Masa własna 720kg
Masa w locie 990kg
V max 189 km/h
Uzbrojenie 2 KM Revelli 6.5mm
Kilka zdjęć wycinanki, która na wstępie prac została pociągnięta rozcieńczonym Caponem oraz elementy wycięte laserowo zakupione wraz z modelem…
Pozdrawiam...
Będzie mi bardzo miło wziąć udział w konkursie na moje ulubione, jeśli chodzi o temat „Szmatopłaty” . Co do wyboru modeli to w swojej ofercie mam sporą kolekcje druciaków, ale abym się nie nudził i wyrobił w czasie to wybór padł na Włoską łódź latającą Macchi M.5 wydawnictwa Answer nr 5-6/V-VI 2006r. w skali 1.33 którego projekt modelu wykonał Pan Stanisław Śliwiński to może tyle wstępu przejdźmy do samego modelu
Macchi M.5 jest łodzią latającą o konstrukcji drewnianej. Kadłub wykonany ze sklejki a silnik umieszczony na konstrukcji rur stalowych tuż pod górnym płatem napędzający dwułopatowe śmigło pchające.
Model należy do średnio-trudnych ale na pierwszy rzut oka można się przyczepić do małej ilości rysunków poglądowych oraz opisu budowy modelu, który jest bardzo skromny Przeszukując inne fora nigdzie nie znalazłem pełnej relacji prowadzonej od początku do końca, abym mógł wystrzec się błędów popełnionych przez innych…
Dane techniczne:
Rozpiętość 11.90m
Długość 8.08m
Wysokość 2.85m
Masa własna 720kg
Masa w locie 990kg
V max 189 km/h
Uzbrojenie 2 KM Revelli 6.5mm
Kilka zdjęć wycinanki, która na wstępie prac została pociągnięta rozcieńczonym Caponem oraz elementy wycięte laserowo zakupione wraz z modelem…
Pozdrawiam...
Witam….
Dzięki wszystkim za miłe słowa .”Tad” - tak prowadziłem kilka relacji takich, jak Morane-Saulnier L, Nieuport IV, Fokker E.II czy Frederichshafen FF33E na innych forach i przyznaje się - to ten sam Dziadek, co tu prowadzę jeszcze jedną relację Halberstadt DII, która ma się ku końcowi. Dla dla zainteresowanych ww. modelami zapraszam do obejrzenia relacji - ... Link1 oraz Link2
A teraz druga odsłona modelu – poszycie kadłuba podklejone tekturą grubość 0.5mm, siedzisko jak widać kilka drobnych dziursk, aby prezentowało się podobnie jak w oryginale no i na koniec zestaw zegarów…
Pozdrawiam…
Dzięki wszystkim za miłe słowa .”Tad” - tak prowadziłem kilka relacji takich, jak Morane-Saulnier L, Nieuport IV, Fokker E.II czy Frederichshafen FF33E na innych forach i przyznaje się - to ten sam Dziadek, co tu prowadzę jeszcze jedną relację Halberstadt DII, która ma się ku końcowi. Dla dla zainteresowanych ww. modelami zapraszam do obejrzenia relacji - ... Link1 oraz Link2
A teraz druga odsłona modelu – poszycie kadłuba podklejone tekturą grubość 0.5mm, siedzisko jak widać kilka drobnych dziursk, aby prezentowało się podobnie jak w oryginale no i na koniec zestaw zegarów…
Pozdrawiam…
Witam….
Ponieważ pracuje nad 2 x KM Revelli i nad elementem nr 7A który jest o około 2-3mm za wąski to postanowiłem zrobić sobie małą przerwę nad oklejaniem kadłuba i zabrać się za płat górny. „Parę” żeberek i szkielet gotowy, kilka wypukłości na elementach poszycia skrzydła, aby otrzymać efekt naciągu płótna na żebrach zresztą wszystko widać na załączonych obrazkach… A jeśli ktoś będzie chciał zrobić tak jak ja szkielet z żeberek to od razu mowie, iż powinno być o 2 żebra więcej - pokazałem to na załączonej fotce patrz czerwone strzałki…
„r-t” – tych elementów nie retuszowałem, ponieważ stwierdziłem, że tak będą ładniej wyglądały
Zmiana
Pozdrawiam…
Ponieważ pracuje nad 2 x KM Revelli i nad elementem nr 7A który jest o około 2-3mm za wąski to postanowiłem zrobić sobie małą przerwę nad oklejaniem kadłuba i zabrać się za płat górny. „Parę” żeberek i szkielet gotowy, kilka wypukłości na elementach poszycia skrzydła, aby otrzymać efekt naciągu płótna na żebrach zresztą wszystko widać na załączonych obrazkach… A jeśli ktoś będzie chciał zrobić tak jak ja szkielet z żeberek to od razu mowie, iż powinno być o 2 żebra więcej - pokazałem to na załączonej fotce patrz czerwone strzałki…
„r-t” – tych elementów nie retuszowałem, ponieważ stwierdziłem, że tak będą ładniej wyglądały
Zmiana
Pozdrawiam…