[R/G] MM 12/1996 POLSKIE SAMOLOTY SPORTOWE RWD-4 i RWD-5 bis
Moderatorzy: ModTeam, Sekretarz
Skleiłem nowy klocek. Już go nie ściskałem tak mocno. Wygląda to znacznie lepiej niż poprzednio.
Nakleiłem na klocek jako szablony śmigiełka zaprojektowane przez autora wycinanki. Teraz trzeba to wstępnie wyciąć piłką włośnicową lub laobzegą - jak kto woli.
Następnie dopiłować pilnikami i papierem ściernym do szablonu.

Pozdrawiam.




Pozdrawiam.
Przednia szyba wklejona.

Miałem z nią duży kłopot, bo wcześniej wkleiłem skrzydło i były kłopoty z dopasowaniem szyby, ale jakoś się udało. Pozostało do wklejenia obramowanie.
PS. kleję nowy klocek dla śmigieł. Wpadłem na pomysł, że przecież mogę jako przekładki włożyć pomiędzy listki lipowe zabejcowany bristol (bejca barwi bristol na wskroś). Tym razem klocek skleję kaponem - nie rozpuszcza bejcy. Zawsze ranek jest mądrzejszy od wieczora.
Pozdrawam.

Miałem z nią duży kłopot, bo wcześniej wkleiłem skrzydło i były kłopoty z dopasowaniem szyby, ale jakoś się udało. Pozostało do wklejenia obramowanie.

PS. kleję nowy klocek dla śmigieł. Wpadłem na pomysł, że przecież mogę jako przekładki włożyć pomiędzy listki lipowe zabejcowany bristol (bejca barwi bristol na wskroś). Tym razem klocek skleję kaponem - nie rozpuszcza bejcy. Zawsze ranek jest mądrzejszy od wieczora.

Ostatnio zmieniony 2009-01-16, 16:12 przez OSTOJA, łącznie zmieniany 1 raz.
Ostoja.
Coś mi tutaj nie pasi, konkretnie całe oszklone drzwi. W opracowaniu Wiesława Schiera ,, Najsłynniejsze polskie sportowe samoloty wyczynowe ,, nic takiego nie znalazłem...chyba, że coś nie doczytałem w tym wątku i planujesz zrobić to póżniej.
Jeżeli chodzi o celuloid na szybki to ja stosuję osłonkę celuloidową z masek chirurgicznych - krystaliczna przejrzystość i sam celuloid nie jest zbyt twardy.
Pozdr.
Andrzej K.
Coś mi tutaj nie pasi, konkretnie całe oszklone drzwi. W opracowaniu Wiesława Schiera ,, Najsłynniejsze polskie sportowe samoloty wyczynowe ,, nic takiego nie znalazłem...chyba, że coś nie doczytałem w tym wątku i planujesz zrobić to póżniej.
Jeżeli chodzi o celuloid na szybki to ja stosuję osłonkę celuloidową z masek chirurgicznych - krystaliczna przejrzystość i sam celuloid nie jest zbyt twardy.
Pozdr.
Andrzej K.
Krakus, drzwi jeszcze nie są zamontowane, na razie jest tylko otwór drzwiowy. Jeżeli chodzi o oszklenie to stosuję to co mam pod ręką. Obecnie korzystam z okładek do bindowania
a na przednią szybę w 5-tce musiałem z powodu trudności ze spasowaniem zastosować kawałek butelki z "PET".
Jest sztywna i trzyma kształt po dogięciu. Jeszcze nie próbowałem tłoczyć oszklenia na ciepło, wszystko przede mną. Nie mam znajomości wśród lekarzy a tym bardziej chirurgów i obym nie nawiązywał tych znajomości jak najdłużej.






Ceva, jakoś "zmęczyłem" swoją osłonę silnika.

Sterowanie sterem kierunku i uchwyty do podnoszenia ogona też.

Tak wydląda moja piątka od spodu.

Pozostało do zrobienia: rury wydechowe, dysza Venturi'ego na skrzydle i dajnik różnicy ciśnień na kadłubie do napędu turbinki zakrętomierza albo sztucznego horyzontu.

Sterowanie sterem kierunku i uchwyty do podnoszenia ogona też.

Tak wydląda moja piątka od spodu.

Pozostało do zrobienia: rury wydechowe, dysza Venturi'ego na skrzydle i dajnik różnicy ciśnień na kadłubie do napędu turbinki zakrętomierza albo sztucznego horyzontu.
Muszę Was zmartwić, nic nie wyszło z klejenia klocka na śmigiełka na kapon. Wszystko się rozwarstwiło.
Skleję to terraz jeszcze raz na klej poliuretanowy czyli "szewski".
Zobaczymy co tym razem wyskoczy. Kiedyś Partzant pisał, że używa tego kleju - mnie interesyje jedno czy ten klej nie będzie się "ciągnął" podczas obróbki pilnikami i papierem ściernym - może KTOŚ się odezwie w tej sprawie. 



Ostatnio zmieniony 2009-01-17, 18:02 przez OSTOJA, łącznie zmieniany 3 razy.