Kompresor samochodowy
Moderatorzy: ModTeam, Sekretarz
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 2007-08-08, 16:26
Kompresor samochodowy
Czy jak podłącze aerograf pracujący na 1,5Atm do kompresora samochodowego 17Atm to mi go rozwali (ozywiście chodzi mi o aerograf)?
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 2007-08-08, 16:26
Tu chyba nie potrzeba fachowca. Jak dasz 10x większe ciśnienie to co może się stać? Zapewne po prostu ciśnienie po włączeniu kompresora wyrwie Ci wąż z aerografu. Jeśli go dosyć mocno przymocujesz to pewnie Ci się uszkodzi dysza, zwłaszcza jeśli będzie to mała średnica wylotowa, ale przy 10x ciśnieniu to chyba i największa dysza nie da rady. Poza tym: jak dasz taki podmuch to chyba i model Ci zdmuchnie...
Podłącz przez jakiś zbiornik dodatkowy i zawór ciśnieniowy który będzie trzymał w nim jakieś 2,5Atm i będzie dobrze.
Podłącz przez jakiś zbiornik dodatkowy i zawór ciśnieniowy który będzie trzymał w nim jakieś 2,5Atm i będzie dobrze.
Kompresor nie daje od razu maksymalnego ciśnienia. Jeżeli połączysz go do obwodu z 5 litrowym zbiornikiem wyrównawczym i załączysz, pompuj do 2,5 atm - potem wyłącz. I maluj aż do 1 bara. Albo lepiej - zrób mocniejszy obwód, tak z 10 litrowym baniakiem, wężykami igelitowymi z zaciskami i na końcu reduktor ciśnienia. Obwód pompujesz do 6-7 barów, a na reduktorze ustawiasz 1-2 bary. I viola.
Bo gdybyś podpiął aerek bezpośrednio, to mógłbyś go zbierać z sufitu...
Bo gdybyś podpiął aerek bezpośrednio, to mógłbyś go zbierać z sufitu...
