Kompresor samochodowy

Poznajemy nowe techniki modelaowania, sklejania...

Moderatorzy: ModTeam, Sekretarz

Wiadomość
Autor
maciek_zagroba
Posty: 4
Rejestracja: 2007-08-08, 16:26

Kompresor samochodowy

#1 Post autor: maciek_zagroba » 2007-11-25, 11:38

Czy jak podłącze aerograf pracujący na 1,5Atm do kompresora samochodowego 17Atm to mi go rozwali (ozywiście chodzi mi o aerograf)?

Awatar użytkownika
Kroolo
Posty: 3148
Rejestracja: 2006-08-05, 15:28
Lokalizacja: Lublin

#2 Post autor: Kroolo » 2007-11-25, 11:52

Do odważnych świat należy :lol:

Podłącz i napisz jak było :-)

To tylko 10x większe ciśnienie...

maciek_zagroba
Posty: 4
Rejestracja: 2007-08-08, 16:26

#3 Post autor: maciek_zagroba » 2007-11-25, 15:46

Dzięki ale nie skorzystam.
Chodziło mi o bardziej fachową odpowiedź.

Awatar użytkownika
Kroolo
Posty: 3148
Rejestracja: 2006-08-05, 15:28
Lokalizacja: Lublin

#4 Post autor: Kroolo » 2007-11-25, 16:12

Tu chyba nie potrzeba fachowca. Jak dasz 10x większe ciśnienie to co może się stać? Zapewne po prostu ciśnienie po włączeniu kompresora wyrwie Ci wąż z aerografu. Jeśli go dosyć mocno przymocujesz to pewnie Ci się uszkodzi dysza, zwłaszcza jeśli będzie to mała średnica wylotowa, ale przy 10x ciśnieniu to chyba i największa dysza nie da rady. Poza tym: jak dasz taki podmuch to chyba i model Ci zdmuchnie...

Podłącz przez jakiś zbiornik dodatkowy i zawór ciśnieniowy który będzie trzymał w nim jakieś 2,5Atm i będzie dobrze.

Awatar użytkownika
reggy
Posty: 212
Rejestracja: 2007-07-14, 10:26
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

#5 Post autor: reggy » 2007-11-25, 16:59

Kompresor nie daje od razu maksymalnego ciśnienia. Jeżeli połączysz go do obwodu z 5 litrowym zbiornikiem wyrównawczym i załączysz, pompuj do 2,5 atm - potem wyłącz. I maluj aż do 1 bara. Albo lepiej - zrób mocniejszy obwód, tak z 10 litrowym baniakiem, wężykami igelitowymi z zaciskami i na końcu reduktor ciśnienia. Obwód pompujesz do 6-7 barów, a na reduktorze ustawiasz 1-2 bary. I viola.
Bo gdybyś podpiął aerek bezpośrednio, to mógłbyś go zbierać z sufitu... :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Techniki Modelarskie”