Strona 1 z 3
spitfire Mk. IX
: 2007-12-21, 13:03
autor: lassiter
Dziś dzień wigilii klasowej i ku mojemu zdziwieniu (sam sobie wybrałem model) otrzymałem Spitfire-a Mk. IX za moment zacznę składać a teraz aktualne zdjęcia modelu
Chciałbym dodać jeszcze 2 rzeczy:
-brak polskich kalek nad czym ubolewam bo chciałem zrobić coś z dywizjony 303
-zabrałem model ostatni jaki był ze spitfire więc jestem zadowolony:)
będę wysyłał zdjęcia z postępem prac:)
: 2007-12-21, 14:52
autor: r-t
ja bym radzi najpierw malowac ptem składać

oczywiscie kokpit, tak chyba jest prosciej

powodzenia zycze i czekam na dalszy ciag rej relacji

: 2007-12-21, 19:24
autor: lassiter
Dzisiejszy postęp prac:
Dane statystyczne samolotu:)
długość 9,60m; rozpiętość skrzydeł 11,22; max. prędkość 695 km/h; zasięg 760 km; uzbrojenie 2 działa 20mm, 2 karabiny maszynowe 12,70mm, 4 karabiny maszynowe 7,70mm
: 2007-12-21, 19:59
autor: MeSSer
Fajny model podoba mi sie ale mam jedno pytanie jak szybko ci farba wyschła na elementach kabiny??
: 2007-12-21, 20:03
autor: lassiter
bardzo szybko używam paktry
: 2007-12-21, 20:27
autor: r-t
to ja poprosze o jakies zblizenie na kokpit :)
: 2007-12-21, 20:47
autor: lassiter
niestety zdjęcia sa bardzo rozmazane gdy robie przybliżenie :-/
: 2007-12-21, 20:53
autor: r-t
z takim aparatem jakim dysponujesz na trybie makro i przy dobrym swietle zdjecie powinny wychodzic jak marzenie . . .

ja robie zdjacia telefonem i jakos wychodza :-> moze trzeba ylko makro wlaczyc i po problemie?
: 2007-12-21, 21:10
autor: lassiter
ok sprobuje jutro bo aparat wzięła siostra na imprezę jakąś
: 2007-12-22, 01:20
autor: reggy
Ojj, takim aparatem takie kiepskie fotki :) Normalnie grzech.
Po pierwsze jak robisz przy sztucznym świetle, przestaw balans bieli na odpowiedni program, bo zdjęcia są o wiele za ciepłe. Zapewne zdjęcia robisz z ręki a nie ze statywu, dlatego przestaw ISO na 200, wejdź w tryb robienia zdjęć z ręcznymi ustawieniami przesłony i migawki i wymuś mu przesłonę na F2,8 i niech sam dobierze migawkę (pewnie coś koło 1/40). Jak ze statywu to jak najmniejsze ISO i wtedy możesz szaleć z przesłoną F9,0 - bo chyba taką ma ten aparat minimalnie) Akurat zdjęcia masz ostre, ale za ciemne - to może pomóc. No i wykadruj je choć trochę. Po co mamy ładować zdjęcie gdzie >50% to biurko.
Powodzenia w budowie!
: 2007-12-22, 10:41
autor: Matrix_OST
No tak Pactra schnie stosunkowo szybko, ale jednak żeby 2 warstwę położyć trzeba odczekać z jakąś godzinkę, żeby potem nie było zacieków i pociągnięć pędzla, etc. I ja myślę że zrób zdjęcie w dzień i będzie gitara

: 2007-12-22, 19:10
autor: lassiter
ja sie tam nie znam na tym aparacie bo jest siostry a nie chce za bardzo przestawiać bo ona tego nie lubi:/ więc raczej lipa. I trochę popsułem bo mogłem dać zdjęcia samego kokpitu teraz ubolewam

: 2007-12-22, 19:24
autor: lassiter
: 2007-12-22, 19:36
autor: Paws
Zeszlifuj koniecznie te "prostokąty" w miejscu wylotów kaemów.
Pozdrawiam!
: 2007-12-23, 20:46
autor: lassiter
Dzisiaj się trochę poobijałem

trzeba było pomóc w pracach domowych ale znalazłem parę informacji odnośnie spitfire
Jeden z najsłynniejszych samolotów myśliwskich II wojny światowej - angielski Spitfire został zaprojektowany w wytwórni Supermarine przez znanego konstruktora głośnych w latach trzydziestych rekordowych wodnosamolotów - inż. Reginalda Josepha Mitchella. W 1931 Ministerstwo Lotnictwa wydało wymagania nr F7/30 na nowy samolot myśliwski. W odpowiedzi na to wytwórnia Supermarine opracowała maszynę oznaczoną jako Typ 224. Był to całkowicie metalowy dolnopłat, ze stałym podwoziem, napędzany najmocniejszym wtedy silnikiem Rolls Royce Goshawk z powierzchniowym systemem chłodzenia na skrzydłach, który sprawiał duże problemy. Osiągi samolotu nie były lepsze od konkurentów. Maszynę tę w 1935 roku nazwano Spitfire. Konkurs wtedy wygrał i wszedł do produkcji Gloster Gladiator. W lecie 1934 roku rozpoczęto prace nad poprawą osiągów maszyny, maszynie w ten sposób powstałej nadano oznaczenie Typ 300. Postanowiono zastosować nowy silnik PV12, późniejszy Merlin. Podwozie miało być chowane, cieńsze skrzydło o eliptycznym obrysie i kabinę z owiewką oraz pracujące pokrycie. W oparciu o tak poprawiony projekt Ministerstwo Lotnictwa wydało nowe wymagania nr F37/34 i F10/35. Jeszcze w 1935 roku samolot miał mieć powierzchniowy system chłodzenia ale zamieniono go na nowy typ chłodnicy.
Znalezione w Wikipedii. Dodałem to bo pomyślałem że może to kogoś zainteresować jeśli źle zrobiłem to powiedzcie zedytuje post i osunę to.