Strona 1 z 3

Spitfire mkIX

: 2007-07-09, 13:53
autor: Paws
:mrgreen: Przypadkowo :mrgreen: dostałem zestawik spitfire'a IX z Italeri, a jako że mam na warsztacie V (razem z Tempestem) to postanowiłem połaczyć warsztaty-podobna konstrukcja, takie same kolory i malowanie.

Kilka słów o zestawie:
Tragicznej jakości plastik (cienki, kruchy i łamliwy), dziwnie rozdzielone elementy np. przednia część kadłuba jest (nie wiem czemu) przyklejana osobno i składa się z 3 części. Spasowanie elementów nie najlepsze-wiadro szpachli się przyda.
i jeszcze kilka innych "smaczków" które podam w trakcie relacji.

Co na plus:
- Idealne przejście spodnie skrzydło-kadłub-jedyny model spitfire w tej skali który ma to zrobione poprawnie, niestety podobnie jak u Hasegawy brak "garbu" na masce (posiada go jedynie zestaw Kopro/KP/Mastercraft ale ma wypukłe linie podziału co go u mnie całkowicie wyklucza).
- ładny fotel, podłoga i tylna płyta pancerna (nie najlepsza tablica zegarów)
- dobrej jakości i dzielona na 3 części owiewka-do dyspozycji 2 wersje :-D
-ładne koła podwozia

Model nie może odstawać od V revella dlatego wymagać będzie daleko idącej waloryzacji.

Co do tej pory:

Burty kadłuba nie posiadają jakichkolwiek imitacji poszycia czy paneli bocznych-normalnie żenua!
Zrobię je samodzielnie. Tak samo zastąpię "fabryczną" tablicę zegarów, fotel i płyty pancerne, słowem całe wnętrze będzie nowe.

Obrazek

Skrzydła sklejone, doklejone końcówki i wszystko przygotowane do obróbki. I tu kolejna "niespodzianka" przygotowana przez producenta: tam gdzie powinny być otwory karabinów znajdujemy dziwne paskowate "wybrzuszenia" -jakiś tzw. projektant chciał w ten sposób imitować czerwone plomby zakładane na k-emy w spitfire'ach. Trza to zeszlifować (na jednym skrzydle już sie ich pozbyłem) i zrobiś otwory
Obrazek

Chłodnice - dorobiłem każdej z nich z przodu i tyłu imitacje "siatki" z blaszek.
Obrazek

Patent włochów na "dziób" samolotu: prosta część którą każdy producent daje razem z kadłubem oni zrobili osobno i podzieli na 3 części..
Obrazek

To na razie tyle.

P.S.

IX będzie w barwach polskiego 317 dywizjonu "Wileńskiego".

Pozdrawiam!

: 2007-07-09, 14:25
autor: Marcin
Cześć Paws ;-)

Kolejny Spit,będę kibicował.ten patent z maską silnika to myślę jest po to aby w razie dorabiania silnika nie trzeba było rozćinać maski.


Pozdro :-)

: 2007-07-11, 22:12
autor: Paws
Wiadro szpachli przygotowane, nerwy uspokojone można się brać za spita italeri :mrgreen:
Na początek coś trzeba było zrobić z pustymi "burtami" kadłuba i wnętrzem:
Obrazek
Obrazek

Okapowanie silnika to tragedia nie dość że płaskie to jeszcze za wąskie, dokleiłem kawałki tworzywa i przeszlifowałem wstępnie "dziada" co by problem usunąć:

Obrazek

Skleiłem płatowiec (jeszcze bez szpachli i szlifu):
Obrazek


Wspólne zdjęcia z V rewella:
Obrazek


Pozdrawiam!

: 2007-07-12, 21:17
autor: CHESTER
No ciekawy model. Chciał bym tak umieć robić kokpity jak Ty :) (podpatruje Twoje relacje z tego względu) Czekam na ciąg dalszy.

: 2007-07-12, 21:34
autor: rYbson
powoli powoli =]

Ciekawy model

: 2007-08-08, 19:48
autor: Paws
Leżał sobie na półce i tak "smutno patrzył" :mrgreen: jak sklejam jakiegoś "lądowca" zostawiając ukochane samoloty..Zlitowałem się i spitfirek dostał statecznik i usterzenie poziome:
Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam!

: 2007-08-09, 09:19
autor: Viper
Fajnie :-) szkoda tylko , że stery i klapy są nie wychylone .

: 2007-08-09, 12:21
autor: SmokHaosu
Nie dało rady wychylić bo nie było na to foto ramek :-(
A tak swoją drogą spit to nie fokker z pierwszej wojny, że jak za wolant ktoś nie trzyma to mu stery muszą opaść.

: 2007-08-09, 18:12
autor: Viper
LOL !!?? i co że niema fotoramek !!?? ( tylko bez dyskusji na temat blaszek prosze ! ) Po pierwsze to nie wolant a drążek ! po drugie to niezawsze pilot wciągał klapy po lądowaniu i ustawiał drążek w pozycji neutralnej . :-)

: 2007-08-10, 01:31
autor: SmokHaosu
A stery to nie klapy, lol :mrgreen:

: 2007-08-10, 09:08
autor: Ostach
Viper pisze:Po pierwsze to nie wolant a drążek !
hmm no w spitach to juz chyba bardziej jest wolant.
Viper, nie obrażając Cie, ale czytając Twoje posty czasem mam wrażenie, że piszesz je na niezłej bani :D

Osobiście mam wrażenie, że ster wysokości raczej mógł swobodnie opadać.
Paws powiedz, jest teraz na nim jakiś podkład? bo jakiś taki matowy jest. No chyba, że źle widzę na moim starym monitorze...

: 2007-08-10, 09:22
autor: Viper
Ostach pisze:
Viper pisze:Po pierwsze to nie wolant a drążek !
hmm no w spitach to juz chyba bardziej jest wolant.
Viper, nie obrażając Cie, ale czytając Twoje posty czasem mam wrażenie, że piszesz je na niezłej bani :D

Osobiście mam wrażenie, że ster wysokości raczej mógł swobodnie opadać.
Paws powiedz, jest teraz na nim jakiś podkład? bo jakiś taki matowy jest. No chyba, że źle widzę na moim starym monitorze...
Wiesz wogóle , jak wygląda wolant :lol:
SmokHaosu pisze:A stery to nie klapy, lol :mrgreen:
a co niewiedziałeś !? a wiesz że jeszcze jest , coś takiego jak lotki :mrgreen:

: 2007-08-10, 09:47
autor: Paws
Ostach pisze:Paws powiedz, jest teraz na nim jakiś podkład? bo jakiś taki matowy jest. No chyba, że źle widzę na moim starym monitorze...
Podkładu nie ma maluję pędzlem więc go nie stosuję..
Cały model jest natomiast bardzo mocno szlifowany (kadłub, skrzydła), może dlatego tworzywo teraz wygląda na bardziej matowe :?:


Pozdrawiam!

: 2007-08-10, 10:09
autor: Ostach
Wiesz wogóle , jak wygląda wolant :lol:
wiem dziecko, wiem :)
W spicie poza tym jest taki problem, że nie da się tego jednoznacznie powiedzieć. był przecież taki okrąg na sterze no i niby nie jest otwarty od góry, ale jednak przypomina klasyczne wolanty z pasażerów.

: 2007-08-10, 12:30
autor: Viper
[center]Używane podczas II wojny światowej brytyjskie myśliwce posiadały drążek sterowy zakończony charakterystyczną obręczą umożliwiającą sterowanie jedną lub dwiema rękami. W samolotach myśliwskich innych państw stosowano drążek sterowy zakończony pojedynczym prostym uchwytem podobnie jak w używanych obecnie maszynach.[/center] [center]W dużych samolotach cywilnych i wojskowych, także tych sterowanych przy pomocy technologii fly by wire nie stosuje się drążków sterowych, ale sterownice w postaci wolantu.[/center] Urywki z wikipedi a tu znajduje sie reszta tematu o drążku sterowym http://pl.wikipedia.org/wiki/Dr%C4%85%C5%BCek_sterowy a tu o wolancie http://pl.wikipedia.org/wiki/Wolant_%28lotnictwo%29