Problem z malowaniem SU 34
Moderatorzy: ModTeam, Sekretarz
Problem z malowaniem SU 34
Witam Wszystkich Serdecznie:D
Jestem początkującym modelarzem i kupiłem sobie ostatnio model Sukhoi SU 34 firmy Italeri 1/72. Nie wiem na jakie kolory go pomalowac....?Może coś zaproponujecie, najlepiej z farb firmy Pactra??
Jestem początkującym modelarzem i kupiłem sobie ostatnio model Sukhoi SU 34 firmy Italeri 1/72. Nie wiem na jakie kolory go pomalowac....?Może coś zaproponujecie, najlepiej z farb firmy Pactra??
-
- Posty: 140
- Rejestracja: 2007-11-12, 19:27
- Lokalizacja: Bolków
-
- Posty: 140
- Rejestracja: 2007-11-12, 19:27
- Lokalizacja: Bolków
Mam ten sam model ale nie sklejony i masz chyba do wyboru dwa sposoby malowania jeden to z PARIS AIR SHOW 1995(wtedy oczywiście rozbił sie ten samolot)
a drugie KUBINKA 1994.
Ja bym wybrał na twoim miejscu PARIS AIR SHOW(ten co pokazują na okładce pudełka) ale to tylko mój gust nie wiem jak twój.
Pozdrawiam.
a drugie KUBINKA 1994.
Ja bym wybrał na twoim miejscu PARIS AIR SHOW(ten co pokazują na okładce pudełka) ale to tylko mój gust nie wiem jak twój.
Pozdrawiam.
no ja popatrzyłem w google i znalazłem takie coś:Masserati pisze:a pokazach w Paryżu rozbił się SU-34to ty lepiej sprawdzi w wikipedi albo w Google
http://www.youtube.com/watch?v=FKXmMx-cknE
A po czym poznajecie czy to Su-34/Su-35/Su-30 ?
Su-27/30/33/35/37 zasadniczo nie rozróżniam
Szczególnie że Rosjanie sami sieją zament często dając to samo oznaczenie różnym modyfikacjom rodziny Su-27 i odwrotnie, ten sam samolot po zmianie np awioniki (z zewnątrz niewidoczne) dostaje nowy symbol. Przez pewien czas Su-30/33/35/37 miały dodatkowe powierzchnie sterowe na wysokości kabiny, teraz od tego odeszli stosując dalej oznaczenie Su-35. W każdym razie u mnie zawsze lądują na HDD w jednym katalogu o nazwie Su-27 
Jednak Su-32/34 wyglądają całkiem inaczej przez charakterystyczny układ kabiny, mianowicie fotele pilotów umieszczone są obok siebie (kabina umożliwie wstanie, wyprostowanie się i pójście do toalety
).


Jednak Su-32/34 wyglądają całkiem inaczej przez charakterystyczny układ kabiny, mianowicie fotele pilotów umieszczone są obok siebie (kabina umożliwie wstanie, wyprostowanie się i pójście do toalety

Począwszy od Su-27 wszystkie dalsze Suchoje sa mniejszą lub większą modyfikacją podstawowego samolotu. Su-30 na przykład jest dokładnie tym samym samolotem co Su-27, tyle że z poprawioną awionika dodanym drugim fotelem. Su-32 i Su-34 to dokładnie takie same samoloty, tyle że Su-32 to nazwa eksportowa
, też przerobiony Su-27. Zmiany z tego co pamiętam obejmowały przednią część kadłuba - fotele pilotów obok siebie i takie tam.. Su-27 i Su-33 to tez te same samoloty. Różnica polega na tym że Su-33 może operować z lotniskowców
. Su-37 to znowu inna wersja tego samego samolotu. Tak możnaby w kółko. Oczywiście nie zapominajmy o różnicach w oznaczeniu rosyjskim a natowskim...
Żeby było jeszcze śmieszniej najnowszy Su-47 Berkut tez ma wiele wspólnego z Su-27 (m.in. część dziobowa, wloty, podwozie...).
Także dla nas, zwykłych śmiertelników nie mających dostępu do bebechów samolotu dyskusja "który jest który"poza szczególnymi przypadkami wydaje się całkowicie jałowa
Wszystkie to Flankery i tyle 

Pozdrawiam!!!


Żeby było jeszcze śmieszniej najnowszy Su-47 Berkut tez ma wiele wspólnego z Su-27 (m.in. część dziobowa, wloty, podwozie...).
Także dla nas, zwykłych śmiertelników nie mających dostępu do bebechów samolotu dyskusja "który jest który"poza szczególnymi przypadkami wydaje się całkowicie jałowa


Mógłbys poszerzyć ten wątek? Z tego co czytałem wszystkie Su począwszy od 30 są w układzie kaczki, niezależnie od numerku porządkowegołosiu pisze:Przez pewien czas Su-30/33/35/37 miały dodatkowe powierzchnie sterowe na wysokości kabiny, teraz od tego odeszli stosując dalej oznaczenie Su-35.

Pozdrawiam!!!
Najnowsza oficjalna, przyjęta do seryjnej modyfikacji wersja to Su-35 (spotkałem się w prasie z wpisem "Su-35 nowy") pozbawiona przednich powierzchni sterowych. Poszukaj zdjęć z zeszłorocznego MAKSa, np w październikowym lub listopadowym Lotnictwie.
Poza tym jeśli jesteśmy przy Su-30, to są różne wersje - dla Malezji, Indii, Chin (a nawet kilka róznych wersji dla tych państw) i nie wszystkie mają układ kaczki.
Nie przesadzałbym z tym że 27=30=33=35=37. Zmiany są czasem naprawde dość znaczne, od awioniki, po rozmieszczenie bebechów (wzmocnienia, różne pojemności zbiorników paliwa), różne silniki (sterowanie wektorem ciągu), czasem kształt (powierzchnia skrzydeł i stateczników) i pare innych. To tak jak by mówić że F-16A to to samo co nasze blok 50/52+
Su-34 to samolot uderzeniowy, zmian jest jeszcze więcej.
Poza tym jeśli jesteśmy przy Su-30, to są różne wersje - dla Malezji, Indii, Chin (a nawet kilka róznych wersji dla tych państw) i nie wszystkie mają układ kaczki.
Nie przesadzałbym z tym że 27=30=33=35=37. Zmiany są czasem naprawde dość znaczne, od awioniki, po rozmieszczenie bebechów (wzmocnienia, różne pojemności zbiorników paliwa), różne silniki (sterowanie wektorem ciągu), czasem kształt (powierzchnia skrzydeł i stateczników) i pare innych. To tak jak by mówić że F-16A to to samo co nasze blok 50/52+

Su-34 to samolot uderzeniowy, zmian jest jeszcze więcej.
Su-30MKI - Su-35 to o ile pamiętam handlowa nazwa stosowana na pokazach i targach.
http://www.youtube.com/watch?v=Yh-kuztsE1s
http://www.youtube.com/watch?v=Yh-kuztsE1s