Hictoria tej konstrukcji siega roku 1938. Marynarka Wojenna USA zgłosiła wtedy zapotrzebowanie na samolot który w przyszłości miał zastąpić Buffalo i Wildcata. Samolot ten miał posiadać najpotężniejszy ówczesny silnik lotniczy - Pratt & Whitney XR-2800 Double Wasp. Zamontowanie tego silnika, a co za tym szło, dużego śmigła o średnicy 4,06 m, wymagałoby stosunkowo długiego wysuwanego podwozia, podatnego na uszkodzenia podczas lądowań. Projektanci postanowili więc zmienić profil skrzydła na łamany - charakterystyczny później dla Corsaira, z niższymi punktami mocowania podwozia. Dzięki temu pilot zyskał dodatkowo lepszą widoczność. Skrzydła były składane. Prototyp we wrześniu 1940 roku uzyskał fenomenalną wówczas prędkość 625km/h. W lutym 1941 roku rozpoczęły się oficjalne testy prototypu w lotnictwie marynarki, a 30 czerwca zamówiono pierwszą serię 584 maszyn F4U-1. Wtedy też samolot otrzymał oficjalną nazwę Corsair. Pierwszy egzemplarz seryjny trafił do US Navy 31 lipca 1942r. Usterki jakie wykryto w pierwszych modelach (początkowo zabroniono im nawet lądowania na lotniskowcach) spowodowały, że podstawowym myśliwcem stał się nie Corsair, a Hellcat. Najpierw walory nowego myśliwca docenili Brytyjczycy, ale już od połowy 1943r także u Amerykanów stał się najważniejszym myśliwcem w wojnie na Pacyfiku.
Podczas walk w Europie,dywizjony brytyjskie wyposażone w Corsairy uczestniczyły w atakach na pancernik Tirpitz w Norwegii.
Samoloty te brały też udział w wojnie w Korei, a ostatni egzemplarz opuścił hale fabryczne w 1953r.
Dane techniczne F4U-1A
Napęd: osiemnasto cylindrowy silnik gwiazdowy PWR-2800-18W o mocy 2450KM
Długość:................10,27m
Rozpiętość:...........12,49m
Wysokość:............4,60m
Masa całkowita:....6660 kg
Prędkość max:......718 km/h
Pułap:...................12649m
Zasięg:.................2510km(z dodatkowymi zbiornikami)
Uzbrojenie: 6km kal. 12,7mm bomby o wagomiarze do 900kg, 8 niekierowanych posisków rakietowych.



Zapraszam do wklejania galerii lub linków relacji tego samolotu.
Pozdrawiam