
Zagadki dotyczące II Wojny Światowej
Moderatorzy: ModTeam, Sekretarz
-
- Posty: 380
- Rejestracja: 2006-12-03, 00:15
- Lokalizacja: OPOLE
-
- Posty: 380
- Rejestracja: 2006-12-03, 00:15
- Lokalizacja: OPOLE
Jakiego Asa LUFTWAFFE mam na myśli przytaczając ten opis...
.....był mistrzem walki z zaskoczenia i zasadzki. Twierdził, iż 80% zestrzelonych przez niego pilotów nie zdawało sobie nawet sprawy "co ich zestrzeliło". Preferował "szybką walkę", okazjonalnie schodził lotem nurkowym lub koszącym nad formację nieprzyjaciela wyrabiając sobie tym samym przewagę, którą dawało mu zamieszanie, jakie powstawało po wykonaniu takiego manewru. Polegał na mocy silnika i ciężkim uzbrojeniu swojego Messerschmitta Bf-109, którym zbliżał się na niewielką odległość do maszyny przeciwnika i otwierał ogień krótką serią z wszystkich karabinów maszynowych i działek. Jeśli sytuacja była niebezpieczna, odrywał się od przeciwnika i zadowalał się pojedynczymi zestrzeleniami. Jego ostrożna taktyka walki była opisywana przez niego samego jako "Zobacz-Podejmij decyzję-Atakuj-Zrób przerwę na kawę", co oznaczało: obserwuj przeciwnika, wybierz sposób ataku, wykonaj atak i oddal się aby ocenić sytuację.
Mała podpowiedź... Pilot ten stacjonował w 1945 roku w ŁAMBINOWICACH (woj. opolskie)
.....był mistrzem walki z zaskoczenia i zasadzki. Twierdził, iż 80% zestrzelonych przez niego pilotów nie zdawało sobie nawet sprawy "co ich zestrzeliło". Preferował "szybką walkę", okazjonalnie schodził lotem nurkowym lub koszącym nad formację nieprzyjaciela wyrabiając sobie tym samym przewagę, którą dawało mu zamieszanie, jakie powstawało po wykonaniu takiego manewru. Polegał na mocy silnika i ciężkim uzbrojeniu swojego Messerschmitta Bf-109, którym zbliżał się na niewielką odległość do maszyny przeciwnika i otwierał ogień krótką serią z wszystkich karabinów maszynowych i działek. Jeśli sytuacja była niebezpieczna, odrywał się od przeciwnika i zadowalał się pojedynczymi zestrzeleniami. Jego ostrożna taktyka walki była opisywana przez niego samego jako "Zobacz-Podejmij decyzję-Atakuj-Zrób przerwę na kawę", co oznaczało: obserwuj przeciwnika, wybierz sposób ataku, wykonaj atak i oddal się aby ocenić sytuację.
Mała podpowiedź... Pilot ten stacjonował w 1945 roku w ŁAMBINOWICACH (woj. opolskie)
-
- Posty: 380
- Rejestracja: 2006-12-03, 00:15
- Lokalizacja: OPOLE
Hmmm... zejdźmy może na ziemię
W 1942 Hitler złożył zamówienie na "lądowy pancernik". Projektem zajał się Ferdynand Porsche w efekcie czego powstały dwa prototypy. Maszyna była w owym czasie kompletną głupotą z racji przewagi aliantów w powietrzu i niemożności przekroczenia żadnego mostu (przeciętny udźwig europejskich mostów wynosił 40t, czołg "delikatnie" mówiąc przekraczał tą wagę...). Po wojnie stwierdzono ze był to przejaw kompleksów dowództwa III Rzeszy. W maju 1943 zaprezentowano Hitlerowi prototyp, uzbrojony w dwie armaty, 128mm i sprzężoną z nią 75mm. Hitler stwierdził że 128mm wygląda jak "dziecięta zabawka" na tej skali pojeździe i rozkazał zmiane głownego uzbrojenia na armatę 150mm. Czołg oczywiście nigdy nie wszedł do produkcji seryjnej, powstały jedynie dwa prototypy a do dzis dotrwał jeden z nich, złozony zresztą z części obu
. Znajduje sie w muzeum w Rosji...
Pytanie oczywiście brzmi, o jaki pojazd chodzi?


Pytanie oczywiście brzmi, o jaki pojazd chodzi?
-
- Posty: 380
- Rejestracja: 2006-12-03, 00:15
- Lokalizacja: OPOLE
Zgadza sie Piterski. Chodzi o "Mausa". Co do tej obrony Berlina obaj macie racje i obaj jesteście w bledzie
Juz wyjasniam: powstały dwa prototypy: jeden z atrapą wieży, drugi w pełni uzbrojony. Pierwszy, V1 został zdobyty przez sowietów, drugi, V2 został wysłany do Berlina ale zepsuł się po drodze
Załoga wysadziła go w powietrze by nie dostał się w ręce aliantów.
Piterski, dawaj zagadkę


Piterski, dawaj zagadkę
