Ulotnić Gacka

Swobodnie latające, na uwięzi...

Moderatorzy: ModTeam, Sekretarz

Wiadomość
Autor
RomanC
Posty: 14
Rejestracja: 2012-03-19, 21:41
Lokalizacja: Jasło

Ulotnić Gacka

#1 Post autor: RomanC » 2012-04-12, 21:51

Witam Wszystkich.
Na wstępie muszę zaznaczyć że jestem początkującym miłośnikiem modelarstwa lotniczego RC. Do tej pory udało mi się zbudować dwa latające modele. http://www.youtube.com/watch?v=y-vNa7GI ... lfNSXXoS8= , http://www.youtube.com/watch?v=OzMLTHuu ... ure=relmfu Dlatego tez będę wdzięczny za wszelkie porady przy budowie tego projektu.
Dzięki uprzejmości p. Jarosława R. (Ostoja), otrzymałem oryginalne plany samolotu amatorskiego Gacek. Na ich podstawie chciałbym zrobić latający model tego statku powietrznego.
Jak na razie gromadzę potrzebne materiały i wyposażenie modelu.
Model będzie zbudowany głównie z depronu, czyli podkładów pod podłogi panelowe, oraz styropianu, sosny i balsy.
Do napędu zamierzam wykorzystać silnik EMax 2822, pakiet LiPo 3s 1800 mAH, regulator ESC 30A. Sterowanie to 4 serwa Tower Pro 9g i prosta aparaturka Radiolink T4U.
Model będzie wykonany w skali 1/5, czyli będzie miał rozpiętość minimalnie pow. 1 m.
Przepraszam za tak ogólne rozpoczęcie relacji (bez zdjęć itd), ale to mnie zmobilizuje do szybszego działania w temacie. Relatywnie szybszego, gdyż brak czasu będzie ograniczał postępy budowy.

Awatar użytkownika
daniello
Posty: 186
Rejestracja: 2008-12-22, 18:25
Lokalizacja: Mysłowice

Re: Ulotnić Gacka

#2 Post autor: daniello » 2012-04-13, 21:55

RomanC pisze: Model będzie zbudowany głównie z depronu, czyli podkładów pod podłogi panelowe
Wbrew pozorom depron to nie to samo co podkłady pod panele.

natomiast co do modelu- moja uwaga, a właściwie przypomnienie to fakt, iż budując makietę nie stosujemy w modelu profilu skrzydła oryginału, lecz profile modelarskie. Piszę, bo wiem że często modelarze potrafią o tym zapomnieć.

RomanC
Posty: 14
Rejestracja: 2012-03-19, 21:41
Lokalizacja: Jasło