Pierwszy model samolotu
Moderatorzy: ModTeam, Sekretarz
Pierwszy model samolotu
Witam wszystkich Forumowiczów!
Noszę się z zamiarem zbudowania pierwszego modelu samolotu. Chciałbym, żeby był to samolot dość prostej konstrukcji, jako, że nie mam doświadczenia w modelarstwie. Na razie rozpatruje logicznie wszystkie problemy, aby mieć pewność co do ich rozwiązania przed rozpoczęciem budowy. Model na którym mam zamiar się wzorować wygląda mniej więcej, jak ten zamieszczony na aukcji: http://allegro.pl/item507557456_akrobat_goldi.html .
Z tą różnicą, że wolałbym by był to górnopłat, ale to sprawa do omówienia później.
Teraz moje pytania:
1.) Czy osoba nie konstruująca wcześniej modeli będzie w stanie wykonać takiż model? Miałem zamiar użyć do tego odpowiedniej grubości deseczek balsowych, listewek sosnowych i papieru japońskiego, ale chodzi mi zasadniczo, czy będę w stanie coś takiego zbudować? Oczywiście wiem, że nie zajmie mi to jednego, ani nawet pięciu popołudni..
2.) Aparatura powinna być 4-kanałowa? Wymyśliłem sobie, że potrzeba starować silnikiem, lotkami i starami wysokości oraz kierunku, więc 4 wydaje mi się, powinny wystarczyć.
3.) Czy do modelu podobnego do powyższego, lecz zmniejszonego do rozpiętości około 80-100cm można zastosować silniczek żarowy? Jeśli tak, to jaki? 2,5ccm wystarczy czy potrzeba ze 4ccm?
To są pytania wstępne, profil skrzydeł, oraz projekt całego samolotu dam do oceny później, zanim zacznę gromadzić surowce do budowy.
Czekam na rychłą odpowiedź.
Pozdrawiam!
Michał Pawlak
Noszę się z zamiarem zbudowania pierwszego modelu samolotu. Chciałbym, żeby był to samolot dość prostej konstrukcji, jako, że nie mam doświadczenia w modelarstwie. Na razie rozpatruje logicznie wszystkie problemy, aby mieć pewność co do ich rozwiązania przed rozpoczęciem budowy. Model na którym mam zamiar się wzorować wygląda mniej więcej, jak ten zamieszczony na aukcji: http://allegro.pl/item507557456_akrobat_goldi.html .