O CO CHODZI?!

Swobodnie latające, na uwięzi...

Moderatorzy: ModTeam, Sekretarz

Wiadomość
Autor
tom@$
Posty: 4
Rejestracja: 2008-08-30, 16:32
Lokalizacja: Gołańcz

O CO CHODZI?!

#1 Post autor: tom@$ » 2008-08-30, 17:20

za bardzo nie znam sie na RC! ale teraz postanowiłem przyjżeć sie temu bo zawsze robiłem jakieś "duperelki" ale nie zadalnie sterowane.

prosze was o wyjaśnienie wszystkich tych nazw które spotykam czytając o jakiejś aparaturze!
o co w nich chodzi?
np. Mode I czy tam II?
Dlaczego częstotliowść np. 35MHz a nie jeszcze mocniejsza lub słabsza do samolotu?
itp.

i jeszcze:

o co chodzi w tych silnikach spaliowych? chodzi mi o te jakieś typy: żarowy, szczotkowy czy jakieś tam jeszcze inne?

Awatar użytkownika
Grzecho
Posty: 209
Rejestracja: 2006-08-02, 13:35
Lokalizacja: Parczew

#2 Post autor: Grzecho » 2008-08-30, 17:42

Mode 1- gaz po prawej stronie
Mode 2- gaz po lewej stronie

Gaz to kanał, który po np. ruchu w górę zostaje w gorze, nie wraca na środek. Tym kanałem steruje się silnikiem modelu.

Samolot lata na częstotliwości 35 MHz lub 40 MHz. 35MHz jest najbardziej popularna częstotliwością. Jest jeszcze genialna, rewelacyjna częstotliwość 2,4GHz. Osobiście niedługo przerzucam się na tą częstotliwość bo zasięg ma do tego momentu, aż samolot nie będzie w zasiegu wzroku. Mamy u siebie już przetestowana tą częstotliwość, żadnych zakłóceń.

Silniki spalinowe dzielą się na:
-żarowe - latają na paliwie kupowanym w sklepie. Najczęściej mieszanka metanolu, oleju i nitrometanu. Wykorzystuje sie je najczesciej do modeli mniejszych do 1,7m rozpiętości skrzydeł.
-benzynowe - stosowane do modeli powyżej 2m rozpiętości skrzydeł. Paliwo: mieszanka benzyny i oleju.
-samozapłonowe-napisane małą czcionka bo to silniki które były na topie w latach 70,80. Teraz się takich silników nie stosuje.

Silniki elektryczne dzielą się na:
-szczotkowe
-bezszczotkowe

tom@$
Posty: 4
Rejestracja: 2008-08-30, 16:32
Lokalizacja: Gołańcz

#3 Post autor: tom@$ » 2008-08-30, 20:06

teraz to kumam! ;-)
jeszcze jedno:
jaka jest różnica między bezszczotkowym a szczotkowym?

Awatar użytkownika
Grzecho
Posty: 209
Rejestracja: 2006-08-02, 13:35
Lokalizacja: Parczew

#4 Post autor: Grzecho » 2008-08-30, 20:59

Silnik szczotkowy jest cięższy, ma mniejsza sprawność ima wysokie obroty silnika. Wskazane jest użycie przekładni.
Silnik bezszczotkowy (trójfazowy) jest lekki, mocny co za tym idzie droższy.

Obecnie w samolotach rzadko kiedy stosuje się teraz silniki szczotkowe.

Pozdrawiam

tom@$
Posty: 4
Rejestracja: 2008-08-30, 16:32
Lokalizacja: Gołańcz

#5 Post autor: tom@$ » 2008-08-30, 21:33

ok dzięki naprawde jeszcze raz! :-)
dokonałem zakupu pewnego modelu jak go otrzymam to pogadamy (na gg) czy dobry czy nie
pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Modele RC”