Silniczek odrzutowy
Moderatorzy: ModTeam, Sekretarz
Silniczek odrzutowy
Witam, chciałbym zrobić dwa silniczki odrzutowe do mojego przyszłego modelu samolotu pasażerskiego. Mam nadzieję, że znajdzie się ktoś kto powie mi jak zrobić go bezpiecznie i tanio.
Zrobiłem już kiedyś silniczek, ale rozleciał mi się na części. Pojawił się ogień i BUM. Przestał istnieć.
Wiem, że silniczki tego typu osiągają wielkie prędkości, a ja chciałbym zrobić coś takiego, żeby latał z prędkością max. 80 – 100 km/h. Wiem, że potrzebne będą wam jakieś dane, żeby coś mi doradzić, więc tu są przybliżone:
· Model Boeinga 767
· Waga ≈ 5 kg (Bez benzyny. Chciałbym, żeby było tam tyle żeby starczyło na 30 - 60 minut lotu.)
· Długość ≈150 cm
Chciałbym, żeby benzyna była w skrzydłach, tak jak w prawdziwym samolocie.
Pozdrawiam, Marcin92
Zrobiłem już kiedyś silniczek, ale rozleciał mi się na części. Pojawił się ogień i BUM. Przestał istnieć.
Wiem, że silniczki tego typu osiągają wielkie prędkości, a ja chciałbym zrobić coś takiego, żeby latał z prędkością max. 80 – 100 km/h. Wiem, że potrzebne będą wam jakieś dane, żeby coś mi doradzić, więc tu są przybliżone:
· Model Boeinga 767
· Waga ≈ 5 kg (Bez benzyny. Chciałbym, żeby było tam tyle żeby starczyło na 30 - 60 minut lotu.)
· Długość ≈150 cm
Chciałbym, żeby benzyna była w skrzydłach, tak jak w prawdziwym samolocie.
Pozdrawiam, Marcin92
Ja też kiedyś marzyłem
http://jetmodel.webpark.pl
Poczytaj troszkę, myślę że w 30-50 tys zł masz szanse zmieścić się z urządzeniami do budowy :p, a może i jeszcze z materiałami. Chociaż nie wiem.



http://jetmodel.webpark.pl
Poczytaj troszkę, myślę że w 30-50 tys zł masz szanse zmieścić się z urządzeniami do budowy :p, a może i jeszcze z materiałami. Chociaż nie wiem.
nie słuchaj powyższych odp. silnik do twojego boeinga kosztował by ok.1500$ szt.
a waga 5 kg to strasznie dużo... powinien ważyć ok. 1,5-2kg. a wiesz że jak źle zrobisz zawory to paliwo w bakach wybuchnie.
1. robisz walec z metalowej blachy (np. aluminium) (korpus)
2. robisz jeden mały walec (ok. 3/4 długości korpusu) o średnicy 2 zakupionych wcześniej łożysk (nie za duże) (korpus wału)
3.robisz 4-6 małych walców z 2 ujściami na 1/5 średnicy, do każdego dajesz 1 zawór i 1 małą dziurkę (komora spalania)
4.montujesz wszystko w siebie
5. robisz 2 "miseczki" o średnicy korpusu z odpowiednio 4-6 dziurami (wlot/wylot powietrza)
6. w przerwie pomiędzy miseczkami a komorą spalania montujesz przewód paliwowy i kable które w jednym miejscu wychodzi na zewnątrz silnika,
kable podczepiasz do grzałek a przewody paliwowe do zaworów (zasilanie silnika)
7. montujesz wał do korpusu wału w łożyska a na wał nakładasz turbinę z tyłu, i sprężarkę do powietrza(odpowiedni rodzaj turbiny) z przodu(wał)
SILNIK GOTOWY!!!
mam nadzieje że pomogłem
a waga 5 kg to strasznie dużo... powinien ważyć ok. 1,5-2kg. a wiesz że jak źle zrobisz zawory to paliwo w bakach wybuchnie.
1. robisz walec z metalowej blachy (np. aluminium) (korpus)
2. robisz jeden mały walec (ok. 3/4 długości korpusu) o średnicy 2 zakupionych wcześniej łożysk (nie za duże) (korpus wału)
3.robisz 4-6 małych walców z 2 ujściami na 1/5 średnicy, do każdego dajesz 1 zawór i 1 małą dziurkę (komora spalania)
4.montujesz wszystko w siebie
5. robisz 2 "miseczki" o średnicy korpusu z odpowiednio 4-6 dziurami (wlot/wylot powietrza)
6. w przerwie pomiędzy miseczkami a komorą spalania montujesz przewód paliwowy i kable które w jednym miejscu wychodzi na zewnątrz silnika,
kable podczepiasz do grzałek a przewody paliwowe do zaworów (zasilanie silnika)
7. montujesz wał do korpusu wału w łożyska a na wał nakładasz turbinę z tyłu, i sprężarkę do powietrza(odpowiedni rodzaj turbiny) z przodu(wał)
SILNIK GOTOWY!!!
mam nadzieje że pomogłem

Ostatnio zmieniony 2011-12-18, 12:27 przez bedway, łącznie zmieniany 2 razy.