Strona 1 z 3

[Relacja] T34/76 model 1942 GPM 11/2013

: 2013-08-10, 23:09
autor: el_paw
Witam w nowej relacji.
Zgodnie z noworocznym postanowieniem moja broń pancerna ma się w tym roku wzmocnić o trzy czołgi
Sherman ... jest
Tygrys ... jest
czyli teraz czas na T34

Na początku miał to być T34/76 z Modelika, nawet pociąłem szkielet, ale jak poczytałem w necie, że ten model nie trzyma skali to dałem sobie spokój.
Postanowiłem pociąć coś nowego, myśląc, że przy nowym opracowaniu sobie odpocznę. Kilka dni temu zamówiłem "jeszcze ciepły" model z GPM.
Obrazek
Autorem opracowania jest Maciej Herbut.
Skala 1:25.
5 stron rysunków montażowych
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Nie rozumiem idei zamieszczania takich rzutów jak na ostatniej fotografii które są małe i nic nie pokazują :-/
Opis budowy jest raczej szczątkowy:
Obrazek
Model wydany został na 14 kartonowych stronach A4 i dwóch stronach offsetu.
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Do modelu dołączony jest "obowiązkowy zestaw laserowy" ...
Obrazek
... który zawiera 3 strony A4 na 1mm tekturze, poł strony na 0,5mm tekturze i czym jestem pozytywnie zaskoczony arkusik z detalami na kartonie <0,5mm. :mrgreen:
Obrazek
Kilka elementów od razu zabezpieczyłem super glue i lakierem bo już w przesyłce uległy niewielkiemu uszkodzeniu.
Tutaj nasuwa mi się refleksja po co te elementy na offsecie (części kół i gąsienic) skoro dołączają lasery.

Model można wykonać w 3 zimowych wersjach malowania: niemiecki "zdobyczny" z Dywizji SS "Das Reich", rosyjski z napisem "Za Rodinu" który to napis myślałem, że będzie czerwony, a jest brązowy, oraz bez oznaczeń. Ma on przedstawiać maszynę z Zakładu nr 112 "Krasnoje Sromowo" w Gorkim.

Pierwsze koty za płoty szkielet przygotowany do złożenia a tu "zonk"
Obrazek
Laser poszedł za mocno i wyciął zbyt duży otwór w części W1i trzeba było to jakoż załatać, żeby umieścić w nim część W4 :-/ Bardzo dużym przynajmniej dla mnie jest bark w szkielecie otworów i wypustek pozycjonujących. :-( Poniżej kolejny babol - nieźle musiałem się nagimnastykować żeby złożyć szkielet.
Obrazek
W modelu przewidziano "szczątkowe" wnętrze: 2 fotele z przodu, armata w wieży i górna część silnika.
Niestety do jednego fotela brakuje podstawy :-? :-? część nr s3
Obrazek

Oklejanie kadłuba też nie było bezproblemowe. Górny pancerz pasował ok, ale dół musiałem porozcinać i dopiero pasować do szkieletu. Na spodzie "wyszła" 1 milimetrowa szpara, którą zamaskowałem z zapasu koloru.
ObrazekObrazekObrazek

Na razie to tyle. Przepraszam za jakość fotek, ale mój aparat wyjechał z resztą rodziny i zdjęcia robię komórką.

Mam nadzieję, że limit nieprzewidzianych "kfiotków" w tym modelu już się wyczerpał i teraz już będzie tylko miło, łatwo i przyjemnie.


Pozdrawiam

: 2013-08-11, 07:20
autor: OSTOJA
el_paw pisze:Mam nadzieję, że limit nieprzewidzianych "kfiotków" w tym modelu już się wyczerpał i teraz już będzie tylko miło, łatwo i przyjemnie.
Czego Ci życzę, trzymam kciuki i podglądam. :mrgreen:

: 2013-08-11, 12:07
autor: Towarzysz19
Ja również życzę Ci powodzenia przy tej walce.

: 2013-08-11, 15:38
autor: Ming
Fajnie wygląda kamo na tym modelu. Ciekawie by się komponował obok SU-122 Answera. Jeśli w dalszej budowie nie będzie większych niespodzianek (odpukać) to może nawet się skuszę na jego budowę w standardzie :roll:

Powodzenia w budowie ;-)

: 2013-08-11, 22:36
autor: el_paw
Witam
Dzisiejsza budowa rozpoczęła się od wielkiego szukania części.
Obrazek
Z rysunku wydedukowałem, że do montażu błotników potrzebuję części numer 3,5 70 nigdzie też nie mogłem znaleźć części numer 4.
4-ki nie znalazłem! 5-tka chyba jest połączona z 3 chociaż nigdzie tego nie zaznaczono...
ObrazekObrazek
... a 70, którą wziąłem za kolorową część wywiniętego do góry rantu błotnika to coś zupełnie innego.
Obrazek
Wywinięty rant dosyć widoczny musiałem pomalować.

Z góry jakoś to wygląda.
Obrazek
Niestety z dołu okazało się, że element oznaczony jako wewnętrzna strona błotników ...
Obrazek
... pewnie "skurczył się w praniu"

Wykorzystałem cały zapas koloru, niestety zabrakło.
ObrazekObrazek
Resztę pomalowałem i zaglutowałem, żeby usztywnić mam nadzieję, że jak dojdą koła i gąsienice to nie będzie się to rzucało w oczy.

Zapomniałem wczoraj dodać, że niemieckie oznaczenia są dwa belkowy z czarnym środkiem i "pusty" w środku.

Na dziś mi wystarczy tej walki z oporną materią.


Pozdrawiam

: 2013-08-12, 21:59
autor: el_paw
Witam
Budowy ciąg dalszy
ObrazekObrazek
Według kolegi z innego forum tych kwadratowych osłon na spodzie w tej wersji nie było ale ja już je przykleiłem :-( Trudno teraz już nie oderwę!

Dziś powalczyłem z górną osłoną silnika. Silnika, którego imitacja (atrapa) w modelu jest tak toporna, że postanowiłem ją zakleić na stałe. Większych problemów nie było - poza tym, że nie mogłem odnaleźć części nr 24, ale pewnie jest jakoś połączona z 25-tką, ale jak nie wiem.

Natomiast pozytywnie jestem zaskoczony laserowo ciętymi siatkami w osłonie silnika. Sklejały się bezproblemowo.
Na zdjęciach poniżej "sucha" przymiarka
ObrazekObrazekObrazek

Pozdrawiam

: 2013-08-13, 09:36
autor: OSTOJA
Dziwne malowanie. Czy to ma być wersja zimowa. :roll: :?: :?: :?:

: 2013-08-13, 11:35
autor: Ming
OSTOJA pisze:Dziwne malowanie. Czy to ma być wersja zimowa.
Czołg jest w standardowym zielonym kamo tyle, że upiększony wapnem przez załogę (taki kamuflaż sezonowy) ;-)

: 2013-08-13, 21:55
autor: el_paw
Witam

Oto dzisiejsze postępy:
ObrazekObrazekObrazek

Problemów nie było co prawda jednej części znów nie mogłem odnaleźć ani w instrukcji ani w częściach ale już do tego się przyzwyczaiłem.

Pozdrawiam

: 2013-08-17, 20:33
autor: el_paw
Witam
Kolega z innego forum pokazał mi link do tej rosyjskiej relacji.
http://wmc.kvaksiuk.com/viewtopic.php?f ... 1badc57dbc
Po bliższym przyjrzeniu się obydwu modelom stwierdziłem, że mój jest niekompletny.
Brakuje wewnętrznej oklejki wieży i jej części szkieletu.
ObrazekObrazek
Tamten model wz. 1940 ma też w laserkach bandaże kół, a cena obydwu jest taka sama
Obrazek

Teraz postępy przy moim teciaku:
Dopancerzyłem przednią płytę
ObrazekObrazek
Z otwartym włazem:
ObrazekObrazek
Zgodnie z numeracją modelu dotarłem do części nr 54, której nie wiem gdzie przykleić.
Czekając na olśnienie zabrałem się za zawieszenie
ObrazekObrazek
Pierwsza para kół:
Obrazek

Pozdrawiam

: 2013-09-26, 13:15
autor: el_paw
Witam
J23 znowu nadaje :mrgreen:
Trochę sobie utrudniłem życie, bo powycinałem otworki w bandażach kół.
Kółka na razie prowizorycznie przymocowane:
ObrazekObrazekObrazek
Od frontu jest jako tako, schody zaczynają się od wewnętrznej strony kół
Obrazek
Części nr 159 od strony kadłuba powinny być jednolite.

Pozdrawiam

: 2013-10-12, 21:27
autor: el_paw
Witam
Udało mi się skleić koła
ObrazekObrazek
ObrazekObrazek
Wewnętrzne oklejki były o 2 mm za krótkie, niepotrzebnie użyłem też laserowych szkieletów kół bo wtedy te oklejki są za wąskie.

Kolejny etap budowy to gąsienice.
Rysunek montażowy
Obrazek
Konfrontacja z częściami...
Obrazek
... wypada jakoś dziwnie. Wydaje mi się, że to element z tzw. waflem powinien mieć ząb, a patrząc na rysunki i części jest na odwrót. Doradźcie coś bo jestem laikiem w tej kwestii.

Obrazek
Czy to powinny być te gąsienice zaznaczone strzałkami?

Pozdrawiam

: 2013-10-14, 17:53
autor: piter16
Z tego co pokazuje wujaszek Googlowski, to ogniwo o większej liczbie &#8222;przelotek&#8221; (nie wiem jak to inaczej nazwać) powinno mieć kła, a co za tym idzie rysunek w wycinance jest ok. Natomiast nadruk na ogniwach jest pomylony, jest odwrotnie.
Nie byłoby problemu jakbyś pomalował gąski, wtedy mógłbyś spokojnie dać zęby na właściwych ogniwach.

: 2013-10-14, 20:30
autor: el_paw
Nie mam innego wyjścia, albo malowanie, albo zakup laserów :evil: Miał to być łatwy, lekki i przyjemny model odpoczynkowy :-x :evil:

: 2013-10-14, 20:42
autor: Ming
el_paw pisze: Miał to być łatwy, lekki i przyjemny model odpoczynkowy
Skądś to znam :roll: Mój Crusader chyba miał być odpoczynkowy a ostatnio jakoś straciłem wenę :roll:

Teraz widzę, że projekt tego T-34 jest naprawdę trudny. Co do gąsek polecam laserki i życzę wytrwałości ;-)