[Relacja] Das Boot U-141 typ. IID GPM 31/2012
: 2013-01-12, 18:52
Witam…
Po sporej przerwie pora rozpocząć kolejną relację wybór modelu jak dla mnie był oczywisty - U-boot Typu IID U141 w skali 1:100 wydawnictwa GPM wydanie z roku 2012 nr.31 tzw. świeżynka. Długość modelu to 44cm opracowanie modelu 3D przez Pana Waldemara Góralskiego oraz firmę GPM. Model będę wykonywał w standardzie, bez piankowania, malowania tylko delikatny retusz itp…
Kilka zdjęć samej wycinanki:


Elementy wycięte laserowo…

Krótki opis:
Stocznia: Deutsche Werke AG, Kiel-Gaarden
Nr zamówienia: 270
Zamówienie: 25.09.1939
Położenie stępki: 12.12.1939
Wodowanie: 27.07.1940
Wcielenie do służby: 21.08.1940
Nr pocztowy: M 18 009
Przebieg służby:
21.08.1940 - 23.10.1940 - 1 Flotylla U-bootów, Kiel (szkolenie załogi)
01.05.1941 - 30.09.1941 - 3 Flotylla U-bootów, La Pallice (okręt bojowy)
01.10.1941 - 01.03.1945 - 21 Flotylla U-bootów, Pillau (okręt bojowy)
01.03.1945 - 02.05.1945 - 31 Flotylla U-bootów, Hamburg
02.05.1945 - Zatopiony przez własną załogę w bazie w Wilhelmshaven w ramach operacji Regenbogen.
Dowódcy:
21.08.1940 - 30.03.1941 - OL Heinz-Otto Schultze (KR)
31.03.1941 - 29.11.1941 - OL Philipp Schüler
30.11.1941 - 15.06.1942 - OL Jürgen Krüger
16.06.1942 - 15.02.1943 - OL Günther Möller
16.02.1943 - 28.07.1943 - OL Dietrich Rauch
29.07.1943 - 06.11.1944 - OL Bernhard Luttmann
07.11.1944 - 02.05.1945 - OL Heinrich-Dietrich Hoffmann
Odbyte patrole bojowe: 4
Zatopione/uszkodzone statki handlowe: 4 (6.801 ton)/1 (5.133 ton)
Zatopione/uszkodzone okręty wojenne: 0/0
28 stycznia 1945 roku U 141 wraz z innymi okrętami 21 i 22 Flotylli został przebazowany do bazy w Kiel a następnie do bremeńskiej stoczni Vulkan Vegesak Werft skąd ostatecznie udał się do bazy w Wilhelmshaven. W dniu 2 maja 1945 roku U 141 został zatopiony w śluzie Readera w bazie w Wilhelmshaven przez własną załogę w ramach operacji Regenbogen. Po wojnie wrak okrętu został wydobyty i pocięty na złom.
Godło – insygnia…
Kilka sylwetek ukazujących, U141 typu IID, które udało mi się znaleźć, …Jeśli posiadacie inne zdjęcia U141 to zapraszam do zamieszczania na pewno będą pomocne w dalszej pracy…

Kilka zdjęć oraz krótki opis z wykonanych prac.
Przed rozpoczęciem budowy zapoznałem się z rysunkami poglądowymi skromnym opisem oraz zrobiłem ksero wręg, które niestety są tylko w formie laserów (wielki żal do wydawcy), burt i pokładów w celach pomiarowych, które będą pomocne w dalszej części budowy. Następnie całą wycinankę z obu stron zaimpregnowałem Caponem, delikatnie rozcieńczonym…
Elementy szkieletu wycięte z załączonych laserów…Niestety tutaj autor zapomniał, że niektóre elementy takie jak P12P i L oraz P11L i P przykleja się z obu stron do elementu, P1A i B a nie tylko z jednej. Z jednej strony ładne linie widać gdzie poprzyklejać te małe drobiazgi, które widzicie na zdjęciach zaś z drugiej strony hehe… maluj sobie chłopie sam linie i na zasadzie może wyjdzie może nie przyklej,…Kto ma ten model niech sobie sprawdzi…
Cały szkielet został za pomocą kleju cjanoakrylowego delikatnie załapany. Wręgi po obrysie wzmocniłem klejem cjanoakrylowym….

Aby nie było tak różowo i nam modelarzom utrudnić pracę to podczas przymierzania pokładu element P2A i P2B (elementy laserowe) do elementów 17A,B (pokład wycinany laserowo) oraz 15A,B od strony dzioby jak i rufy ukazał się karygodny błąd sami zobaczcie szkoda słów, co to będzie dalej….

To może tyle jak na początek…
Pozdrawiam…
Po sporej przerwie pora rozpocząć kolejną relację wybór modelu jak dla mnie był oczywisty - U-boot Typu IID U141 w skali 1:100 wydawnictwa GPM wydanie z roku 2012 nr.31 tzw. świeżynka. Długość modelu to 44cm opracowanie modelu 3D przez Pana Waldemara Góralskiego oraz firmę GPM. Model będę wykonywał w standardzie, bez piankowania, malowania tylko delikatny retusz itp…
Kilka zdjęć samej wycinanki:





Elementy wycięte laserowo…




Krótki opis:
Stocznia: Deutsche Werke AG, Kiel-Gaarden
Nr zamówienia: 270
Zamówienie: 25.09.1939
Położenie stępki: 12.12.1939
Wodowanie: 27.07.1940
Wcielenie do służby: 21.08.1940
Nr pocztowy: M 18 009
Przebieg służby:
21.08.1940 - 23.10.1940 - 1 Flotylla U-bootów, Kiel (szkolenie załogi)
01.05.1941 - 30.09.1941 - 3 Flotylla U-bootów, La Pallice (okręt bojowy)
01.10.1941 - 01.03.1945 - 21 Flotylla U-bootów, Pillau (okręt bojowy)
01.03.1945 - 02.05.1945 - 31 Flotylla U-bootów, Hamburg
02.05.1945 - Zatopiony przez własną załogę w bazie w Wilhelmshaven w ramach operacji Regenbogen.
Dowódcy:
21.08.1940 - 30.03.1941 - OL Heinz-Otto Schultze (KR)
31.03.1941 - 29.11.1941 - OL Philipp Schüler
30.11.1941 - 15.06.1942 - OL Jürgen Krüger
16.06.1942 - 15.02.1943 - OL Günther Möller
16.02.1943 - 28.07.1943 - OL Dietrich Rauch
29.07.1943 - 06.11.1944 - OL Bernhard Luttmann
07.11.1944 - 02.05.1945 - OL Heinrich-Dietrich Hoffmann
Odbyte patrole bojowe: 4
Zatopione/uszkodzone statki handlowe: 4 (6.801 ton)/1 (5.133 ton)
Zatopione/uszkodzone okręty wojenne: 0/0
28 stycznia 1945 roku U 141 wraz z innymi okrętami 21 i 22 Flotylli został przebazowany do bazy w Kiel a następnie do bremeńskiej stoczni Vulkan Vegesak Werft skąd ostatecznie udał się do bazy w Wilhelmshaven. W dniu 2 maja 1945 roku U 141 został zatopiony w śluzie Readera w bazie w Wilhelmshaven przez własną załogę w ramach operacji Regenbogen. Po wojnie wrak okrętu został wydobyty i pocięty na złom.
Godło – insygnia…


Kilka sylwetek ukazujących, U141 typu IID, które udało mi się znaleźć, …Jeśli posiadacie inne zdjęcia U141 to zapraszam do zamieszczania na pewno będą pomocne w dalszej pracy…



Kilka zdjęć oraz krótki opis z wykonanych prac.
Przed rozpoczęciem budowy zapoznałem się z rysunkami poglądowymi skromnym opisem oraz zrobiłem ksero wręg, które niestety są tylko w formie laserów (wielki żal do wydawcy), burt i pokładów w celach pomiarowych, które będą pomocne w dalszej części budowy. Następnie całą wycinankę z obu stron zaimpregnowałem Caponem, delikatnie rozcieńczonym…
Elementy szkieletu wycięte z załączonych laserów…Niestety tutaj autor zapomniał, że niektóre elementy takie jak P12P i L oraz P11L i P przykleja się z obu stron do elementu, P1A i B a nie tylko z jednej. Z jednej strony ładne linie widać gdzie poprzyklejać te małe drobiazgi, które widzicie na zdjęciach zaś z drugiej strony hehe… maluj sobie chłopie sam linie i na zasadzie może wyjdzie może nie przyklej,…Kto ma ten model niech sobie sprawdzi…






Cały szkielet został za pomocą kleju cjanoakrylowego delikatnie załapany. Wręgi po obrysie wzmocniłem klejem cjanoakrylowym….







Aby nie było tak różowo i nam modelarzom utrudnić pracę to podczas przymierzania pokładu element P2A i P2B (elementy laserowe) do elementów 17A,B (pokład wycinany laserowo) oraz 15A,B od strony dzioby jak i rufy ukazał się karygodny błąd sami zobaczcie szkoda słów, co to będzie dalej….





To może tyle jak na początek…
Pozdrawiam…