[G] Volvo 240 1:25 Księgarnia "Nike"

Sklejamy karton i papier... - Modelarstwo kartonowe

Moderatorzy: ModTeam, Sekretarz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Ceva
Posty: 733
Rejestracja: 2007-04-27, 21:23
Lokalizacja: Sierpc

[G] Volvo 240 1:25 Księgarnia "Nike"

#1 Post autor: Ceva » 2012-10-17, 13:27

Z racji tego, że udało mi się skleić Obrazek od początku do końca drugi model autorstwa Łukasza Fuczka chciałbym zaprosić Was do obejrzenia galerii tego modelu. Jest to model samochodu osobowego Volvo 240 wydany w skali 1:25 przez wydawnictwo Księgarnia "Nike". Z wycinanki można wykonać model tego samochodu z lat 1986-93 w teoretycznie kilku wersjach wyposażeniowych. Dlaczego teoretycznie? Ano dlatego że do wielu wersji brakuje kompletu charakterystycznych elementów np. do wersji angielskiej brakuje maski silnika z naniesionymi miejscami mocowania ramion wycieraczek które są umieszczone w innym miejscu niż w wersji kontynentalnej. Tego typu "drobiazgów" jest jeszcze sporo. Kolejnym z nich jest umieszczenie wielu rodzajów felg w rozmiarach od 14' do 16' w różnych szerokościach, a tylko jednego rozmiaru opon 180/70R14. Sklejając model trzeba być cały czas czujnym i przewidywać co należy poprawić. Jednym z ważniejszych błędów który przeoczony zemści się w dalszym etapie budowy jest błędne zaznaczenie podklejenia podłogi cz.1 tekturą 1mm zamiast 0,5 mm. Kolejnymi są za wysoki tunel na podłodze przeszkadzający w umieszczeniu konsoli centralnej i błędne umieszczenie otworu na oś przednią w cz. 1gP. Gumowe dywaniki można położyć na podłodze tylko po obcięciu ich fragmentów. Wzajemnego dopasowania wymagają elementy nadwozia. Pokrywa bagażnika jest za szeroka o dwie grubości kartonu względem tylnego pasa. Moje błędne próby poprawy tego elementu są widoczne, ale na powrót było za późno. Poszerzyłem pas tylny zamiast zwęzić pokrywę bagażnika przez co później nie pasował mi zderzak. Za szerokie są również górne krawędzie ram szyb tylnej i przedniej względem odpowiednich krawędzi dachu. Z pasem przednim też nieco było kombinacji. Itp, itd... długo wymieniać. Możliwe, że dla kogoś takie niedokładności są to mało znaczące drobiazgi, dla mnie niestety nie.
Model starałem się upodobnić do prawdziwego egzemplarza jaki jest w posiadaniu mojego kolegi. Nie starałem się osiągnąć efekt jaki uzyskał Kudłaty998 z kombiakem bo jakbym wszedł w szczegóły to pewnie do końca roku bym nie skończył. Kolega posiada Volvo 244 z 1982 roku więc siłą rzeczy nie byłe w stanie z elementów wycinanki wykonać w standardzie modelu dokładnie tego auta. Model ma prawie takie samo wyposażenie wnętrza, kolor tapicerki, wzór felg i mniej więcej kolor który w oryginale jest jaśniejszy i w metaliku. Samochodem tym jechałem kiedyś do ślubu. Zdjęcia z oryginałem dołączę w momencie przekazania modelu koledze. Ma to być "łapówka" na przyśpieszenie obróbki blacharsko-lakierniczej mojego Polskiego Fiata 125p.
Tak więc koniec gadania i zapraszam do galerii. Zdjęcia są bezlitosne w ukazywaniu błędów i to nie tylko moich...

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Podziękowania dla autora modelu za egzemplarz wycinanki z którego powstał powyższy model.

Awatar użytkownika
Abdomen
Posty: 421
Rejestracja: 2007-05-16, 11:06
Lokalizacja: Brzeziny k/Łodzi

#2 Post autor: Abdomen » 2012-10-18, 10:10

Samochodzik wyszedł świetnie, ja tam żadnych niedoskonałości nie widzę.

Co do samego samochodu to chyba jeden z ostatnich modeli "prawdziwego" Volvo. Mogłem mieć takiego w posiadaniu, niestety zanim zebrałem pieniądze ktoś mnie uprzedził.

Proszę więcej takich :-) .

Awatar użytkownika
Ceva
Posty: 733
Rejestracja: 2007-04-27, 21:23
Lokalizacja: Sierpc

#3 Post autor: Ceva » 2012-10-18, 15:49

Abdomen, dziękuję za opinię o modelu i w ramach suplementu do galerii wstawiam dwa zdjęcia z oryginałem.

Obrazek Obrazek

Ostatnie prawdziwe Volvo to chyba 900 czyli kanty i tylny napęd, później to już szkoda gadać...

Awatar użytkownika
Abdomen
Posty: 421
Rejestracja: 2007-05-16, 11:06
Lokalizacja: Brzeziny k/Łodzi

#4 Post autor: Abdomen » 2012-10-18, 18:30

Oryginał który pokazałeś na zdjęciach był wyprodukowany najpóźniej w 1983 roku. Po 83 zrezygnowano z ostatniej cyfry oznaczającej liczbę drzwi np. Volvo 244 to 4-drzwiowa limuzyna, ale jakby nie było jest to Volvo serii 200.

Co do ostatniego prawdziwego Volvo to tak jak napisałeś była to seria 900 a dokładnie modele 940 - 960.

Posiadałem auto tej marki, był to model 440, i niestety co później się dowiedziałem było to Volvo tylko z nazwy, Była to mieszanina szweda z francuzem, buda Volvo, reszta Renault. Pierwszy model tej marki który został pozbawiony tylnego napędu. Poprzednik 340, następca V40.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Ceva
Posty: 733
Rejestracja: 2007-04-27, 21:23
Lokalizacja: Sierpc

#5 Post autor: Ceva » 2012-10-18, 18:42

Abdomen pisze:
Abdomen pisze:Oryginał który pokazałeś na zdjęciach był wyprodukowany najpóźniej w 1983 roku. Po 83 zrezygnowano z ostatniej cyfry oznaczającej liczbę drzwi np. Volvo 244 to 4-drzwiowa limuzyna, ale jakby nie było jest to Volvo serii 200.
Rok produkcji tego egzemplarza to 1982, ale posiada z różnych względów parę drobiazgów z młodszych roczników.
Abdomen pisze:Co do ostatniego prawdziwego Volvo to tak jak napisałeś była to seria 900 a dokładnie modele 940 - 960.
Tak na ścisłość to ostatnimi modelami serii 900 były S90 i V90.

Ja osobiście choruję na 780 ale w ostateczności zadowoliłbym się S90. 8-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Karton i Papier”