Strona 1 z 2
F6F-3 Hellcat (KA 3,4/2000) [sklejmy.com - młodzież]
: 2007-01-30, 18:07
autor: Zuras
Witam!
Chce zgłosić dokonkursu wyżej wymieniony model.
Odrazu uprzedzam że nie mam dostępu do aparatu fotograficznego i jedyne zdjęcia jakie moge zrobić to kamerka internetową w rozdzielczości 640x400. (Prosze o wyrozumiałość - mimo wszystko będę się starać uchwycić jak najwięcej szczegółów)
START: 30 stycznia 2007r.
Zdjęcie z okładki (ze strony):
Pierwsze zdjęcie już niedługo.
Pozdrawiam.
: 2007-01-30, 18:14
autor: el_paw
Witaj
Ubiegłeś mnie z tym samolotem. Będę tu zaglądał bo mam go w planach więc może co nieco podpatrze, żeby się nie wyłożyć przy sklejaniu swojej sztuki. Nie wiem czy wiesz ale w modelu błędnie wydrukowana jest jedna część i errata byłą w aircobrze.
Powodzenia
Pozdrawiam el_paw
: 2007-01-30, 20:30
autor: Zuras
Nie widze powodu dla którego nie moglibyśmy oboje sklejać tego samego modelu... a wręcz przeciwnie lubię rywalizację... :). Mógłbyś mi podpowiedzieć o jakie części chodzi? :->
Ps. Kiedyś dużo kleiłem... teraz jest to pierwszy model od 2 lat, ale staram się i już sobie przypomniałem "jak to się robi"
Pozdrawiam i obiecuję że już niedługo będą fotki
EDIT:
Są obiecane fotki... niestety jak już wspominałem nie mam dostępu do aparatu
cóż lepsze to niż nic...
Ps. Przy dziennym świetle wyjdą lepiej...
: 2007-01-31, 10:35
autor: Piterski
Moja sugestia w sprawie zdjęć jest taka iż polecam poszukać na forum Kartonworku relacji kolegi Syzyf. Pokazał jak dorobić w kamerze internetowej przesłonę i co można z niej wycisnąć.
Uwaga co do zdjęć dotyczy ich rozdzielczości. Skoro kamera ma rozdzielczość 640x400 to czemu wstawiasz zdjęcia w rozdzielczości 320x241
Co się zaś tyczy erraty to jest to kawałek fragmentu poszycia który należało wyciąć i zastąpić nowym z prawidłowym układem okopceń. Poza efektem wizualnym nie ma żadnego wpływu na dokładność modelu.
: 2007-01-31, 10:53
autor: el_paw
Zgadza się Piterski jest to kawałek części nr 7 z okopceniami które powinny przechoedzić przez widoczne na poszyciu 2 kółeczka. Na razie nie mogę wstawić zdjęcia bo przekroczyłem limit na neostradzie i wszystko ładuje się jak krew z nosa.
: 2007-01-31, 15:21
autor: Zuras
Aha... juz wiem w ktorym miejscu... tylko nie wiem co z tym zrobic... chyba w photoshopie obrobie sobie i bedzie git
: 2007-01-31, 20:17
autor: el_paw
Możesz rozetrzeć pastelę wzdłuż kadłuba i zrobić trochę grubsze okopcenia to się wyrówna.
: 2007-01-31, 20:55
autor: Zuras
Prawdziwa praca nad modelem zacznie się dopiero za tydzień bo wtedy mi się ferie zaczynają... a wtedy będzie kuupa czasu... zresztą do 20 czerwca jeszcze daaaleko:P
: 2007-02-01, 10:40
autor: el_paw
Odzyskałem transfer - oto zdjęcie erraty

: 2007-02-01, 12:10
autor: Drasha
A ta poprawiona część była dostępna tylko w tym numerze czy jeszcze gdzieś?? Powodzenia w dalszej części budowy.
: 2007-02-01, 12:17
autor: Czesio
Errata, była dostępna w numerze z P-39.
Zuras - Trzymam kciuki za budowę. To jest mój ulubiony model samolotu wydany przez stajnie Halińskiego i oglądam wszystkie relacje z niego, czy na polskich forach, czy też na niemieckich.
Pozdrawiam.
: 2007-02-01, 16:26
autor: Zuras
El_paw dzieki za fotke ale wiedzialem o co chodzi...
Ps. Specjalnie dla ciebie bede robic lepsze fotki

, teraz weekend wiec moze cos pokleje...
: 2007-02-01, 20:01
autor: Czesio
Hehe.
Jeśli dobrze Cię to nie rozumiesz o co biega z tą erratą?
Jest to poprawiona część do spapranego spodu modelu. Wycinasz tam, gdzie jest przesunięcie smugi ze silnika i wstawiasz errata i jest cycyś.
P.S. - Tą fotkę to wstawił El_paw, a nie ja

: 2007-02-01, 21:26
autor: Zuras
Dziś robiłem 3 segment a mianowicie wloty powietrza (albo wyloty

)
Postanowiłem nie zamykać ich jak to sugeruje autor, a zostawić otwarte... w środku pomaluje chyba czarna farbka... :)
Pozdro
Ps.Zdjęcia za niedługo...
: 2007-02-03, 14:46
autor: Zuras
Witam!
Wpadłem na pomyśl zrobienia nitów z szpilek... mam pytanie czy wbijać całe szpilki czy je obcinać?
Ps. malować lepki? na jaki kolor?