Strona 1 z 1

[G] Lockheed XVF-1 MODELIK 33/08

: 2011-03-02, 14:02
autor: Ceva
W końcu udało mi się skończyć w tym roku jakiś model. :-D

Padło na amerykańskiego dziwoląga co na dupie parkuje :mrgreen: . Model Lockheeda XFV-1 został opracowany przez BERP-a i HAV-a. Pozdrawiam i przepraszam że nie skleiłem go dostatecznie dobrze.

Co mogę napisać o budowie tego modelu, ano tylko to że składał się jak klocki lego, trudne klocki lego. Kilka rzeczy jednak umknęło projektantom. Pierwsza to brak oddzielnych lotek ( stery oddzielne są), za duże poszycie wewnętrzne owiewki kabiny, za krótka przednia krawędź obramowania limuzyny kabiny i źle zaznaczone pola przyklejenia łopat śmigieł. Szkielet jest bardzo rozbudowany i obejmuje praktycznie cały model łącznie z pylonami na skrzydłach i na statecznikach. Fantastyczna rzeczą są szablony do kształtowania łopat śmigieł. Rzecz w swej prostocie wprost genialna.

Zapraszam do galerii.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek

: 2011-03-02, 15:24
autor: OSTOJA
Nie na d**** tylko na życi, niby to samo ale pikniej. :-) Modelik fajniusi, listki poklejone idealnie, same ochy i achy. Pozdrawiam.

PS. Tą razą łopaty są dobrze skręcone, chyba dzięki szblonom. :mrgreen: Możesz dać fotkę na temat szablonów :?:

: 2011-03-02, 18:06
autor: PACYKARZ
tak się zastanawiam w którą on stronę lata bo chyba nie do przodu skoro masz skosy śmigieł ustawione odwrotnie w takim położeniu to one nie wgryzają się w powietrze by go ciągnąc a odpychać czyli lata ogonem do przodu

: 2011-03-02, 21:29
autor: OSTOJA
PACYKARZ pisze:skoro masz skosy śmigieł ustawione odwrotnie w takim położeniu to one nie wgryzają się w powietrze
Muszą się przyznać, że nie bardzo rozumiem. Łopaty są dobrze ustawione - to są śmigła przeciwbieżne.

: 2011-03-03, 09:17
autor: edipodium
OSTOJA ma racje, to są śmigła przeciwbieżne. Gdyby był tylko jeden zestaw śmigieł moment obrotowy powodował by że cały samolot zaczął by się obracać i nie miał by szans wystartować. Podobna zasada jak w śmigłowcach tylko tam stosuje się wirnik ogonowy:
Obrazek
bądź też tak jak tu dwa przeciwbieżne wirniki:
Obrazek
Ceva, model jak zwykle świetny. Duże brawa! :mrgreen:
Pozdrawiam!

EDIT:
Ale z drugiej strony jak się przyglądnąć na zdjęcie to faktycznie można zauważyć że podstawy śmigieł są na krzyż miejscami gdzie powinny być wklejone. Niech się Ceva wypowie bo ja się mogę mylić, nie miałem w łapach tego modelu.
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... a196e645d6

: 2011-03-03, 09:46
autor: OSTOJA
Wojtek dobrze łopaty wkleił to autor wycinanki popełnił błąd.

Re: [G] Lockheed XVF-1 MODELIK 33/08

: 2011-03-03, 09:49
autor: roland
Brak mi słów, świetny model ;-).


Czytać dokładnie, a nie tylko obrazki oglądać :-P
Ceva pisze: Kilka rzeczy jednak umknęło projektantom. Pierwsza to brak oddzielnych lotek ( stery oddzielne są), za duże poszycie wewnętrzne owiewki kabiny, za krótka przednia krawędź obramowania limuzyny kabiny i źle zaznaczone pola przyklejenia łopat śmigieł.
I odpowiedź autora opracowania zamieszczona na forum Papermodels:
BERP pisze:Łopaty śmigieł - po prezentacji surówki Laszlik zwrócił mi uwagę, że przykleiłem odwrotnie łopaty, byłem pewien, że pozamieniałem ich kolejność sklejania, kształtowania i szablony (lewa, prawa strona). O obrysach wtedy nie pomyślałem, muszę to zaraz na spokojnie przemyśleć.

: 2011-03-03, 18:45
autor: edipodium
roland pisze:Czytać dokładnie, a nie tylko obrazki oglądać :-P
Czytam, czytam, tylko czasami za szybko :-P a innych for poza tym nie czytam z barku czasu.

: 2011-03-04, 08:00
autor: Ceva
Sprawa śmigła wyjaśniona :-P , pozostaje mi podziękować za słowa uznania ( nie do końca należne ) i na życzenie Ostoi zaprezentować szablon do formowania łopat śmigieł.
Obrazek
Według opisu budowy na szablonie powinno się tylko ukształtować połówkę łopaty. Mnie szablon poza kontrolą kształtu służył przede wszystkim do sklejenia połówek łopaty.
Z takim ułatwieniem nawet budowa Tu-95 była by mało uciążliwa.

: 2011-03-04, 08:12
autor: edipodium
Świetna sprawa takie szablony. Podobne są przy Focke-Wulf Triebflugeljager, tylko tam łopaty wirnika/śmigła(?) są dużo większe ;-)

: 2011-03-04, 23:57
autor: tad
Ceva - gratulacje - kolejny świetny model! Jak dla mnie jesteś w absolutnej czołówce kartoniarstwa na forach.
Pozdrawiam
TAD

: 2011-03-06, 12:36
autor: OSTOJA
Wojtek, dzięki za szablony do sklejania łopat śmigła - myślałem, że są bardziej zmyślne. Co teraz zamyślasz wziąć pod nóż? - czyżby znowu jakaś niespodzianka będzie zza winkla. :mrgreen: Pozdrawiam.

: 2011-03-07, 00:06
autor: Ceva
tad pisze: kolejny świetny model
Tylko na zdjęciach, rzeczywistość jest trochę mniej różowa, nie mniej dziękuję za uznanie.
OSTOJA pisze: dzięki za szablony do sklejania łopat śmigła - myślałem, że są bardziej zmyślne.
Proste i skuteczne 8-)
OSTOJA pisze: Co teraz zamyślasz wziąć pod nóż? - czyżby znowu jakaś niespodzianka będzie zza winkla.
A już się robi TRAMWAJ. Temat niszowy i mało popularny, nie wiem czy jest sens Was tym zanudzać.

: 2011-03-07, 08:27
autor: OSTOJA
Ceva pisze:Temat niszowy i mało popularny, nie wiem czy jest sens Was tym zanudzać.
Mógłbyś jednak trochę ponudzić. :mrgreen: