Strona 1 z 1

Relacja Focke-Wulf 190 D-9 GPM

: 2009-03-23, 10:00
autor: Carpatrius
Witam wszystkich

Jak napisałem w innym wątku po 20 latach postanowiłem przypomnieć sobie jak sie sklejało modele. Wychowany na MM i butaprenie z wypiekami :D na twarzy od jakiegoś czasu oglądałem Wasze arcydziełka i w którymś momencie zacząłem przeglądać swoje zbiory ( a jakże, z sentymentu czasem w coś zainwestowałem z myślą że może kiedyś... ).

Wybrałem model Fw-190 D-9 z wydawnictwa GPM. Model sklejam ze skanu wydrukowany na drukarce atramentowej. Najbardziej chodziło mi o to by mieć możliwość powtórzenia ewentualnego bubla. Moim celem nie jest idealny model ale uzyskanie w miarę poprawnie sklejonego samolotu i nauka, nauka i jeszcze raz nauka.

Oczywiście jestem otwarty na każdą krytykę i podpowiedzi. Chętnie będę czytał wasze opinie i sugestie i być może razem :) uda nam się to skończyć.

A więc... do dzieła

: 2009-03-23, 11:19
autor: Kroolo
Jak drukujesz zeskanowany model to sprawdź czy nie zmieniły się wymiary - mogą powstać przekłamania podczas skanowania i wydruku. Jeśli jest ok to polecam wydruk zabezpieczyć lakierem nitro - np. caponem (lakier gruntujący do drewna).

: 2009-03-23, 11:42
autor: Carpatrius
Wymiary są ok ale już widzę chyba pierwszy problem. Wycinałem wręgi po zewnetrznej części linii chyba to był błąd. Poszycie nie do końca pasuje a póki co zakładam że wycinanka błędów nie ma. Moją teorię podpieram tym że tam gdzie udało się zeszlifować linie (obwód) jest w sumie ok ale do pewnych linii nie udało się podejść i na długości kadłub jest za długi.
Porobiłem kilka zdjęć, wieczorem może jakoś je wrzucę. I dopiero na zdjęciach widzę że muszę kupić nowe ostrze do skalpelka bo to mi szarpie papier. w realu nie zwróciłem na to uwagi a fotki wyciągają wszystkie niedoskonałości.

: 2009-03-23, 12:07
autor: Kroolo
Jeśli nie jest za późno to papierek 300 w dłoń i szlifu, szlifu na wręgach. Nie dość że wygładzisz je,to jeszcze pozbędziesz się linii obrysu. Przed szlifowaniem warto nasączyć krawędzie super glue lub jakimś lakierem.

: 2009-03-23, 12:51
autor: OSTOJA
To i ja sobie popatrzę, może coś podpowiem. :mrgreen:

: 2009-03-23, 14:44
autor: tad
No dobrze - ale to będzie relacja radiowa czy zamieścisz jakieś fotki? Bo tak napalać się na nic to mi się nie chce za bardzo.
TAD

: 2009-03-23, 15:20
autor: Carpatrius
A jednak spróbowałem wrzucić teraz

1. szkielet kadłuba

Obrazek

2. częściowo oklejona prawa strona ta wyszła lepiej)...

Obrazek

3. lewa strona (wg mnie porażka ale... )

Obrazek

Tył totalnie do przeróbki, chyba zedrę poszycie i spiłuję wręgi albo... zrobię jeszcze raz szkielet wiedząc już w czym był błąd póki mało roboty. Przy okazji zwróce wiekszą uwagę na wycinanie małych krzywizn bo aż razi. Jak radzicie?

A i pierwsza uwaga o samym wydawnictwie. Rysunki montażowe kadłuba są bardzo mało czytelne i choć na pierwszy rzut oka wszystko niby jest to tak naprawdę już w kilku przypadkach miałem problem.

: 2009-03-23, 16:02
autor: tad
Mam tę wycinankę - jeśli czegoś nie rozumiesz, to zapytaj, moim zdaniem jest czytelna.

Co do zdjęć - widać, że coś robisz, ale nie widać co...
TAD

: 2009-03-23, 16:48
autor: Carpatrius
tad pisze:...Co do zdjęć - widać, że coś robisz, ale nie widać co...
TAD
Już chyba jest lepiej

: 2009-03-23, 19:42
autor: ryszard
Jak po dwudziestu latach przerwy dobrze ci idzie tylko lewy panel boczny na łączeniu przydało by się zretuszować bo trochę razi to białe miejsce, reszta ok.

: 2009-03-23, 19:55
autor: OSTOJA
Nie załamywać się, "ciągnąć" dalej do końca. Następny będzie lepszy.