Kawasaki Ki-61 "Hien" MM 9/93

Sklejamy karton i papier... - Modelarstwo kartonowe

Moderatorzy: ModTeam, Sekretarz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
r-t

Kawasaki Ki-61 "Hien" MM 9/93

#1 Post autor: r-t » 2009-03-13, 17:09

Witam serdecznie Kolegów Kartonowców :-) Postanowiłem spróbować swoich sił tej dziedzinie modelarstwa a konkretniej przy budowie myśliwca.
Dlaczego akurat ten model :?: W sumie nie wiem, może dlatego, że projekt nie jest najstarszy i dlatego że wpadł mi w oko w sklepie.
Z góry mówię, że nie jestem zbytnio obeznany we wszystkich technikach kształtowania i obróbki papieru więc jeśli robię coś źle to proszę o rady oraz konstruktywną krytykę nie bacząc na to że nawet nie jestem początkującym kartonowcem.

Obrazek

Teraz coś na temat samego modelu, postanowiłem skleić go z wydruku skanu, który zrobiłem zaraz po zakupie gdyż po pierwsze obawiałem się starego kartonu a po drugie szkoda mi było ciąć ten numer.
Po początkowych problemach z wyskalowaniem wydruku jakoś się udało uzyskać kopię 1:1.
zacząłem od kokpitu, w sumie robiłem go 2 razy, za pierwszym razem był to test na bazie wydruku, który był za duży a to co jest na zdjęciach zostanie wklejone do modelu.
Zastanawiałem się nad jakąś waloryzacją, ale uznałem że nie będę przesadzał i najpierw nauczę się robić model w standardzie a potem będę mógł kombinować dalej.
podłoga jest lekko wygięta z powodu tego, że drążek przestaje od spodu, przed wklejeniem całości w kadłub dokleję kawałek kartonu który to usztywni, teraz jeszcze nie wiem ile będę tam miał miejsca.
Retusz robiłem najzwyklejszą zieloną kredką a brązowe elementy poprawiałem suchą pastelą i jako tako kolor się zgadza, przy dobrym świetle widać różnice, ale nie przypatrując się nie widać nic :-)