[R/G] MM 12/1996 POLSKIE SAMOLOTY SPORTOWE RWD-4 i RWD-5 bis
Moderatorzy: ModTeam, Sekretarz
WAŻNE !!!
W wycinance zamienione są oznaczenia skrzydeł zewnętrznych - literą P jest oznaczone skrzydło lewe, literą L skrzydło prawe. Upewniły mnie o tym pomiary po cięciwie dla pokryć górnych i dolnych oraz szersze pokrycie sklejkowe, które powinno być na górnej powierzchni skrzydła.
Na zdjęciu pokrycia są ułożone prawidłowo. Górne pokrycia (znaki rejestracyjne nie odwrócone) u nasady skrzydła mają po cięciwie 57 mm, dolne (znaki odwrócone) mają po cięciwie 55 mm, mierząc od linii podziałowej do spływu.
Na trop, że coś nie jest w porządku naprowadziło mnie parę zdjęc już wykonanych RWD-4 gdzie linie podziałowe skrzydeł zewnętrznych nie schodziły się z centropłatem, tak jak to poniżej:
http://img.photobucket.com/albums/v79/m ... G_0010.jpg
W wycinance zamienione są oznaczenia skrzydeł zewnętrznych - literą P jest oznaczone skrzydło lewe, literą L skrzydło prawe. Upewniły mnie o tym pomiary po cięciwie dla pokryć górnych i dolnych oraz szersze pokrycie sklejkowe, które powinno być na górnej powierzchni skrzydła.
Na zdjęciu pokrycia są ułożone prawidłowo. Górne pokrycia (znaki rejestracyjne nie odwrócone) u nasady skrzydła mają po cięciwie 57 mm, dolne (znaki odwrócone) mają po cięciwie 55 mm, mierząc od linii podziałowej do spływu.
Na trop, że coś nie jest w porządku naprowadziło mnie parę zdjęc już wykonanych RWD-4 gdzie linie podziałowe skrzydeł zewnętrznych nie schodziły się z centropłatem, tak jak to poniżej:
http://img.photobucket.com/albums/v79/m ... G_0010.jpg
No cóż wyszło jak wyszło, ja też ostatnio ostro przeklinałem stary karton z MM.
Aż musiałem poszukać dodatkowej motywacji ciekawe tyko czy to nie będzie mina
Wracając jednak do tematu to pomysł z rozwarstwieniem poszycia podwozia był bardzo dobry, widać to zresztą na zdjęciach. Mnie tylko zastanawia jedno, czy koła trzymają zbieżność ?
Aż musiałem poszukać dodatkowej motywacji ciekawe tyko czy to nie będzie mina
Wracając jednak do tematu to pomysł z rozwarstwieniem poszycia podwozia był bardzo dobry, widać to zresztą na zdjęciach. Mnie tylko zastanawia jedno, czy koła trzymają zbieżność ?
Po prostu odciąłem stery i lotki. Wkleiłem w lotki i stery dodatkowe dźwigarki trochę głębiej niż krawędź steru, lotki i wystającą część steru czy lotki przed dodatkowym dźwigarkiem załamałem do wewnątrz przez pocieranie igłą. Gotowy ster czy lotkę dokleiłem na sztywno (prosto bez wychylenia - bo nie lubię jak ster jest wychylony) do dźwigarka statecznika lub skrzydła. To wszystko.