Strona 1 z 2

[Konkurs-tłokowe] Avro Lancaster B Mk. I

: 2008-05-08, 22:41
autor: Sprudin
Witam serdecznie :-)

W zeszłym tygodniu gąski renówy tak mi dopiekły że postanowiłem odstąpić od mojej odwiecznej zasady klejenia jednej maszyny naraz. :mrgreen: . Traf chciał że zajrzałem wówczas na wariata do modelarskiego i akurat trafił w me łapki nowiutki Lancaster... Reszty zapewne się domyślacie :twisted: :mrgreen: Dlaczego akurat ten model? A myśliwce ostatnio do mnie nie przemawiają, a toto jest duże, piękne, nie ma silników gwiazdowych ;-) i spuszczało frycom niezły łomot :twisted: Nawet 10 ton łomotu :lol: Do tego latali tym Polacy więc ma prześliczną szachownicę a sam samolot jest uznawany za najbezpieczniejszy bombowiec Drugiej Wojny Światowej :-) ...... dobra, to wszystko ściema, mam syndrom czterosilnikowca i tyle :lol: :twisted: :lol:

Rys historyczny tej wspaniałej maszyny maszyny możecie przeczytać tutaj. Teraz słów kilka o wycinance:
Obrazek

Autorem pierwotnego projektu jest pan Tadeusz Grzelczak. To jest jak wiecie wznowienie, zmienione i przerysowane komputerowo przez pana Grzegorza Świerczewskiego Zmieniono sporo (nie widziałem starej wycinanki więc opieram sie na tym co wyczytałem tu i tam ;-) ) na przykład komorę bombową, jej wrota, są wnęki pona jest podwozia, kabina, oczywiście malowanie odpowiada dzisiejszym standardom :-). Projekt pozwala na wykonanie klap w pozycji otwartej oraz wszystkich powierzchni sterowych,. Słowem - miód , a roboty na rok :-D Całość jest wydana na 10 kartach A3 kartonu i trzech kolejnych z wręgami. Kolory na wszystkich arkuszach są jednakowe, nie znalazłem żadnych różnic. Do modelu dokupiłem gotowe koła (całe dwa, bez ogonowego) oraz wytłoczki, "tylko" siedem sztuk... Model zamierzam retuszować temperami. Zobaczymy jak mi pójdzie. Aha, oczywiście arkusze zaimpregnowałem akrylem w sprayu.

Relacja

Uff, nabajdurzyłem wyżej, czas pokazać co skleiłem...niewiele tego wprawdzie ale zawsze coś... :oops: Pierwszy segment z kabiną bombardiera:
[center]ObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazek
[/center]
Problemy - właściwie żadne. Wszystko pięknie pasuje. Trzeba było tylko delikatnie podszlifować pierwszą wręgę i zabrakło 0,5mm poszycia w jednym maleńkim miejscu - wykorzystałem kawałek sklejki :-) Warto porównywać sąsiadujące wręgi - czołowa wręga drugiego segmentu wymaga niewielkiego docięcia. To narazie tyle :-) W następnej aktualizacji kabina :-)

Wszelka krytyka mile widziana ;-)

Pozdrawiam!!

PS: żeby nie było, R35 nie idzie w odstawkę, skończę go do lipca a Lancaster jest po prostu odskocznią od żmudnego dopasowywania ;-)

______________
Pozwoliłem sobie przesunąć troszkę jedną fotke, bo rozciągało stronę.
Pozdrawiam.

: 2008-05-08, 23:38
autor: Kroolo
Obrazek

: 2008-05-08, 23:45
autor: tad
No i pięknie - trzymam kciuki za Twój model! Przy okazji - poszukaj sobie na forach wątku Qnia, który prezentował swojego Lancastera ze starszego wydania - pokazał szczegółowe fotki i fajny model - może Ci się to przyda. Powodzenia!
TAD

: 2008-05-09, 00:30
autor: tjguzik
tyyyyyyy
syndromie tyyyyyyy
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
a masz miejsce na suficie na toto ??
:mrgreen: :mrgreen:

: 2008-05-09, 06:28
autor: el_paw
Witam w konkursie :-D
Cieszy mnie, że pojawiła się kolejna maszynka i to z kilkoma śmigiełkami w pakiecie.

Kibicuję i Pozdrawiam

: 2008-05-09, 12:04
autor: Egon
Sprudin, zdrajco, wraca natychmiast z nieba na ziemię i walczy z gąskami do Francuza. Poważnie, to z przyjemnością zobaczę Avro w całości.
Pozdrawiam Egon

: 2008-05-09, 14:54
autor: edipodium
No i ja sie do widowni przyłączam :mrgreen: . A co!
Powodzenia!
Sweet Nightmare :mrgreen: :evil: !

: 2008-05-09, 15:01
autor: piter16
No to jestem lekko zaskoczony! Avro Lancaster, niezły temat sobie wybrałeś. :-D

Nie widziałem jeszcze relacji o tym modelu, więc tym bardziej jestem ciekawy, co z tego wyjdzie?

Powodzenia!!! :-D

: 2008-05-09, 19:14
autor: Sprudin
Dizęki chłopaki za takie przyjęcie :oops: Cieszę się że temat odpowiada :-D Zabawy będzie mnóstwo :-D
tad, dziękuję, przeglądałem te galerie. Robi wrażenie a i będzie z czym porównywać to co sam stworzę :-)
Egon, nie martw się, i Francuzik będzie dopieszczony ;-) A potem przyczepi się go do Lancastera i w drogę :-D

Pozdrawiam!!

: 2008-05-12, 00:39
autor: Sprudin
Witam,

Dziś krótko bo i postęp niewielki :-) Zdecydowałem się na aktualizację tak szybko ponieważ nie potrafię przewidzieć kiedy będę mógł coś więcej pokazać... :neutral:

A teraz do rzeczy:
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Doszedł zaledwie jeden segment. Niestety, nie było tutaj tak różowo jak przy pierwszym... Zastosowałem metodę łączenia o której kiedys pisał Kroolo, mianowicie doklejanie do gotowego elementu sąsiadującej wręgi i następnie oklejanie jej poszyciem. Ułatwia to dobre zejście elementów.Przy oklejaniu poszycia okazało się że jest za długie o milimetr - żaden problem. Gorzej było dalej ponieważ o ile udało mi się zrobić całkiem sensowne połączenia to po wklejeniu frontu kabiny wszystko mi się lekko rozjechało. Nie mogłem zeszlifować wręgi ze względu na szerokość podłogi kabiny i elementu stanowiącego strop komory bombowej. Wstawiłem więc w to miejsce ścinki z poszycia :-) Jak wyszło - widać wyżej. Kabinka dodatkowo, żeby jej smutno nie było dostała tablicę a reflektor delikatnie wyobliłem trzonkiem AK3 :-) Jakoś nie do końca jestem zadowolony z ogólnego efektu. To narazie tyle. Do zobaczenia!!

Pozdrawiam!!

: 2008-05-12, 08:55
autor: Paws
Niedawno B-17 teraz lancaster, oj dajesz, dajesz :mrgreen: . Oglądam z zaciekawieniem, szczególnie wnętrze tego kolosa.

Pozdrawiam!

: 2008-05-12, 12:56
autor: Sprudin
Paws pisze:oj dajesz, dajesz
Dzięki :mrgreen: To nie jest jeszcze moje ostatnie słowo ;-) Troszkę jeszcze powychodziło ciężkich bombowców ;-)
Paws pisze:Oglądam z zaciekawieniem, szczególnie wnętrze tego kolosa.
Niestety, poza kabina pilota niewiele tutaj jest do pokazania. Mam tez pewien dylemat w związku z oszkleniem ale wszystko w swoim czasie.

Pozdrawiam!!

: 2008-05-12, 14:23
autor: Radzio65
Ten dylemat z oszkleniem, to jak przypuszczam , te bańki po bokach kabiny pilota poprawiające widoczność, zgadłem ? :mrgreen: Miałem ten model i jak wiesz pozbyłem się :-)

Pozdr.

: 2008-05-12, 18:06
autor: Sprudin
Radzio i ta k i nie :-) Mam już pewną koncepcję co do tych kropelek (Ceva na sąsiednim forum podpowiedział całkiem niezły pomysł). Nurtuje mnie inna rzecz - na znalezionych zdjęciach Lancastera widać wyraźnie, że posiada na bokach kadłuba symetryczne maleńkie okienka. Zaczynają się około piątego segmentu. W instrukcji są oznaczone tylko właściwie w jednym, tym z rzutem izometrycznym. Problem w tym że nie widzę żadnych oznaczeń na elementach a co ciekawe inne okna są zaznaczone na wszystkich... Czyżby ten egzemplarz ich nie miał?

Pozdrawiam!!

: 2008-05-12, 18:27
autor: Abdomen
No to żeś pojechał po całości :-D . Super samolocik. Oczywiście obserwacja z mojej strony murowana.