[Relacja] Ju-52/3m GPM nr. 250 [Konkurs - Samoloty tłokowe]

Sklejamy karton i papier... - Modelarstwo kartonowe

Moderatorzy: ModTeam, Sekretarz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
OSTOJA
Posty: 3840
Rejestracja: 2008-06-13, 10:23
Lokalizacja: Mielec (Ostróda)

#61 Post autor: OSTOJA » 2011-02-20, 19:32

Abdomen pisze:Myślę że trochę się zejdzie.
Ano zejdzie, na pewno. Model wygląda "rasowo" na zdjęciach - trzeba było aż zrolować dywan? :-P

Awatar użytkownika
Abdomen
Posty: 421
Rejestracja: 2007-05-16, 11:06
Lokalizacja: Brzeziny k/Łodzi

#62 Post autor: Abdomen » 2011-02-20, 19:42

Same zdjęcia są i tak lipne bo robione przy sztucznym świetle. Żeby sfotografować ten model potrzebny jest duży stół lub kawałek podłogi przynajmniej 1,5x1,5m więc wymagało to zrolowania dywanu.

Awatar użytkownika
tad
Posty: 1145
Rejestracja: 2006-09-17, 16:19
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

#63 Post autor: tad » 2011-02-20, 22:41

Abdomen ma rację - w tej wycinance pojedyncze skrzydło ma rozmiar większy niż format A4 - trudności ze zdjęciami są duże.

Ale i tak radzisz sobie dobrze - w końcu to forum modelarskie. Ja tam śledzę Twoją relację z ciekawością.

Pozdrawiam
TAD

Awatar użytkownika
edipodium
Posty: 1345
Rejestracja: 2007-07-23, 10:06
Lokalizacja: Poręby
Kontakt:

#64 Post autor: edipodium » 2011-02-21, 10:43

Nie tylko ty tad, ja też czekam aż ciocia będzie ukończona ;-) . Świetnie Ci idzie Abdomen, tak trzymaj.

Awatar użytkownika
Piterski
Posty: 1142
Rejestracja: 2006-08-02, 11:33
Lokalizacja: Warszawa

#65 Post autor: Piterski » 2011-02-21, 12:17

Tak ta relacja może spowodować, że inni oglądający sami sięgną po ten temat.
Z silnikami to życzę dużo samo zaparcia i silnej woli. :mrgreen:

Awatar użytkownika
Abdomen
Posty: 421
Rejestracja: 2007-05-16, 11:06
Lokalizacja: Brzeziny k/Łodzi

#66 Post autor: Abdomen » 2011-02-21, 22:15

Witam.

Dzisiaj skromnie, zmajstrowałem korpusy (bloki) silników chociaż bardziej można by powiedzieć korpusiki :mrgreen: .

Obrazek

Teraz kolej na cylindry 3x9 co daje 27 sztuk każdy składający się z 4 części co daje liczbę 108.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
OSTOJA
Posty: 3840
Rejestracja: 2008-06-13, 10:23
Lokalizacja: Mielec (Ostróda)

#67 Post autor: OSTOJA » 2011-02-22, 12:06

Zawsze to trochę do przodu. :mrgreen:

Awatar użytkownika
konradoo
Posty: 114
Rejestracja: 2007-05-02, 07:20
Lokalizacja: Szczecin

#68 Post autor: konradoo » 2011-02-22, 16:24

Nawet ciekawie ci to wychodzi.Czyściutko zgrabnie

Awatar użytkownika
Abdomen
Posty: 421
Rejestracja: 2007-05-16, 11:06
Lokalizacja: Brzeziny k/Łodzi

#69 Post autor: Abdomen » 2011-02-23, 21:28

Witam.

9 cylindrów jest już na miejscu, zostało jeszcze 18 :mrgreen: .

Obrazek

Mam teraz pytanie. Jaki kolor powinny mieć osłony drążków popychaczy zaworów?
Na jednych zdjęciach są metaliczne, na innych rudawe (podrdzewiałe), a na jeszcze innych czarne.

Może ktoś zna ten temat i podzielił by się wiedzą.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
OSTOJA
Posty: 3840
Rejestracja: 2008-06-13, 10:23
Lokalizacja: Mielec (Ostróda)

#70 Post autor: OSTOJA » 2011-02-24, 08:48

Ja czasami zostawiałem czysty drut nie malowany i miałem osłonki popychaczy "chromowane". Dobrze to wychodzi i elegancko wygląda (silniczek wystawowy). Czy to jest zgodne z prawdą historyczną to jest inna sprawa. :mrgreen:

Awatar użytkownika
Abdomen
Posty: 421
Rejestracja: 2007-05-16, 11:06
Lokalizacja: Brzeziny k/Łodzi

#71 Post autor: Abdomen » 2011-02-27, 20:52

Witam.

Jeden silnik dostał osłony drążków popychaczy i kolektory dolotowe. Osłony zostawiłem "chromowane", a kolektory dolotowe wykonałem z drutu.

Obrazek Obrazek

Nie jest może najlepszej jakości ale to mój pierwszy taki silnik.

I teraz nielada zagadka, na żadnym rusunku nie jest pokazane dokładnie jak ma być przyklejony pierścień 130.
Na tym pierścieniu ma być zamocowane okapotowanie.

Obrazek Obrazek

Być może ma być przyklejony po środku pomiędzy cylindrami, jednak nawet opis budowy nie mówi nic na ten temat.

Zastanawiam się jeszcze czy nie odpuszczę sobie kolektorów dolotowych i wydechowych w silnikach zewnętrznych. W silniku środkowym (dziobowym) kolektory będą calkowicie widoczne, okapotowanie tego silnika jest "szczątkowe", natomiast silniki zewnętrzne są całkowicie zakryte i dodatkowo jeszcze bardziej wsunięte do środka.
Rysunek pokazuje jak to ma wyglądać.

Obrazek

Ostateczną decyzję podejmę dopiero po całkowitym sklejeniu silnika środkowego.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
OSTOJA
Posty: 3840
Rejestracja: 2008-06-13, 10:23
Lokalizacja: Mielec (Ostróda)

#72 Post autor: OSTOJA » 2011-02-27, 21:50

Z tego co widzę to pierścień 130a ma być sklejony z 130c i przyklejony do głowic silnika za pomocą części 132 ale czy dobrze widzę? :roll:

Awatar użytkownika
Abdomen
Posty: 421
Rejestracja: 2007-05-16, 11:06
Lokalizacja: Brzeziny k/Łodzi

#73 Post autor: Abdomen » 2011-02-27, 22:07

Pierścienie 130a i 130c mają być sklejone razem, to jest jasne. Elementów 132 zagadka nie dotyczy, wiadomo gdzie mają być.

Obrazek

Jeżeli 130a ma być przyklejony za pomocą tych listków ktore trzeba wyoblić z tyłu głowic to będzie on kolidował z kolektorami. Brakuje tutaj rzutu z boku gdzie był by narysowany ten pierścień.

Jak dotąd jest to pierwsza niewiadoma w całym modelu.
Coś się wymyśli.

Awatar użytkownika
OSTOJA
Posty: 3840
Rejestracja: 2008-06-13, 10:23
Lokalizacja: Mielec (Ostróda)

#74 Post autor: OSTOJA » 2011-02-27, 22:21

Coś mi się zdaje, że elementy 132 to są imitacje wlotów powietrza do chłodzenia iskrowników i one powinny być przed głowicami a wtedy pierścień odchylonymi do tyłu "listkami" powinien być przyklejony do głowic. 8-)

Awatar użytkownika
Piterski
Posty: 1142
Rejestracja: 2006-08-02, 11:33
Lokalizacja: Warszawa

#75 Post autor: Piterski » 2011-02-28, 09:22

Ja sądzę, że listki pierścienia 132 po wywinięciu wejdą pomiędzy cylindry. Powyżej tych pól wyprowadzenia kolektorów, Autor na rysunkach złożeniowych zostawił część 132 w formie płaskiej i dlatego rysunek jest nieczytelny i wprowadza w błąd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Karton i Papier”